2128
Sök

Saab_Robin's Saab 9-3 och Funkiee's Saab 9000's! [Shoppingdagar!]

R1 driver!
5 128 Inlägg
3 februari 2010
Behåll listen, men lacka i bilens färg. Såg lite väl naket ut utan!

Saab älskare!
4 597 Inlägg
5 februari 2010
Trådstartare
På söndag åker jag (och pappa, övningskör cool )och hämtar Robin, för att sedan åka och plocka ut en elhärva i en 9000 CDE -96, som sedan ska in i robins bil smile

2 788 Inlägg
6 februari 2010
Funkiee skrev:
På söndag åker jag (och pappa, övningskör cool )och hämtar Robin, för att sedan åka och plocka ut en elhärva i en 9000 CDE -96, som sedan ska in i robins bil smile

Varför skall ni skjutsa Robin? tongue Kan inte hans föräldrar göra det? wink

Lycka till med kabelhärvan tongue

4 663 Inlägg
6 februari 2010
_Fredrik skrev:
Funkiee skrev:

Varför skall ni skjutsa Robin? tongue Kan inte hans föräldrar göra det? wink

Lycka till med kabelhärvan tongue

nä, de sover big_smile anars skulle ja ju kunna köra dit sj big_smile

Slav
1 454 Inlägg
7 februari 2010
Ang starproblemet så fick ja precis tillbaka min från mekonomen efter soppapumsbyte  jag började riva i det själv, men de var lite mkt saker som ställde till det för mig, det absolut bästa är att köpa ett färdigt kit ifrån Mekonomen med tankarmatur och hela skiten, blir 100 ggr lättare iom att det sitter pressade plastslangar på alla anslutningar. och var jätte försiktig när du tar lös nipplarna på tankarmaturen för dom är jätte sköra (lärde mig den hårda vägen) men för att få reda på om det är pumpen på bästa sätt så plocka lös soppa slangen på fuelrailen och vrid på tändningen, kommer de soppa så är det inte den, Det ska spruta som fan ur den så de e bra att vara 2 smile

Tack till
Tompa för riktigt grym mappning, hör av er om ni behöver mer fart i en T5 eller T7 Saab.
Janne på Autoexperten Gävle
Jonas på Bakaxeldelar för niceprice på delar.

1 497 Inlägg
7 februari 2010
Funkiee skrev:

Varför -96?
Är ju olika styrsystem..

Skall han konvertera?

Saab älskare!
4 597 Inlägg
7 februari 2010
Trådstartare
Henka_ skrev:
Ang starproblemet så fick ja precis tillbaka min från mekonomen efter soppapumsbyte  jag började riva i det själv, men de var lite mkt saker som ställde till det för mig, det absolut bästa är att köpa ett färdigt kit ifrån Mekonomen med tankarmatur och hela skiten, blir 100 ggr lättare iom att det sitter pressade plastslangar på alla anslutningar. och var jätte försiktig när du tar lös nipplarna på tankarmaturen för dom är jätte sköra (lärde mig den hårda vägen) men för att få reda på om det är pumpen på bästa sätt så plocka lös soppa slangen på fuelrailen och vrid på tändningen, kommer de soppa så är det inte den, Det ska spruta som fan ur den så de e bra att vara 2 smile

Robin o hans pappa får testa det smile Tack för infon iaf big_smile

Hur går det annars med din bil då? smile

Funkiee skrev:

Varför -96?
Är ju olika styrsystem..

Skall han konvertera?

Ja, blir konvertering.. 300kr för hela elhärvan, och 5h jobb tongue

https://www1.garaget.org/gallery/archive/87951/854785_fuyhri.jpg
Lite elhärva till Robin wink

https://www1.garaget.org/gallery/archive/87951/854789_1y0833.jpg
och lite boxar på det smile

Sedan köpte jag lite saker till turbon

https://www1.garaget.org/gallery/archive/87951/854795_ne7ytf.jpg
oooh big_smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/87951/854796_x026yv.jpg
mumma big_smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/87951/854798_3zbi8q.jpg
lite skadad vänster, men billiga som satan var de

https://www1.garaget.org/gallery/archive/87951/854799_wnfhsj.jpg
Smutsig, men den ska rengöras! Samt en ny varningsblinkers knapp. Mina verkar ha en tendens o gå sönder trotts att jag aldrig använder de big_smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/87951/854804_q5cf0i.jpg
najs med en fungerande sak!!

Allt för nuet, tog oss 5h o dra ut elhärvan tongue men för 300kr för det, och 50 kr för mitt var det klart värt det wink

Mvh Patrik
Senast redigerat av Funkiee (7 februari 2010)

1 497 Inlägg
7 februari 2010
Byta motor då också?

Saab älskare!
4 597 Inlägg
7 februari 2010
Trådstartare
japp, min 2.0t -97

4 663 Inlägg
7 februari 2010
kommer att bli  grymt big_smile  kommer bli  MYCKET mer hk är de man har nu

4 299 Inlägg
7 februari 2010
Saab_Robin skrev:

Kan nog behövas för att få den där blyklumpen o röra på sig roll

4 663 Inlägg
7 februari 2010
Rallyhalle skrev:
Saab_Robin skrev:

Kan nog behövas för att få den där blyklumpen o röra på sig roll

de e klart big_smile

Slav
1 454 Inlägg
7 februari 2010
hehe vägde in min på 1875 kg med verktyg och full tank tongue dom e fan inte lätta smile

Tack till
Tompa för riktigt grym mappning, hör av er om ni behöver mer fart i en T5 eller T7 Saab.
Janne på Autoexperten Gävle
Jonas på Bakaxeldelar för niceprice på delar.

1 010 Inlägg
7 februari 2010
Köpte elhärvan av en snubbe med en blå saab runt akalla/kista?

Ja som plocka tändkassetten, magnetventilen och mapsensorn smile

Han verkade lite orolig över hur mkt av kablarna du skulle ha och hur dom skulle fås ut tongue
5h va inte nådigt tongue

Saab älskare!
4 597 Inlägg
7 februari 2010
Trådstartare
Henka_ skrev:
hehe vägde in min på 1875 kg med verktyg och full tank tongue dom e fan inte lätta smile

ahaha satan tongue då kan man tänka sig vad Robins kommer väga med alla dessa högtalare o slutsteg big_smile

jonnielahti skrev:
najs med lite nya grejorna smile
har patrik fixat tutan och bränsleledningen än? tongue
dimljuset får man ju inte glömma wink
härligt med en till musbio smile

Gött som fan tycker vi båda big_smile
Nej jag har inte fixat det, jag bor hos pappa, så jag har inte hunnit fixa det, men jag ska köpa slangklämmor i veckan smile
Vad menar du med dimljuset? tongue jag måste ha 1 dimljus om du pratar om mig tongue
ja, så man kan ha en som funkar, ska se om jag kan löda den andra smile

JockeT skrev:
Köpte elhärvan av en snubbe med en blå saab runt akalla/kista?

Ja som plocka tändkassetten, magnetventilen och mapsensorn smile

Han verkade lite orolig över hur mkt av kablarna du skulle ha och hur dom skulle fås ut tongue
5h va inte nådigt tongue

I sollentuna, så jag tror vi pratar om samma kille wink
aha, han sa att du även köpte insugsröret, något jag missat? big_smile Han var ju iaf sjukt billig!

Haha, sade han det till dig eller? tongue gick faktiskt riktigt bra och få ut det, men det tog ju LITE längre tid än va iaf jag trodde det skulle ta roll

Mvh Patrik

2 788 Inlägg
7 februari 2010
Elda skrev:
5h va la inte fy skam? smile e ganska mkt sladdar.. Hoppas ni märkte upp det med.

Det kan man ju undra om de har gjort tongue Ser inte så ut yikes

Blir ju fint med ny motor men hiva ut allt som väger fläsk isåfall så kommer det röra på sig wink

4 663 Inlägg
7 februari 2010
Elda skrev:
5h va la inte fy skam? smile e ganska mkt sladdar.. Hoppas ni märkte upp det med.

nä vi gjorde ju inte de sad  men nu blir det lite sport också att hitta rätt på allt wink

Saab älskare!
4 597 Inlägg
7 februari 2010
Trådstartare
_Fredrik skrev:
Elda skrev:

Det kan man ju undra om de har gjort tongue Ser inte så ut yikes

Blir ju fint med ny motor men hiva ut allt som väger fläsk isåfall så kommer det röra på sig wink

hehe, nej vi har inte märkt upp det, men det fina är att när man lägger allt på plats så ser man vad som skall vart, det är ju rätt längd, och konkakterna passar bara på ett ställe så att säga, så det är inga problem smile men det är en jävla härva, lätt var den inte tongue

Och Robin har ju istället planer på o slänga in mer ljud, så lättare ska den inte bli cool men vafan, det är en saab, den pallar det tongue

1 010 Inlägg
7 februari 2010
Funkiee skrev:
aha, han sa att du även köpte insugsröret, något jag missat? big_smile Han var ju iaf sjukt billig!

Haha, sade han det till dig eller? tongue gick faktiskt riktigt bra och få ut det, men det tog ju LITE längre tid än va iaf jag trodde det skulle ta roll

Mvh Patrik

joo samma smile han hade kastat insugsröret så det fiskade jag upp ur påsen gratis tongue

sjukt billig va han iaf!
Fick tändkasset, mapsensor, magnetventil, div slangar och ett nästan nytt batteri för 1000 spänn smile

Saab älskare!
4 597 Inlägg
7 februari 2010
Trådstartare
JockeT skrev:
Funkiee skrev:

Mvh Patrik

joo samma smile han hade kastat insugsröret så det fiskade jag upp ur påsen gratis tongue

sjukt billig va han iaf!
Fick tändkasset, mapsensor, magnetventil, div slangar och ett nästan nytt batteri för 1000 spänn smile

åfan, gratis är gött big_smile

Det var en bra deal big_smile

Vi fick elhärva, mätarhus, DCC, varningsblinkersknapp, elhiss panel, styrdon, blinkers fram, för 350kr big_smile

Sök