23 augusti 2009
Trådstartare
Update 40090823
Så var det de här med att vara uttråkad. Egentligen känns det inte enkelt från början att ställa sig i det lilla garaget man har och börja skruva, men sätter den sidan till att man helt enkelt har tråkigt och ändå vill göra nåt - då provar man.
Till min hjälp hade jag lysrörsarmatur - som min snälle granne hade hjälpt mig bygga ihop så jag kan använda det som mekbelysning i svåra stunder - och verktyg i skuffen som jag lustigt nog hade glömt där sedan jag hade med dem till min gode vän Tony då man var där och skruvade sist.
Sagt och gjort.
Reflexrampen skulle fan dit

[Taget 090823]*..med lysröret på golvet och mörkret utanför sätter man igång..*
[Taget 090823]*..lös med pluttarna över skruvskallarna och börja skruva lös. Håll emot med lämpligt verktyg från insidan..*Ett tips här: tappa inte ner muttrarna som sitter på insidan av skruvarna. Det är ett rent ut sagt helvete att fiska upp dem om de fastnar bakom dubbelplåten..
[Taget 090823]*Regskylten borttagen. Ta vara på de vita som skall vara bakom regplåten. Vet inte..exakt vad de är bra för direkt men känns stabilare att ha dem där så det blir lite utrymme..*
[Taget 090823]*..montera i omvänd ordning. Håll emot på insidan och få dit - efter mycket svärande - muttern och skruva dit. Pluppa dit de vita skydden för skallarna.*Själva jobbet tar egentligen ingen tid. Det är letandet efter muttrarna då de gång på gång på gång på gång ramlar ner bakom den fördömda plåten. Men här kommer ett gratistips också: använd en polygrip eller liknande tillhygge och bänd upp plåten - bara lite grand, förstör ej - där man närmast kommer åt. Då går det använda fingrarna till att hålla i muttrarna i stället.
[Taget 090823]*..och där var det klart..*En bonusbild från tidigare idag förresten. Passerade 27 000 mil på mätaren. Buken blev grattulerad från passagerare och förare.
[Taget 090822]*..27000 mil..missade när det slog om men..aja. Grattis kanske man kan säga ändå..ursäkta kvalitén..*
Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.