Byta motor i en 850 från GLT 170 hk orginal till en T5

Mogge_Lindstrom Gammal bild
2 april 2009 · 111 Inlägg

Tjenna jag undrar om de är mycket jobb att byta motor i en 850 till en T5 är de mycket el, svetsa om fästen, kapa om väggen och kardan tunneln passar samma växel låda & annat ?

Är Tacksam för snabba svar :)

mvh// Mogge

Tab Rycketofta Racing
2 april 2009 · 292 Inlägg

orkar man bara bytta el system också så e det välll inga problem smile

//Rycketofta Racing
Mogge_Lindstrom Gammal bild
2 april 2009 · 111 Inlägg

tjenna, okej. är de mycket att byta ? :P
är de bara el systemet som man ska byta ?
vad behöver du koppla om i el systemet ? de är inte styrenheten du menar ?



mvh// mogge   :D

Marlboroman
3 april 2009 · 8 234 Inlägg

GLT och turbos elsystem skiljer, så du lär byta hela härvan till motorn och skaffa en styrbox till turbo. Fästen är samma. Torpedväggen och kardantunneln behöver du inte röra, de är ochså samma. Lådan passar, men om du ska regga den så lär du byta låda med.

Volvo 240 GL "Turbo" (1990)
Mogge_Lindstrom Gammal bild
7 april 2009 · 111 Inlägg

Marlboroman skrev:
GLT och turbos elsystem skiljer, så du lär byta hela härvan till motorn och skaffa en styrbox till turbo. Fästen är samma. Torpedväggen och kardantunneln behöver du inte röra, de är ochså samma. Lådan passar, men om du ska regga den så lär du byta låda med.

varför ska jag byta växel låda också ?

Sharky
7 april 2009 · 10 287 Inlägg

Därför att lådan formellt räknas in i avgascertifieringen.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang