Insug csb 350

Ramneborg Allt i allo
12 april 2009 · 358 Inlägg

Tjenare alla fantaster. jag har funderat på att byta insug och förgasare i buicken.
motorn som sitter i nu är en csb 350 med mussetoppar och orginalinsug och förmodligen orginalförgasare.
jag är ute efter ett tunnelram insug men hittar inga någon stans. någon som vet var dom finns eller om det finns ett annat namn för dom.

sen funderade jag på gasare till dom. dubbla holley 600 el 650 är det overkill?

Tack på förhand.

/ Chrille

De é nice !
Moparboy440
12 april 2009 · 4 682 Inlägg

tunnelram insug lämpar sig inte för gatbruk,typ ingen dragkraft under 3000 varv å hiskelig bränsleförbrukning.
sen e de ju onödigt att slösa pengar på ny förgasare för en milt trimmad gatmotor, original förgasaren räcker troligtvis väl till för dina ändamål.
men berätta mer om vad du har tänkt använda bilen till å mer fakta om motorn.

Ramneborg Allt i allo
12 april 2009 · 358 Inlägg

nja det är ju gatbruk. ska kunna glidas med men samtidigt bränna däck när man stampar till lite;)

har du något fin recept till det ändamålet?

somsagt om motorn är det en orginal borrad 350 csb med orginalvev ända moddade på den vad jag vet om är mussetopparna.

De é nice !
Moparboy440
12 april 2009 · 4 682 Inlägg

Ramneborg skrev:
nja det är ju gatbruk. ska kunna glidas med men samtidigt bränna däck när man stampar till lite;)

har du något fin recept till det ändamålet?

somsagt om motorn är det en orginal borrad 350 csb med orginalvev ända moddade på den vad jag vet om är mussetopparna.

receptet beror helt på budgeten wink.
vet du inte närmare vad det är för motor ?  kolla gjutnumret på blocket i.s.f.

Ramneborg Allt i allo
13 april 2009 · 358 Inlägg

vilka frågor han kommer med. vet inte om det hjälper nått med att den är byggd 1972.:S

De é nice !
Chevrolet_racing Fullständigt galen
14 april 2009 · 319 Inlägg

tjena! big_smile
tunnelrams insug kan finnas på Hansen Racing, kolla där.
annars så har jag för mig att många brukar bygga egna.

Full gas spar tid!
Loud pipes saves lives!
Full choke och öppna spjäll!
N.O.S Cruisers Stockholm
Volkswagen Beach Buggy "Badkaret" (1969)
Jokern023 The Joker,
18 april 2009 · 463 Inlägg

Som mopar sa bara Overkill med tunnelram på gatan om du kör mild motor, så köp ett Edelbrock c3b insug å kör en 600 förgasare på det dom börjar dra tidigt å följer med upp till 6-6500rpm. det är ett 2 plans insug bör finnas hos nämnda Hansen racing lr beställa från Summit racing.

Size matters chevy 572 cui. 720hp We love Big block chevy<3
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang