2589
Sök

Bra tips på advokat ang. fortkörning!

8 892 Inlägg
15 april 2009
henrikh skrev:
Ta med dig en stor yxa till rättegången och hota dom!!!!

Varför inte införa åldersgräns så man slipper sådana här svar i forumet.

Fotograf på tierpidag.se

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
15 april 2009
Casual, alltså jag tror faktiskt inte på dig.

Jag tror inte någon sitter å tittar på hastighetsmätaren när man kör inne istan? utan man försöker köra så inte någon person eller bil kommer rakt ut!

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!

5 Inlägg
15 april 2009
och var det i bankeryd så är jag ganska säker på att det var du.. låg en grön passat efter och ni bägge hade ganska bra fart....

Xtreem
123 Inlägg
15 april 2009
Trådstartare
emijl skrev:

Jag tror inte någon sitter å tittar på hastighetsmätaren när man kör inne istan? utan man försöker köra så inte någon person eller bil kommer rakt ut!

Det var inte inne i stan.. en liten håla utanför! och jag minns ju när jag kollade på mätaren senast och gasade inte mer efter det!

Xtreem
123 Inlägg
15 april 2009
Trådstartare
BOB7 skrev:
och var det i bankeryd så är jag ganska säker på att det var du.. låg en grön passat efter och ni bägge hade ganska bra fart....

vad var det första för bil då?

Xtreem
123 Inlägg
15 april 2009
Trådstartare
Hamilton skrev:
henrikh skrev:
Ta med dig en stor yxa till rättegången och hota dom!!!!

Varför inte införa åldersgräns så man slipper sådana här svar i forumet.

Funderar jag oxå på! hittills har lixom ingen svarat på min fråga ens:S

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
15 april 2009
Å svar på din fråga - Kolla runt på Eniro/google och sök efter TarfikJurister smile

Xtreem
123 Inlägg
15 april 2009
Trådstartare
emijl skrev:
Å svar på din fråga - Kolla runt på Eniro/google och sök efter TarfikJurister smile

haha en som iaf kunde ge ett bra svar tongue
blir väl att man får göra det... ingen verkar ha någon!

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
15 april 2009
Indraget kort? =x

4 005 Inlägg
15 april 2009
Casual skrev:
Jag skulle veta om någon vet någon bra advokat som kan hjälpa till i rättegång angående fortkörning. Detta hände i Jönköping så någon som finns i närheten!

http://www.advokatsamfundet.se/template … px?id=8965

emijl skrev:

Vad har du för ögonrutiner? Har du inte fått lära dig att titta frammåt, titta i speglar, titta på hastighetsmätaren och om igen?

Det kan väl vara en poäng att kolla att man håller rätt hastighet. Hastighet dödar.

5 Inlägg
15 april 2009
Casual skrev:
BOB7 skrev:

förstår inte riktigt vad du menar... en silvrig s40 väldigt likt din bil kom med bra fart från rondellen i bankeryd med en grön passat efter, jag möter "er" vid branstationen och blinkade på er för jag nyss kört förbi polisen. åkte förbi en stund senare då står samma s40 vid polisbussen.

spelar väl ingen roll om det var du eller inte. Allafall inget bra att köra för fort där under den tiden då många skolbarn är på väg hem. tycker att det bara är att bita i det sura äpplet och inte slösa samhällets resurser på sånt här, Var det dig jag såg så gick det absolut för fort.

4 005 Inlägg
15 april 2009
BOB7 skrev:
Casual skrev:
BOB7 skrev:

förstår inte riktigt vad du menar... en silvrig s40 väldigt likt din bil kom med bra fart från rondellen i bankeryd med en grön passat efter, jag möter "er" vid branstationen och blinkade på er för jag nyss kört förbi polisen. åkte förbi en stund senare då står samma s40 vid polisbussen.

spelar väl ingen roll om det var du eller inte. Allafall inget bra att köra för fort där under den tiden då många skolbarn är på väg hem. tycker att det bara är att bita i det sura äpplet och inte slösa samhällets resurser på sånt här, Var det dig jag såg så gick det absolut för fort.

Det är en sak att riskera sitt eget liv och en annan sak att riskera en annans.
Instämmer med Bob.

Xtreem
123 Inlägg
I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
15 april 2009
Linuslinje, klart man kollar i speglar - hastighetsmätare m.m! Men det jag menar, när du kör " extremt olagligt " ( streetracing ) så tror jag inte man hinner titta så mkt på hastighetsmätare då man ska titta i speglar, å har koll framåt plus att växla ( fast växlande gör man till ljudet när man kollar fram eller i spegeln! )

Garaget Video Crew
842 Inlägg
15 april 2009
BOB7 skrev:
Casual skrev:
BOB7 skrev:

Du är inte speciellt klok själv som blinkar på dom att det finns kontroll, borde det då inte vara bättre att låta dom rejsa rakt in i kontrollen om det nu var så mycket barn ute så förtjäna dom ju att åka fast.
Bara en tanke wink

Xtreem
123 Inlägg
15 april 2009
Trådstartare
emijl skrev:
Linuslinje, klart man kollar i speglar - hastighetsmätare m.m! Men det jag menar, när du kör " extremt olagligt " ( streetracing ) så tror jag inte man hinner titta så mkt på hastighetsmätare då man ska titta i speglar, å har koll framåt plus att växla ( fast växlande gör man till ljudet när man kollar fram eller i spegeln! )

Bara en liten fråga! vad har detta med Street racing att göra? :S

hej
18 Inlägg
15 april 2009
Är kompis med BOB och han va på väg från mig när han såg dom 2 bilarna.
Sen kom han tillbaka till mig senare och berättade att han sett en silvrig s40 och en grön passat ha rätt bra fart vid en poliskontoroll varav den silvriga bilen stod still när han körde tillbaka till mig.
Kul när vi nu hittar denna tråden kan man ju säga eller mindre kul kanske, bit i det sura äpplet och ta böterna som en man.

Mitsubishi Starion Turbo

Xtreem
123 Inlägg
15 april 2009
Trådstartare
mpasak skrev:
Är kompis med BOB och han va på väg från mig när han såg dom 2 bilarna.
Sen kom han tillbaka till mig senare och berättade att han sett en silvrig s40 och en grön passat ha rätt bra fart vid en poliskontoroll varav den silvriga bilen stod still när han körde tillbaka till mig.
Kul när vi nu hittar denna tråden kan man ju säga eller mindre kul kanske, bit i det sura äpplet och ta böterna som en man.

Jag fick inga böter! dom bara tog kortet för mig!

5 Inlägg
15 april 2009
Kajlie skrev:
BOB7 skrev:
Casual skrev:

Du är inte speciellt klok själv som blinkar på dom att det finns kontroll, borde det då inte vara bättre att låta dom rejsa rakt in i kontrollen om det nu var så mycket barn ute så förtjäna dom ju att åka fast.
Bara en tanke wink

ok förlåt:)
skulle inte blinkat på dom, skulle aldrig fått för mig att göra det om det var en nykterhetskontroll, men vem har inte råkat köra lite förfort så tänkte att det kanske räckte som lindrigare straff med ett bultande hjärta efter att precis klarat kortet.... det är ju nu till sommaren man verkligen behöver kortet...

Sök