Om turbon ser ut så här med 0.3 i ladd är de någe vajsing med tändningen då?
Soppa får den de har jag kolla på men tändningen är orginal. Jag har givetvis plågat motorn då den ser ut såhär men tycker ändå de är lite blodigaste laget för 0.3 i ladd
Ja, det är väl inte allt för långsökt att tro att mappningen är åt skogen om man monterar en turbo på en bil som inte är avsedd för turbo.
Bara man byter turbo på en S40 2.0t till T4:ans turbo så smälter kolvar och turboaggregat om man inte justerar om mappningen.
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
är inge ovanligt! När jag körde med min 940 när jag hade orignal ladd ( LTT 0,2 ) och jag hade vart ute och lekt så vart den å skit röd osv, så tror inte de är någe fel! fast kan väll ha fel ja å
Felet ligger i att du inte har någon laddluftkylare
Ja, för den kyler ju turbon?
. Skulle vara intressant att se hur Jorre har sin ic monterad...
- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy "Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
För låg tändning eller för lite soppa. Har du mätt lambda?
/Göran
JapMax skrev:
Lambda har jag koll på, den går lite fett absolut inte för magert. Tändning därimot har jag ingen aning om, för låg ska jag ställa fram tändningen då? Så den tänder senare?
Jag hade då skruvat dit en iallafall istället för att köra med utan
Jag personligen monterar IC för att kyla laddluften och därmed få högre effekt. Om du vill använda IC:n till att kyla avgaserna så är det ok med mig
JapMax skrev:
Soppa får den de har jag kolla på men tändningen är orginal. Jag har givetvis plågat motorn då den ser ut såhär men tycker ändå de är lite blodigaste laget för 0.3 i ladd
Jag skulle påstå att det är relativt normalt. Eller menar ni pålästa att man inte kan få glödande turbo/grenrör/DP med bara 0,3 bars laddtryck? Han har ju trots allt pressat ganska friskt. Det brukar kunna leda till glödande grenrör på renodlade sugisar också tycker jag..
Grenröret på min 740 glöder efter man har pressat den o de e en b230e o de e ju en sugis.
ก้้้้้้้้้้้้้้้้้้้้ ก็็็็็็็็็็็็็็็็็็็็ กิิิิิิิิิิิิิิิิิิิิ
Audi <3
Jag personligen monterar IC för att kyla laddluften och därmed få högre effekt. Om du vill använda IC:n till att kyla avgaserna så är det ok med mig
JapMax skrev:
Jag skulle påstå att det är relativt normalt. Eller menar ni pålästa att man inte kan få glödande turbo/grenrör/DP med bara 0,3 bars laddtryck? Han har ju trots allt pressat ganska friskt. Det brukar kunna leda till glödande grenrör på renodlade sugisar också tycker jag..
Finns nått som kallas respons (spolupp), det är rätt bra att ha också.
JapMax skrev:
Finns nått som kallas respons (spolupp), det är rätt bra att ha också.
Nu är jag inte med alls, v.v. utveckla vad spool up och IC har gemensamt (Förutom att du får en aning större volym att trycksätta, vilket man bör kunna leva med om man väger fördelar mot nackdelar)