MrEricsson Hehe kul att du tycker det
Update 39090821
Det är sant som det är sagt. Ska man få någonting gjort så får man banne mig göra det själv

Orkar inte vänta på folk som skall höra av sig och hjälpa till kors och tvärs men inte gör vad de har lovat. Ja. Jag säger med detta inte att de ljuger, men väntan är olidlig för en som har tålamod kortare än näsan på en mygga..
Så. Idag - efter lite omstruktureringar i planeringen - så var jag en sväng till Claes Ohlsson i jakt på en sådan blästringspistolgrej så man kan göra jobbet själv. Skulle enligt kontakter kosta under hundringen, och det kan det ju vara värt.
Efter att ha frågat runt och letat som en gnu så hittade jag en sådan tingest på en hylla efter mycket om och men. Och det fanns
EN kvar. Och lustigt nog var den på rea..
Priset?
37 spänn

[Taget 090821]*Blästerpistol inhandlad..*Glad över detta så begav jag mig till Jula, då en i kön på CO berättade att man där kunde få tag i sand, i hopp om att den inte skulle vara för dyr. Men man tänker ju att ja..det är ju speciell sand och man lär ju behöva en massa extragrejer. Var gruvsamt att åka dit.
Väl på plats hittade jag mer grejer på Rea. Reor är underbart. Hittade en svetshjälm som kommer bli perfekt framöver. Avbländningsbar och lättsam att ha på huvudet. Snygg dessutom. Med lite personlig touch kommer den bli perfekt

[Taget 090821]*..denna kommer köpas när lönen trillar in..*
[Taget 090821]*..så fort lönen kommer så är du min..*Så frågade jag - efter lite samlande av mod - en ur personalen hur jag skulle hitta sand..eh..ja..till blästring då. (vet ju inte om det heter nåt speciellt). Ja detta fanns på lagret, så han skulle ut och hämta.
När han kommer ut så ser ju inte säcken ut att vara nåt speciellt..men han hade den på vagn. Skulle det vara nödvändigt undrade jag.
"Ja den väger 25 kilo så det kan behövas", svarade han.
Kostnad på denna?
49 spänn

En sista sak blev det jag handlade innan dagen var slut. (Tack Ekbergh här på garaget för köpet

)
[Taget 090821]*260:ins grill inhandlad. Skall pysslas om , bland annat slipas ner och lackas svart..*Tack för denna gång