Ni som kör med tonade framrutor...

Kewin Älskar tysk konst!
22 april 2009 · 88 Inlägg

Var bara lite nyfiken på vad ni gör när farbror blå är framme och stoppar er tongue tar ni bot efter bot eller kör ni med nån smart ursäkt? tongue

RobinNilsson
22 april 2009 · 369 Inlägg

Många tar ju ner rutorna när dom blir stoppade eller är i närheten av polisen.. Dock ser det ju lite dumt ut att köra med båda framrutorna nere i 5+ grader..  Men annars är det väl bara att ta en ombes ifall polisen skulle reta sig på det.. endel bryr sig inte om det medans andra poliser är väldigt hårda med de..Mvh

åh va man myser, när turbon den pyyser =)
Bjork OEM <3
23 april 2009 · 6 957 Inlägg

Jag kan dela med mig av en tabbe som hände förra året med min gamla bil.

Skulle vara lite race kring Skara, åkte efter en polare.
Vi möter polisen (piké) i en rondell och jag i all min hast skulle köra ner
rutan som vanligt...trycker då på FEL KNAPP!! körde ner passagerarsidan..

Sagt och gjort, forts. som ingenting och åkte efter min kompis som skulle tanka
Pikén ligger i rumpan på mig och åker efter in på snabbmacken.

Tänkte då att det va kört, men var fräck och stod stilla med bilen med båda rutorna
nere och vänta på min polare som tanka...det var ju JÄTTEVARMT, nej 6+ ute tongue

Polisen kliver snabbt och bestämt fram till min bil och säger
"- DU!"
"- Ja? säger jag"
"- Blås här.."

Allt jag fick göra var att blåsa big_smile anledning till att dom åkte efter var för att polaren
hade dimljusen på och fick böter på det.

Dom reagera inte ens på att min flickvän satt och huttra i framsätet tongue

Så i mitt fall dom ggr jag blivit stoppad så handlar det om ren tur smile

OEM <3
wimhed
23 april 2009 · 510 Inlägg

som sagt, bara att hissa ner .. sa inget på ombes efter flygande om att rutorna va nere .. Men att hissa ner dom och ha full värme igång .. Du njuter bara av att det inte regnar wink

Ford F100 (1953)
Opel Vivaro (2011)
PeTTa
23 april 2009 · 178 Inlägg

jag kör med tonade framrutor.. och om jag blir stoppas så tar jag antigen böterna eller så frågar jag nog snällt om jag får riva bort dem istället... går ju alltid tona om:D hehhee..

men kommer köra tills det inte går längre..

mvh petta

http://www.garaget.org/PeTTa
ALLT UNDER 19" ÄR VINTERDÄCK
Buick Electra 225 "Black Beer" (1964)
81an
23 april 2009 · 566 Inlägg

Ja brukar gå ur bilen och gå mot dom,då ser dom inte toningen, och jag blir stoppad ofta kan jag säga.

T_jansson
23 april 2009 · 114 Inlägg

Har vindrutan jag oxå, sido rutorna hissas ner bara smile

AlvereZ
23 april 2009 · 787 Inlägg

81an skrev:
Ja brukar gå ur bilen och gå mot dom,då ser dom inte toningen, och jag blir stoppad ofta kan jag säga.

Prova det i USA, att gå ur bilen och gå mot dom alltså tongue

Jag vevar för glatta livet om farbror blå är ute . har väl blivit stannat 7 gånger, men aldrig fått böter eller ombes, har bara fått slita bort på plats.

Dagen efter sitter det ny film på rutan smile

Germax
23 april 2009 · 12 086 Inlägg

Jag har tonade framrutor men bara 50% har säkert varit ett 40tal poliser framme o kollat genom mina rutor på nära håll och ingen här har klagat.

Beermann Drive It Like You Hate It
23 april 2009 · 93 Inlägg

bare å köre ner rutera.. å säger dom åt dej å köra upp dom så är de bara att neka.. tänk på att dom får inte peta på insidan av din bil utan "husransakan" så de e bara att neka.. kolla min 945a, har tonat framrutan å

Audi RS4 B7 (2008)
Volvo 740 GL "2.8L WEBER 55" (1988)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang