2235
Sök

AirOnes: Volvo 244 GLT "Buken" *..under nedläggning..*

Var en 85:as Volvo 244 GLT, jag höll kär väldigt länge. Många minnen och mycket blev gjort.

Forummoderator
0 Följare
387 022 Visningar
Projektet avslutat 8 maj 2012
Forummoderator
26 471 Inlägg
2 augusti 2009
Trådstartare
v80_ecke skrev:
det kan bli nice tongue enligt mig

Tackar. Mjo jag hoppas det smile

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Forummoderator
26 471 Inlägg
2 augusti 2009
Trådstartare
Update 34

090802

Nu jäklar är vi på gång. Igår - 090801 - beställdes nya blinkersglas från http://www.Vparts.se.
Blev såklart till den äldre modellen framblinkers:

https://www1.garaget.org/gallery/archive/19631/726225_lj45uj.jpg
[Taget från Vparts.se 090802]*Nya framblinkersglas beställda. 445 spänn för paret.*

Har även blivit en stolt ägare till en..gissa vad? SVETS såklart! big_smile *stora ovationer från publiken*

https://www1.garaget.org/gallery/archive/19631/726235_kzom1l.jpg
[Taget 090802]*Nya svetsen. En Telwin Bimas 105, utan gas. Räcker för det jobb jag har framför mig..*

Nu ska det svetsas så fort jag får tid smile
Senast redigerat av AirOne (2 augusti 2009)

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
2 augusti 2009
Vad skall du svetsa  ?  smile

C H E V R O L E T <3

Trucker
1 220 Inlägg
2 augusti 2009
coolt! nu är d bara du skaffa dig massa spill bitar från nå metall företag å sett igång å lär dig hantera svetsen el be larse eftersom han ä licens svetsare måste ta å fara å kolla hos dig nån dag framöver på alla grejer som ska på bilen senare

Vissa är bara bättre än andra!

Forummoderator
26 471 Inlägg
2 augusti 2009
Trådstartare
teamvolvoracing Aha det är där man får tag i plåt? Skall höra mig för..måste ju ha tag i en massa. Tänker ju inte börja kapa i bilen förrän jag vet att jag är kapabel till att få ihop det..

Children-Of-Bodom Jadu jag har ju dels 240:in som behöver lite omsorg lite här och där. Men det är nog inte så farligt mycket kvar. Men vill man att det ska hålla tätt så vill man smile

MrEricsson Yes box smile Ska bara lära mig...kan ju liksom inte ett skit om det. Aldrig ens haft en svets i min hand knappt så..

Trucker
1 220 Inlägg
2 augusti 2009
när du väl ha fått tag i en del plåt så kan ja komma å ge dig nåt tips på d som jag kommer ihåg ifrån min svets utbildning och ja jag kan svetsa iaf mag tongue

Vissa är bara bättre än andra!

Forummoderator
26 471 Inlägg
2 augusti 2009
Trådstartare
teamvolvoracing skrev:
när du väl ha fått tag i en del plåt så kan ja komma å ge dig nåt tips på d som jag kommer ihåg ifrån min svets utbildning och ja jag kan svetsa iaf mag tongue

Hehe bra att veta tongue

Forummoderator
26 471 Inlägg
4 augusti 2009
Trådstartare
v80_ecke Yes box....ska bara bli frisk också. Ödet ville att både jag och tjejen skulle bli dunderförkylda precis nu så svetsandet får vänta en liten stund mad

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
4 augusti 2009
AirOne skrev:
v80_ecke Yes box....ska bara bli frisk också. Ödet ville att både jag och tjejen skulle bli dunderförkylda precis nu så svetsandet får vänta en liten stund mad

hur otur får man ha? menar har man en ny svets vill man ju leka med den big_smile

Forummoderator
26 471 Inlägg
4 augusti 2009
Trådstartare
MrEricsson skrev:
AirOne skrev:

hur otur får man ha? menar har man en ny svets vill man ju leka med den big_smile

Haha jag menar det. Faan jag vill ju prova nuuuuu ju. Men någon eller något ville annat. Gud måste sitta där uppe och skratta åt mig just nu mad

T5 & R Fantast
1 279 Inlägg
4 augusti 2009
Han kanske tänkte   han har skaffat en ny svets vi gör honom förkyld  roll
AirOne skrev:
MrEricsson skrev:
AirOne skrev:

Haha jag menar det. Faan jag vill ju prova nuuuuu ju. Men någon eller något ville annat. Gud måste sitta där uppe och skratta åt mig just nu mad

Erik H

1 418 Inlägg
4 augusti 2009
skippa amerika front, det är visserligen annorlunda och ovanligt, men är det verkligen snyggt? nej inte i mitt tycke iaf tongue

Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)
Yttrandefrihet på Garaget.org? Nej tydligen inte.

Forummoderator
26 471 Inlägg
4 augusti 2009
Trådstartare
Lindberg88 Tack för åsikten. Som jag ser på saken, så måste jag ändå byta ena skärmen och ha lös frontplåten för antingen omsvetsning eller för att bytas ut totalt. Så varför inte byta båda framskärmarna - när den andre ändå ser för jävlig ut - och sedan byta front, när man ändå håller på. Häromkring är det väldigt ovanligt med just "Amerikafronten", och det är kanske nåt som sporrar lite extra.
Och kommer det se för jävligt ut..ja då blir det den "gamla" fronten, med runda framlyktor i stället tongue

v80_ecke Hehe ja nåt åt det hållet tongue

Hopplös
328 Inlägg
4 augusti 2009
håller med  lindberg88 skippa amerika fronten, är i min åsikt ett av dom fulaste sätten att styla en 240.

Grymt projekt för övrigt. smile

Forummoderator
26 471 Inlägg
4 augusti 2009
Trådstartare
Martin_volvo skrev:
håller med  lindberg88 skippa amerika fronten, är i min åsikt ett av dom fulaste sätten att styla en 240.

Jadu..det råder många åsikter om detta. Många - otroligt många må jag säga - tycker inte om den. Och jag må säga att den är äckligt ful orginal, dvs med krom och hela faderullan. Men min kommer inte bli i krom. Inte en krombit skall där finnas på min front tongue

Hopplös
328 Inlägg
4 augusti 2009
AirOne skrev:
Martin_volvo skrev:

Jadu..det råder många åsikter om detta. Många - otroligt många må jag säga - tycker inte om den. Och jag må säga att den är äckligt ful orginal, dvs med krom och hela faderullan. Men min kommer inte bli i krom. Inte en krombit skall där finnas på min front tongue

Okej då är det bara att vänta och se om det blir snyggt eller inte tongue

Forummoderator
26 471 Inlägg
4 augusti 2009
Trådstartare
Martin_volvo skrev:
AirOne skrev:
Martin_volvo skrev:

Okej då är det bara att vänta och se om det blir snyggt eller inte tongue

Precis. Törs man fråga "varför" tex du inte tycker om "Amerikafronten"? Alltså, har det med utförandet eller är det som för mig, dvs allt krom att göra? Jag tar inte illa upp. Är bara nyfiken på vad folk har att säga smile

413 Inlägg
5 augusti 2009
Hej du lars!..fint att du skaffat dig en svets bara att svetsa nu då:)...Jag tycker så här om valet av front att ta den frånt DU tycket är snygg och inte vad nån annan tycker för då brukar man bli mest nöjd:)..Tänkte jag ska börja med portningen av toppen i slutet på denna vecka eller i början på nästa:D..lycka till i fortsättningen!Mvh:Andreas

Sök