Det går frammåt iaf, har inte pulat så enormt mycket, men det som gjorts är aero kjolar runt om nu, istället för bara bak. 8000k xenon i dimljus, kromringar i instrumenthuset, vita dioder i pljus fram, aero inredning, nyare 9000 ratten i skinn, nya högtalare fram.
Det som görs i vinter kommer och bli aero turbo (köpt), trollspeed steg 4 program, svetsa om DP'n då den är felsvetsad o pekar lite ner i backen så bilen går inte och sänka pga det... sänkas kommer den när det är fixat, ev om jag har pengar till bridgevinge och ett skinnarmstöd från en orginal saab 9000
Det går frammåt iaf, har inte pulat så enormt mycket, men det som gjorts är aero kjolar runt om nu, istället för bara bak. 8000k xenon i dimljus, kromringar i instrumenthuset, vita dioder i pljus fram, aero inredning, nyare 9000 ratten i skinn, nya högtalare fram.
Det som görs i vinter kommer och bli aero turbo (köpt), trollspeed steg 4 program, svetsa om DP'n då den är felsvetsad o pekar lite ner i backen så bilen går inte och sänka pga det... sänkas kommer den när det är fixat, ev om jag har pengar till bridgevinge och ett skinnarmstöd från en orginal saab 9000
HÖHÖ inte så mycket... haha det var ju rätt mycket gjort en då men inga bilder?! vad är detta, börjar du bli lat i kamera fingret?
hahah xD kan säga som så att kamerafingret har fått användas hett i sommras! Men problemet ligger i att jag inte har ngn som hälst lust o hålla på o klistra o kopiera länkar o koder för o få in bilderna i forumet
har en lite fråga till saab folket. jag har gått o skaffat mig USA blinkers. och undrar om man kan koppla in positionsljus till den orangea delen. går det?
Men menar du att du vill ha positionsljus på sidan av blinkersen eller?
ja de e de ja menar. hur ska man göra ?
Är det som på mina att det finns hål för en till blinkerslamphållare?
asso den oranga delen e liksom fast limad på insidan av lyckt huset där backljus sitter. sättar man in en lampa där så kommer hela backljus lycktan lysa upp.
Har jag missat något eller ska du inte lackera grillen eller liknande när du har spacklat den? Är ju inte precis så bra att åka omkring med spackel utan någon lack över, suger ju åt sig fukt som den värsta tvättsvampen
Har jag missat något eller ska du inte lackera grillen eller liknande när du har spacklat den? Är ju inte precis så bra att åka omkring med spackel utan någon lack över, suger ju åt sig fukt som den värsta tvättsvampen
Hoppas på en uppdatering här snart också
hehe de e sant fick till det så grymt bra så de syns inte. och nu när bilen e lite skitig så e de nästan omöjligt att se.
jobbar så mycket nu för tiden så ja har inte så mycket tid över. men har nu usa blinkers, ett öppet luftfilter, avskärmning m.m. som ska monteras
Kommer lite bilder på vad som har gjorts. Dels innan sommaren, sen under sommaren. I morgon eller när jag har fixat bilder på det som har hänt efter sommaren kommer i ett nytt inlägg och det är förhoppningsvis imorgon!
Gamla rattens airbag demonterad.
Den ratten som satt i blåa bilen, dock var sjävla ratten i plastaktigt material, därför är den ful på ytan.
Sen blev det att man köpte en redig skinnratt av Turbonewbi.
Skillnaden på vita och gröna. Vita är helt okej, höjdmässigt.
Från i somras nere på öland. Listerna borttagna då bilen var inne på rekond hos Ditec.
Från i somras nere på öland. Listerna borttagna då bilen var inne på rekond hos Ditec. Lite lagom blank.
Smygis på pilotstolarna.
Sjukaste stolarna! Skönare får du faktiskt leta efter.
Notera! El på båda sidor, inget ovanligt, DOCK minne på BÅDA, inte bara förarplatsen. Specialbeställd aero inredning.
Blev orginalgrillen igen.
Mätarna i A-stolpen. Den övre, oljetryckmätaren är inte inkopplad, och därför inte helt fastsatt därav att den inte är helt intryckt.
Öland. Dock gula lysen. :o
Sen hade jag VÄRLDENS TUR! Hittade på skroten i Kalmar, en a50 med samma färgkod som jag. Fick köpa sidokjolarna samt 4 skärmbreddare för 200kr allt som allt.
Aero/a50 kjolar, samt lister monterat.
Sen på samma skrot i kalmar någon dag senare kom jag över ett instrument från en 9000 a50 -97 cse 2.3T dock aut. Detta gjode att jag enkelt satte in mina gamla mätare i nya huset med kromringar. Billigt och snyggt. 100kr.
Sen blev det "vita" dioder, samt xenon från Saabrobin på 8000k.
Där är lite bilder. Det kommer att komma mer så fort som, och jag hoppas det blir imorgon. Imorgon skriver jag en lista om det som gjorts på hela bilen. Ha det bra.