2245
Sök

Saab_Robin's Saab 9-3 och Funkiee's Saab 9000's! [Shoppingdagar!]

Saab älskare!
4 597 Inlägg
11 november 2010
Trådstartare
Saab_Robin skrev:
Fredrushen skrev:
Fan vad gött det ser ut, tråkigt dock med frakten... men kom till slut big_smile Skojjigt, är 15år nu och fått min första bil, en volvo 740 som jag ska hålla på med tongue Har läst igenom hela tråden tog väll 2-3 timmar skulle jag tro, man märker vilka framsteg ni har gjort under tiden ni hållt på big_smile Lycka till i fortsättningen! big_smile

man tackar och bugar big_smile  strongt av dig att läsa hela tråden. lycka till med din bil också big_smile både ja o patrik var 15 vid våra inköp av bil smile bara att kämpa på du med.

Jäklar! Riktigt grymt o läsa hela tråden! Säger som Robin! Lycka till med bilen, kommer bli grymt smile

Det Spinner På Driven
250 Inlägg
11 november 2010
Haha tongue Tack så mycket, så himmla mycket snö ute nu o så måste övertala pappa o få ha hon i garaget smile Lycka till själva med era pärlor! big_smile
Senast redigerat av Fredrushen (11 november 2010)

Besök gärna mitt projekt! =)

2 788 Inlägg
11 november 2010
Vad blir det för trim sen då Robin wink Ser ju bra ut annars smile Varför beställde du ett avgassystem utan katalysator? smile

4 663 Inlägg
12 november 2010
_Fredrik skrev:
Vad blir det för trim sen då Robin wink Ser ju bra ut annars smile Varför beställde du ett avgassystem utan katalysator? smile

har redan en race kisse från exd  på rummet.  sedan trim då vill så klart ha ut så mycket som möjligt ur motorn utan att den rasar.  e sugen på maptuns aero biopower på 350 hk. men e osäker på om de passar min bil och tro inte motorn håller länge då.
men mer trim blir det smile

2 788 Inlägg
12 november 2010
Saab_Robin skrev:
_Fredrik skrev:

har redan en race kisse från exd  på rummet.  sedan trim då vill så klart ha ut så mycket som möjligt ur motorn utan att den rasar.  e sugen på maptuns aero biopower på 350 hk. men e osäker på om de passar min bil och tro inte motorn håller länge då.

Njae, originalgrejjerna i en t7-motor lär knappast stå pall för 350hk tongue

4 299 Inlägg
12 november 2010
_Fredrik skrev:
Saab_Robin skrev:
_Fredrik skrev:

För att vara på säkra sidan vad gäller kolvar i t7-motorn skulle jag hålla mig till max 300hk. Har dessutom för mig att firmorna brukar rekomendera kolvbyte på effekter över 300.
smile

4 663 Inlägg
12 november 2010
Rallyhalle skrev:
_Fredrik skrev:
Saab_Robin skrev:

För att vara på säkra sidan vad gäller kolvar i t7-motorn skulle jag hålla mig till max 300hk. Har dessutom för mig att firmorna brukar rekomendera kolvbyte på effekter över 300.
smile

så sant så wink

Saab älskare!
4 597 Inlägg
23 november 2010
Trådstartare
https://www1.garaget.org/gallery/archive/87951/1022123_m81lrv.jpg
Bridge vinge!

https://www1.garaget.org/gallery/archive/87951/1022126_f8u4j7.jpg
formen av vingen.

Införskaffades igår!

Under helgen blir absolut inget gjort, då jag åker på klassresa ner till jönköping till självaste Dreamhack. Och för er som inte vet vad det är så sitter man bara och spelar data-spel wink

Mvh Patrik

4 663 Inlägg
23 november 2010
kommer bli skit gött big_smile

397 Inlägg
23 november 2010
Snyggt med vingen!

Haha vafan, klassresa?!

Saab 9³ Monte Carlo Projekt! "Projekttråd vet du ;)"

170 Inlägg
23 november 2010
Nördigt värre tongue om jag var du så skulle jag ta med mig vingen och en massa polermedel big_smile

Saab älskare!
4 597 Inlägg
24 november 2010
Trådstartare
Saab_Robin skrev:
kommer bli skit gött big_smile

Tack! big_smile Nu har vi båda vingar! wink let´s fly big_smile

ETTH skrev:
Snyggt med vingen!

Haha vafan, klassresa?!

Tackar! big_smile Kommer bli fräsht efter den blir omlackad!

HAHA lol ja, skolan betalar för det roll

TurboNewbi skrev:
Nördigt värre tongue om jag var du så skulle jag ta med mig vingen och en massa polermedel big_smile

som fan! big_smile Riktigt nördigt! tongue hahah, och det är inte nördigt? XD dock är det fel gröna färg sad så den måste lackas om, men men, jag har endå fått pris på fram o bakre kofångaren för 1500kr st tongue men lite i överkant, ska leta vidare!

Det som ska göras i vinter blir att underredesbehandla, måla axlar osv, köra underredesmassa på insidan av framskärmarna, för o skydda mot rost, då de inte har rost big_smile big_smile sen ska turbon monteras, oljetryckssensorn, och lacka lite skit i motorutrymmet, montera vingen. DP måste svetsas om, samt sänka skiten tongue får se om det blir något mer smile

Mvh Patrik

170 Inlägg
24 november 2010
kör inte underedsmassa på skärmarna kör dinotrol smile kladdig olja tongue

Saab älskare!
4 597 Inlägg
24 november 2010
Trådstartare
ja det är väl bra? XD skyddar ju från rost o skit? eller? tongue

170 Inlägg
24 november 2010
ja dinotrol är bra smile skyddar från det mesta tongue

4 663 Inlägg
24 november 2010
TurboNewbi skrev:
ja dinotrol är bra smile skyddar från det mesta tongue

hagmans underredsmassa med big_smile
har vart o besitigat bilen idag och de vart inge kul.

1.Dimstrålkastare, vänster, bländande
2.Dimstrålkastare, båda sidor, otillåten ändring

de ville helt enkelt att ja skulle ta bort xenonet.
inge mer med det tänkte jag tills jag kom på att kontakten till halogenlampan e slängd:(

Oturen själv
593 Inlägg
24 november 2010
Elda skrev:
fan stiligt smile Nej du funkiee, nästa gång blir det porsche 944 o seriöst banåka, familjebil kan man köra när man e gubbe wink

hahahahahahaha xD Så Porsché är inte gubb bil? XD AHAHAHHAHAHA

Brum

Saab älskare!
4 597 Inlägg
25 november 2010
Trådstartare
Robin åk tillbaka o besiktiga, och ryck knappen till dimljusen, för funkar dom inte kan dom inte säga något! smile

4 663 Inlägg
25 november 2010
Funkiee skrev:
Robin åk tillbaka o besiktiga, och ryck knappen till dimljusen, för funkar dom inte kan dom inte säga något! smile

vet inte om de e så lätt sad någon som vet om de bara e att rycka säkringen så går bilen igenom?

Saab älskare!
4 597 Inlägg
25 november 2010
Trådstartare
nä, ryck knappen

Sök