7102
Sök

Problem med laddtrycket. Toyota Supra

692 Inlägg
22 mars 2009
Trådstartare
Var ute i helgen och körde på bra hårt med supran.

Efter ett tag så börjar den klippa när man håller full gas, dör av så släpper man gasen och då går den som vanligt.
Det enda jag kan se är att laddtrycket är uppe på 1 bar nu, och var 0,7 bar innan.

Vad kan ha hänt?

1 867 Inlägg
22 mars 2009
Fuelcut?

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.

692 Inlägg
22 mars 2009
Trådstartare
Koop skrev:
Fuelcut?

Jag vet inte vad som händer, låter du den vandra upp på höga varv långsamt. Så går den som den ska, men vad jag är fundersam på är hur laddtrycker helt plötsligt kan sticka iväg till 1 bar?

692 Inlägg
22 mars 2009
Trådstartare
Ingen som har någon idé på vad det kan vara för fel?

Almännt tokig
481 Inlägg
22 mars 2009
Om den laddade 0,7 innan mot 0,45 orginal så skulle jag gissa att det sitter en pysventil nere vid westgaten kan vara så att den fått flip eller att någon av slangarna där börjat läcka. Och imed högre laddtryck så går fuel cuten i.

läste att du har sportavgassystem har inte bytt till det nyss eller ? för tar du bort kattarna ökar laddet en del imed lägre mottryck.
Senast redigerat av LoFET (22 mars 2009)

Inline sixes ist sie scheisse.......

692 Inlägg
23 mars 2009
Trådstartare
LoFET skrev:
Om den laddade 0,7 innan mot 0,45 orginal så skulle jag gissa att det sitter en pysventil nere vid westgaten kan vara så att den fått flip eller att någon av slangarna där börjat läcka. Och imed högre laddtryck så går fuel cuten i.

läste att du har sportavgassystem har inte bytt till det nyss eller ? för tar du bort kattarna ökar laddet en del imed lägre mottryck.

Tidigare ägare har ställt upp från 0,45 till 0,7. Och nu vid gaspådrag så laddar den 1 bar.

Okej, ja jag får kika imorgon om alla slangar sitter som dom ska ännu en gång. Tyckte att allt satt som det skulle men.

Sportsystemet har inte jag monterat, och det sitter sport katt sitter på. Så inget med det

Mr. AUDI !
642 Inlägg
23 mars 2009
skit i spridarna? lr pumpen? testa rengöring!

Four Rings To Rule Them All!

191 Inlägg
23 mars 2009
min fick skenladd från 1,15 till minst 1,3, laddet svajjade som tusan med och det var min katt som var trasig och täppte till

Man måste våga dö för att kunna leva

Byggare Behm
562 Inlägg
23 mars 2009
Smoke skrev:
Koop skrev:
Fuelcut?

Jag vet inte vad som händer, låter du den vandra upp på höga varv långsamt. Så går den som den ska, men vad jag är fundersam på är hur laddtrycker helt plötsligt kan sticka iväg till 1 bar?

Inget som har att göra med glappande vakumanslutningar till Wg-klockan då ?
Kan ju bli lite ojämnt vakumtryck då.

Långt ifrån proffs men gör det jag kan.
Sköter man saker snyggt så klarar man sig bättre, alltid.

692 Inlägg
23 mars 2009
Trådstartare
_Jonex_ skrev:
Smoke skrev:
Koop skrev:
Fuelcut?

Inget som har att göra med glappande vakumanslutningar till Wg-klockan då ?
Kan ju bli lite ojämnt vakumtryck då.

Okej, ja jag får dubbel kolla alla slangar efter jobbet ikväll.
Är ganska säker nu på att det är någon slang som åkt lös, för den "filtrar" väldigt mycke högre nu.

Tack för alla ideér och svar

692 Inlägg
2 april 2009
Trådstartare
Igår orkade jag äntligen ta tag i det hela, och hittade en slang som flögit av vid klockan. Enkelt och billigt fel som tur var.

Någon som kan rekomendera en bra dump till supran?

Sök