6676
Sök

Trimning utav nissan sunny 1.5slx

333 Inlägg
14 april 2009
Trådstartare
heej heej

jag har en nissan sunny 1.5 slx som jag skulle vilja trima lite så att den blir lite piggare på lägre varv för alla som har ägt en gammal japanare vet ju att man måste varva över 3000rpm för att det ska hända något:) så nu till min fråga är de någon som har tips om hur man kan trima upp motorn lite grann? det är ca 70 hästar just nu och mitt mål är iaf att  få upp effekten till 100hästar eller iaf där omkring

Mvh Markus

1 418 Inlägg
14 april 2009
Köp en gti motor och hinka i den istället

Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)
Yttrandefrihet på Garaget.org? Nej tydligen inte.

4 586 Inlägg
14 april 2009
Blondie1 skrev:
heej heej

jag har en nissan sunny 1.5 slx som jag skulle vilja trima lite så att den blir lite piggare på lägre varv för alla som har ägt en gammal japanare vet ju att man måste varva över 3000rpm för att det ska hända något:) så nu till min fråga är de någon som har tips om hur man kan trima upp motorn lite grann? det är ca 70 hästar just nu och mitt mål är iaf att  få upp effekten till 100hästar eller iaf där omkring

Mvh Markus

Enkelt kan det aldrig bli.

turbokonvertering kanske vore något?

333 Inlägg
14 april 2009
Trådstartare
jag har klurat på turbo länge;) men de e en förgasare o jag vet inte riktigt hur man ska göra med bränslet på en sån:) har du några tips?

333 Inlägg
14 april 2009
Trådstartare
fins det ingen vassare kam att få tag på??

Sök