3255
Sök

Bra tips på advokat ang. fortkörning!

660 Inlägg
15 april 2009
BOB7 skrev:
det är ju nu till sommaren man verkligen behöver kortet...

Öhh det där var bland det dummaste jag hört, om du menar det ordagrant alltså...

//Soderqvist

Livets stora gåta, hur kan ett företag som MDS hålla sig kvar i branschen?

8 903 Inlägg
15 april 2009
henrikh skrev:
Hamilton skrev:
henrikh skrev:
Ta med dig en stor yxa till rättegången och hota dom!!!!

Varför inte införa åldersgräns så man slipper sådana här svar i forumet.

Varför inte betala sina fortkörningsböter och knipa käft och så man slipper såna här trådar?

om du läser så får han även det tipset wink

Fotograf på tierpidag.se

207 Inlägg
15 april 2009
emijl skrev:
Misstänker att han inte har ett eget kort ! big_smile

Bästa på länge ! hehe. tongue

Nä men lycka till ! Tror dock det inte går vägen.... var väl två st som stoppa dej antar jag ? står ju sällan en ensam polis ute och kontrolerar hastigheten.. Blir säkert de gammla vanliga.. Två Poliser som sett samma sak burkar ju aldrig ha " fel " i lagens mening . Tråkigt när de händer i vilket fall.

Xtreem
123 Inlägg
15 april 2009
Trådstartare
Spiritshroud skrev:
Lycka till i rätten.

Personligen skulle jag aldrig ens ha funderat på att stanna om jag medvetet visste att kortet skulle ryka :-)

skulle itne ha så stor chans att smita med min original motor tongue hahaha

Xtreem
123 Inlägg
15 april 2009
Trådstartare
koka skrev:
Denna tråden verkar har ballat ur?
Han frågade om en bra advokat och inte massa gnäll om att ha kört streetrace hit och dit...
Sen ni som sitter och säger att man inte ska göra så under dag tid och när barn är ute osv. har ju själv klart rätt men ni har nog själv också gasat på vid olämpliga ställen smile

Nu till de med rätten osv.
Min arbetsledare på jobb slapp betala sin fortkörnings böter idag, då han var i rätten och fick RÄTT...
Allt hänger inte bara på att laser ska vara kalibrerad osv. Pappert som de fyller i MÅSTE var till 100% rätt i fyllt! Han hängde polisen på att det var fel i fyllt och att det INTE var samma polisman som stod med laser och sen skrev bötern! + att polisen hade kallat ditt ett vittne som då var en av poliserna på platsen!
Han kunde då inte upp ge om han hade ståt vid lasern den dagen bl.a. Se till att läsa igenom allt!
Dock såg han att de hade kallat "fel" vittne NÄR han fick hem papperna om vilka som vara kallade till rättegången...

Tack! jag började fundera på om det fanns inteligent folk här inne... alla bara pratar om massa annat ju...
Jag tackar för tipsen big_smile det var itne samma som skrev lapparna som mätte med lasern bland annat..

Xtreem
123 Inlägg
15 april 2009
Trådstartare
henrikh skrev:
Hamilton skrev:
henrikh skrev:
Ta med dig en stor yxa till rättegången och hota dom!!!!

Varför inte införa åldersgräns så man slipper sådana här svar i forumet.

Varför inte betala sina fortkörningsböter och knipa käft och så man slipper såna här trådar?

det är ingen som har bett dig att ens diskutera i denna tråden!

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
15 april 2009
Casual, hur blev de ?  hur länge är du av me det? Provtid?

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!

Xtreem
123 Inlägg
15 april 2009
Trådstartare
linuslinje skrev:
emijl skrev:
Linuslinje, klart man kollar i speglar - hastighetsmätare m.m! Men det jag menar, när du kör " extremt olagligt " ( streetracing ) så tror jag inte man hinner titta så mkt på hastighetsmätare då man ska titta i speglar, å har koll framåt plus att växla ( fast växlande gör man till ljudet när man kollar fram eller i spegeln! )

Är din definitation av streetracing att köra fort som fan under dagstid när grundskolorna o dagis stänger inne i stan? Dessutom ensam?

Det kallar jag mer vårdslös körning.

Hur länge fick du körkortet indraget?

vet inte hur länge... dom tog bara kortet för mig... fick inga böter ens... får vänta på rättegången nu!

Xtreem
123 Inlägg
15 april 2009
Trådstartare
emijl skrev:

vet itne hur länge... provtid hade jag eftersom att jag tog om kortet för typ 2 månader sedan!

Billackerare
737 Inlägg
15 april 2009
Casual skrev:
emijl skrev:

vet itne hur länge... provtid hade jag eftersom att jag tog om kortet för typ 2 månader sedan!

Du har alltså blivit av med kortet 2 ggr på kort tid..? Du kanske skulle fundera på att skaffa ett busskort.. big_smile

Corrado VR6R 3.0 Turbo

Xtreem
123 Inlägg
15 april 2009
Trådstartare
Youngblood skrev:
Casual skrev:
emijl skrev:

Du har alltså blivit av med kortet 2 ggr på kort tid..? Du kanske skulle fundera på att skaffa ett busskort.. big_smile

första gången hade jag faktiskt kortet i 1.5 år sen var jag utan i ett halvår p.g.a att det var massa som hände under den tiden så lade det åt sidan... sen tog jag det för 2 månader sedan igen...

Driver
2 111 Inlägg
15 april 2009
1,5 år är ganska kort tid när det det kommer till körkort...

Hoppas det löser sig till det bästa iaf. Vad nu det är kan inte jag svara på.

MVH Janken

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

neckwomen_88
15 april 2009
det jag inte förstår är varför du ska dra upp allt i rätten? be a man - pay the fine!
(sen att ändra sin historia kan jag inte tänka mig är så bra för trovärdigheten)

men i övrigt, lycka till!

Xtreem
123 Inlägg
15 april 2009
Trådstartare
neckwomen_88 skrev:
det jag inte förstår är varför du ska dra upp allt i rätten? be a man - pay the fine!
(sen att ändra sin historia kan jag inte tänka mig är så bra för trovärdigheten)

för att deras laser visade fel bland annat... enligt vad jag körde i skulle jag bara ha böter inte indraget körkort... men enligt deras laser så rök körkortet... vadå ändrar min historia?

Xtreem
123 Inlägg
15 april 2009
Trådstartare
Janken skrev:
1,5 år är ganska kort tid när det det kommer till körkort...

Hoppas det löser sig till det bästa iaf. Vad nu det är kan inte jag svara på.

MVH Janken

jo så sätt... men det var längre än 2 månader tongue
jag man kan ju alltid hoppas big_smile
Mvh Casual

4 005 Inlägg
15 april 2009
Casual skrev:
neckwomen_88 skrev:

för att deras laser visade fel bland annat... enligt vad jag körde i skulle jag bara ha böter inte indraget körkort... men enligt deras laser så rök körkortet... vadå ändrar min historia?

Har du kollat din bil så att den inte hastighetsmätaren visar fel då?

687 Inlägg
15 april 2009
Casual skrev:
Tack! jag började fundera på om det fanns inteligent folk här inne... alla bara pratar om massa annat ju...
Jag tackar för tipsen big_smile det var itne samma som skrev lapparna som mätte med lasern bland annat..

Det behöver inte vara samma polisman som mäter och skriver ut böterna.

Gå in på eniro, sök upp en advokat (finns i Huskvarna bland annat) sätt dig ner och prata. Allt här är bara hobbyjurist svar ändå.

Och förövrigt så vet du ju att du körde för fort, ta det som en man och dra in liphakan.
Senast redigerat av Nehe (15 april 2009)

Xtreem
123 Inlägg
15 april 2009
Trådstartare
linuslinje skrev:
Casual skrev:
neckwomen_88 skrev:

den har visat rätt innan iaf... men det borde ju dom kolla isf ju...

Xtreem
123 Inlägg
15 april 2009
Trådstartare
Nehe skrev:
Casual skrev:

Behöver det inte vara samma polisman som mäter och skriver ut böterna.

Gå in på eniro, sök upp en advokat (finns i Huskvarna bland annat) sätt dig ner och prata. Allt här är bara hobbyjurist svar ändå.

Och förövrigt så vet du ju att du körde för fort, ta det som en man och dra in liphakan.

fortfarande skillnad på att få böter och att bli av med körkortet! det är det som är grejen!

Leg. nöt
460 Inlägg
15 april 2009
Casual skrev:
linuslinje skrev:
Casual skrev:

den har visat rätt innan iaf... men det borde ju dom kolla isf ju...

Finns väl ingenting som säger att dom ska kolla om din hastighetsmätare stämmer? roll
Senast redigerat av 740Rob (15 april 2009)

SAAB

Sök