ser bra ut hoppas du får tag på någon som kan porta toppen åt dej xD eller någon som vågar xD Någon som vet hur mkt simons tar för en portning ? :S toppen kan du plana hoss hm vad hette han.. bengans motor för 300-400 kr tror jag att jag betala om du inte vet vem han är kan du dra iväg ett PM så kan jag förklara bättre bortan för ope iallfal lycka till med bilen nu//fredrik
Fick oxå problem i vintras med min 240. Alla lampor slocknade förutom generatorlampan som lyste hela tiden. Var en kabel till generatorn som låg och gnuggade och blixtrade mot motorblocket
te_wik Haha det där har jag varit med om, fast då var det oljelampan som toklös. Då var det också en kabel som låg emot vid generatorn och sprakade och hade sig. Snacka om panik när den helt tvärt började lysa
efreeli Ah Bengans Motor vet jag vart dom..ungefär håller till. Sånt är bra att veta. Har en kontakt som eventuellt skall åtmindstone plana min topp lite billigare, så den biten är förhoppningsvis ordnad. Håller dock på och jagar fatt i någon som kan porta häromkring. Kanske hittade en lösning inatt..vi får se helt enkelt "Simo" tror jag du kanske menar? De planar väl bara..eller tar de portning också..?
Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
-------------------------------------------------------------------------- Melissa:"But they're all following you?" Rubber Duck:"No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
haha jag sa ju att nu måste man passa sig efter filmen.. se bara på din bil, börjar leva sitt eget liv. mm
Haha. Jadu..man kan ju undra.
Om man ska uppdatera lite om läget så kommer 405-toppen att få flytta på sig senare idag, från garaget där den ligger och halvslumrar, och kanske till ett annat garage, eller annat passande. Har en kontakt som eventuellt skall porta den lite lagomt åt mig, så vi får se hur det blir med den saken
-------------------------------------------------------------------------- Melissa:"But they're all following you?" Rubber Duck:"No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
te_wik Haha det där har jag varit med om, fast då var det oljelampan som toklös. Då var det också en kabel som låg emot vid generatorn och sprakade och hade sig. Snacka om panik när den helt tvärt började lysa
efreeli Ah Bengans Motor vet jag vart dom..ungefär håller till. Sånt är bra att veta. Har en kontakt som eventuellt skall åtmindstone plana min topp lite billigare, så den biten är förhoppningsvis ordnad. Håller dock på och jagar fatt i någon som kan porta häromkring. Kanske hittade en lösning inatt..vi får se helt enkelt "Simo" tror jag du kanske menar? De planar väl bara..eller tar de portning också..?
ja men jag säger simons vet faktiskt inte går ju att fråga ?
Yes. Så länge kunde man hålla sig innan man åkte hem till föräldrarna för "operation: montera-den-oerhört-snygga-voltmätaren". Efter lite ärenden i stan så bar det hemöver, och det fort
[Taget 090729]*..där har vi den lilla godingen som skall kopplas in..*
[Taget 090729]*..här hade jag ju tänkt visa med kabeln i högsta hugg att jag skulle ta jord från den befintliga jordpunkten under instrumentpanelen..men ja..så blev det ju..men inte med denna kabel..eller jo...denna kabel blev det men inte med denna ände..*
[Taget 090729]*..plockar ström från säkring nummer 3..*
[Taget 090729]*..mätaren inne i..eh.."hålet"..och kablarna hänger ut genom mitt yberfina hål i gallret..*
[Taget 090729]*..så var det mätaren såg ut ja..nice..*
[Taget 090729]*...efter lite om och men och lite mer om och men så lyckades man pilla upp kablarna underifrån och upp genom hålet i instrumentbrädan..*
[Taget 090729]*...och Se där..den fungerar *
För den som är skarpögd så var det tre kablar till voltmätaren. Ja..det kanske det är till alla förresten, när man tänker efter. Den tredje är såklart belysningen till instrumenten, och jag har funderat på saken. Tror jag ska dra plus-kabel direkt från batteriet och koppla ihop med en eller flera - ju fler ju roligare eller hur? - strömbrytare. Grejen är inte att det bara blir kul att slå på en massa strömbrytare, utan det är också lite av en idé stulen från Saab. På kvällen är det tänkt att man ska kunna slå av belysningen i åtmindstone den övre panelen så att det blir som "Nightpanel", eller vad nu Saab kallar det för
Men som sagt..vi får se hur det blir..
du skulle ju få plats med en liten knapp mellan dom övre mätarna utan problem?
Mja jo..förutom att "mellanrummet" är uppbyggt av fogskum så jag vet inte riktigt..hållaren är definitivt klar i min mening. Dessutom rätt långt att sträcka sig dit bara för att nå knappen Men..bra förslag. Jag hade faktiskt tänkt på det jag också tidigare.
börjar ju hända lite mer, vill dock se att de händer mer med fronten . jag kan porta toppen åt dej , jag har verktyg för de och behöver bara tryckluft , portade mitt insug så, blev skitfint (Y)...
HEJ LARS! kul att de händer lite med bilen. Simo planar inte bara, dom kan bygga dej en hel race motor om du vill de bara att ringa dom eller åka in med toppen och be om en portning
Tack till
Tompa för riktigt grym mappning, hör av er om ni behöver mer fart i en T5 eller T7 Saab.
Janne på Autoexperten Gävle
Jonas på Bakaxeldelar för niceprice på delar.
Rquired Tror nog jag måste göra dig besviken i så fall med att säga att det tar jag tag i när jag får nästa löning Tacka arbetsförmedlingen för det..MEN det kommer..jag lovar!
Henka_ Tackar Jasså dom gör så mycket :p Sånt är bra att veta.
beemern Vafan..kunde inte ha sagt det tidigare..? Nu är ju toppen hos Adde
Men om du vill ha belysning, varför inte skarva till någon lampa i original belysningen. Så när du startar bilen/vrir på parkering så tänds mätaren med bara en tanke
Ja och vill du vri av belysningen till ditt nightmode så sätter du bara en knapp i kretsen
d hjälper inte att skarva nå orginal belysning mattsvart för alla lampor i hela bilen är svarta inte en jävel som lys så han måste få dom å lysa först innan han kan skarva nå kabel till extra mätarna
Så är nån duktig på 240 bilel och vill hjälpa lars så hör av er till han! jag vet att han behöver hjälp
teamvolvoracing Tackar Mjo..nu är man ju som lite fundersam varför inte en enda lampa i instrumentpanelen lyser. Är ju lite för mycket "nightmode" just nu
Mattsvart Jo så kan man nog också göra...men som sagt. Ska få resten att lysa igen först..
Tänkte bara uppdatera med lite bilder som jag har sneglat på, vad som kommas skall. Lite inspiration, där man ser någorlunda i alla fall hur det kommer bli.
[Hittad 090730]*..hittade denna reklam på internet. Visserligen reklam för 240 Turbo men den har ju amerikafronten i alla fall. Plus att den är mörk. Nåt åt det här hållet..förutom allt krom..och lite till..*
[Hittad 090730]*..tänk mörkgrå, nästan svart Volvo 244, med helvita - men tonade - framblinkers och sidoblinkers, svart näbbhuvsgrill och svarta ramar runt lyktorna..mmm kan bli nåt *