1895
Sök

AirOnes: Volvo 244 GLT "Buken" *..under nedläggning..*

Var en 85:as Volvo 244 GLT, jag höll kär väldigt länge. Många minnen och mycket blev gjort.

Forummoderator
0 Följare
387 016 Visningar
Projektet avslutat 8 maj 2012
Forummoderator
26 471 Inlägg
22 juli 2009
Trådstartare
dj_aggwa Aha det är så då dom heter..tror det stod "lamelldisk" på skivan eller nåt sånt..men det jag kunde tänka mig var lamellerna till en växellåda..och det kanske ju inte är riktigt samma sak tongue

beemern Hehe tongue Jo jag ska plocka av låset innan lack. Satt och funderade på om jag behövde det eller ej men..det blir nog. Sen skall jag nog flytta över (ram?)nummerbrickan till frontplåten och montera den lite snyggt, samt lacka den silver eller liknande.

MrEricsson Tackar smile Mjo jag hoppas det smile

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Forummoderator
26 471 Inlägg
23 juli 2009
Trådstartare
Update 30

090723

Vete sjutton om man kan kalla detta för uppdatering, men av nåt slag är det ju kanske.
Har grubblat lite av och till vad för sorts Volt-mätare jag vill ha i mätarhållaren jag byggde.
I början var man ju helt inställd på en Volvo orginal, dvs en "vdo-typ" men en enkel skala.
Men en sådan ska ju visa sig vara lite halvsvår att få tag i..så då är frågan..ska man köpa sig
en annan?
Kom med tips och förslag..nån där ute kanske till och med sitter på en lämplig? smile

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
23 juli 2009
AirOne skrev:
Update 30

090723

Vete sjutton om man kan kalla detta för uppdatering, men av nåt slag är det ju kanske.
Har grubblat lite av och till vad för sorts Volt-mätare jag vill ha i mätarhållaren jag byggde.
I början var man ju helt inställd på en Volvo orginal, dvs en "vdo-typ" men en enkel skala.
Men en sådan ska ju visa sig vara lite halvsvår att få tag i..så då är frågan..ska man köpa sig
en annan?
Kom med tips och förslag..nån där ute kanske till och med sitter på en lämplig? smile

biltemas volt mätare tycker jag ser hyfsade ut och stämmer väldigt bra kostar ju bara 30-40 kr lr nått sånt

finns bilder på sådan nånstans i projekt bilderna lr på bilen fall du undrar hur de ser ut
Senast redigerat av MrEricsson (23 juli 2009)

908 Inlägg
23 juli 2009
nej inte biltemas billiga modell.. snälla!

38 Inlägg
23 juli 2009
jag tror jag har en liggandes..

.......
2 655 Inlägg
23 juli 2009
inget fel på biltemas, har en sån i bmw,n och den funkar hur bra som helst och är jävligt clean ser inte blingbling fjantig och modern ut, ser tidsenlig ut smile.

tänkte dra till biltema efter helgen som kommer så vill du ha en så skicka me pengar så köper jag, kostar 60kr tror ja de va, kolla på hemsidan smile...
http://i280.photobucket.com/albums/kk199/beemerlasse/mtaree.jpg
Senast redigerat av beemern (23 juli 2009)

Forummoderator
26 471 Inlägg
23 juli 2009
Trådstartare
beemern 60 spänn kan man alltid leva med. Och mätare kan man alltid byta ut om man finner någon snyggare i framtiden. Attsingen vad du ska ha bråttom till Biltema förresten..jag skulle ju med sa vi ju? tongue

mivec Du har då allt du Niklas tongue Jag slår en signal smile

Beckstroem Jag är inte så superförjust av Biltema jag heller men..vi får se..som sagt.

MrEricsson Vad jag vet så funkar dom rätt hyffsat, men som sagt..det är ju Biltema. Men. Vi får se hur det blir. "Den som lever får se" smile

.......
2 655 Inlägg
23 juli 2009
hehe okej men då väntar jag lite till då:P, är ju så satans svårt att hitta någon som vill me :S, lina kommer ju lörda morron så vi är ju 3 då iallfall, ta me frun din så är vi 4st fast dom vill väl kanske inte ha någe där:P jag måste svänga innom (tro de eller ej) ikea också och köpa nån liten grej :p.

5 650 Inlägg
23 juli 2009
AirOne skrev:
MrEricsson Vad jag vet så funkar dom rätt hyffsat, men som sagt..det är ju Biltema. Men. Vi får se hur det blir. "Den som lever får se" smile

samma plastiga skräp även om man betalar700 för en volt mätare på 1 styling företag tex menar 30-60 kr är ju inget för exakt samma skräp ju=D + att uppenbart värkar de flesta feltema mätarna stämma rätt bra
har man ju sett i en hel del trådar så=D mkt mätare för pengarna iaf=D

Forummoderator
26 471 Inlägg
24 juli 2009
Trådstartare
MrEricsson skrev:
AirOne skrev:

samma plastiga skräp även om man betalar700 för en volt mätare på 1 styling företag tex menar 30-60 kr är ju inget för exakt samma skräp ju=D + att uppenbart värkar de flesta feltema mätarna stämma rätt bra
har man ju sett i en hel del trådar så=D mkt mätare för pengarna iaf=D

Jojo det har du säkert rätt i, men kanske det hela har löst sig. Får se vad herr "Mivec" säger framöver. Han skulle kolla i sina gömmor smile
Biltema är det inget fel på - tvärtom - men äsch..jag må vara lite petig men dels VILL jag ha Volvo-orginalmätare och lyckas Mivec leta fram en sådan så blir jag skitglad. Jag skulle ju såklart kunna ha en Biltemamätare..men..som sagt..jag är petig hmm

Trucker
1 220 Inlägg
24 juli 2009
blev ju bra me mätarhållarna! ha du montera in å koppla så din center högtalare så att du få lite bättre ljud ur polisradion än?

Vissa är bara bättre än andra!

Försöker iaf
12 819 Inlägg
24 juli 2009
Har en originalmätare liggandes jag med ifall det är så.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Forummoderator
26 471 Inlägg
24 juli 2009
Trådstartare
te_wik Jaså där ser man? Vad gör en "Audimupp" med Volvos orginalgrejer? tongue Vad är det för pris på den magnifika pjäsen? smile

teamvolvoracing **hosthost*..eftersom jag har monterat mätarhållaren ovanpå gallret och sedan sågat hål i det för att kablarna ska kunna löpa igenom..så blev det inget med högtalaren i mitten. Skall försöka hitta på en annan lösning på det. Kanske en liten speaker på sidan om, lite snyggt eller något smile

Försöker iaf
12 819 Inlägg
25 juli 2009
AirOne skrev:
te_wik Jaså där ser man? Vad gör en "Audimupp" med Volvos orginalgrejer? tongue Vad är det för pris på den magnifika pjäsen? smile

Kanske är det så att Audimuppen varit ägare till ett antal Volvos.. tongue

Mvh Tommy

Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Forummoderator
26 471 Inlägg
25 juli 2009
Trådstartare
te_wik skrev:
AirOne skrev:

Mvh Tommy

Kanske ska säga att jag inte menade något illa med när jag kallade dig för "Audimupp"..hoppas du inte tog illa upp smile
Vi får se om herr "Mivec" hittar någon mätare eller hej hemma hos sig. Om inte annat så kan vi göra affärer på sidan om tråden smile

Försöker iaf
12 819 Inlägg
27 juli 2009
AirOne skrev:
te_wik skrev:
AirOne skrev:

Mvh Tommy

Kanske ska säga att jag inte menade något illa med när jag kallade dig för "Audimupp"..hoppas du inte tog illa upp smile
Vi får se om herr "Mivec" hittar någon mätare eller hej hemma hos sig. Om inte annat så kan vi göra affärer på sidan om tråden smile

Haha, ingen fara gubben tongue
Skicka PM när du vet.

Mvh Tommy

Forummoderator
26 471 Inlägg
28 juli 2009
Trådstartare
te_wik Nu vet jag..PM kommer smile

Update 31

090728

Har fått tag i en Voltmätare. Ej en Volvo orginal, men denna känns nästan bättre än en sådan. Snyggare dessutom, lustigt nog. Tack herr "Mivec" för denna smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/19631/720708_dwwjww.jpg
[Taget 090727]*Nya Volt-mätaren. Kass bild men bättre kommer..*

Upptäckte även något roligt under kvällen. Skulle hemöver från biobesök med herr Mivec och en tjejkompis. Upptäckte det lite smålustiga att ingen lampa fungerade i bilen. Inte en enda. Säkringarna är hela..så det blir till att börja felsöka så fort som möjligt.
Tror dock jag vet vart felet ligger..

Måste även kolla till ena baklyktan för inga lampor funkar där heller. Blir förmodligen till att byta glas på en Volvo orginalbaklykta och montera, för plasten är smält på ett par ställen. Kul när det brinner lite här och där. Elen känns oerhört stabil för stunden.. tongue

5 650 Inlägg
28 juli 2009
såg vell skaplig ut  ovanligt gammla volvos har sina egna små elfel ibland;)

Forummoderator
26 471 Inlägg
28 juli 2009
Trådstartare
MrEricsson skrev:

Jao men min tycker jag lever sitt eget liv..och det hjälpte ju inte direkt att det var "Transformers" man var iväg och såg på bio. Nästan så man tror att bilen skall förvandlas helt plötsligt.. tongue

5 650 Inlägg
28 juli 2009
AirOne skrev:
MrEricsson skrev:

Jao men min tycker jag lever sitt eget liv..och det hjälpte ju inte direkt att det var "Transformers" man var iväg och såg på bio. Nästan så man tror att bilen skall förvandlas helt plötsligt.. tongue

hehe gammla bilar sånt som händer men de blir ju helt klart en extra uppdate för och underhålla mig iaf;)

Sök