240 svänghjul, med tryckplatta o lamell, dock är de avskruvat innan bilden togs
Förvärminingen mellan insug och topp, slängdes långt åt helvete Blocket ej målat
utan förvärming, fästen till saker, samt insuget, samt ej målad
Målat vattenpump, o block samt oljefiltershållaren
Mums!! dock bara 1 lager, ska lägga 2 lager till
Så jävla snyggt
Lite bilder på motorn då! Motorn köptes från upplands bildemontering för 2750kr. Motorn har gått 18700mil. Samt kravet att jag skulle köpa den var att pinnbultarna var urdragna och inte trasiga gängor i toppen Så nya pinnbultar ska köpas o skruvas i osv, fan va najs! Sen ska gamla motor ur, subframen ska målas osv, lite småpyssel sen är båda framskärmarna av nu, för rengöring och rostskydd, då de inte har en ända liten rostfläck!!
Snyggt! Ser dock ut som att svänghjulet skulle behöva svarvas av lite
Haha, ja motorn verkar ha stått ett litet tag med den kopplingen men det är bara avtryck från lamellen, för både tryckplatta o svänghjul är riktigt fina! Inga sprickor alls, o knappt något värmemärke!
Precis, blir den "ny-gamla" kopplingen ny från i somras, som ska på, så då kan jag vara lugn, den håller för vridet Spec 2+ aja, fick hem ett paket med lite skit till motorn, såklart fattades 2 saker, insug o grenröspackning men men, mailade speedparts o väntar på svar.
Precis, blir den "ny-gamla" kopplingen ny från i somras, som ska på, så då kan jag vara lugn, den håller för vridet Spec 2+ aja, fick hem ett paket med lite skit till motorn, såklart fattades 2 saker, insug o grenröspackning men men, mailade speedparts o väntar på svar.
hehe låter bra, men hur ska en större turbo + större sugrör få plats om inte ett den lila turbon med stora sugröret får plats?
varför får det inte plats då? kylfläktar går att köpa smalare om det skulle va så kollade på en FET og 9-3 idag med B206 o massa gosid med gigatisk turbo, X-rör. sugrör och gott om plats. o
den som sitter mitt emot turbon ac kompen? tar mot jävligt bra
hehe låter bra, men hur ska en större turbo + större sugrör få plats om inte ett den lila turbon med stora sugröret får plats?
varför får det inte plats då? kylfläktar går att köpa smalare om det skulle va så kollade på en FET og 9-3 idag med B206 o massa gosid med gigatisk turbo, X-rör. sugrör och gott om plats. o
den som sitter mitt emot turbon ac kompen? tar mot jävligt bra
eller skaffa td04 och sen aero programmet ;D eller aero chip ^^ och sen sugröret på det
akej, inga bilder dock, men motorn o lådan är nu ute Så nu ska jag fixa nya motorn helt, sen ska lådan monteras o sen ska allt i efter att subframen, och hela motorrummet är tvättat. Jag tänkte även lägga en skvätt färg på subframen. Nu närmar det sig, men det går inte så fort då jag håller på att gå in i väggen tyvärr vilket suger hårt... Så man har knappt ork, och när orken finns stressas det för allt annat, så det suger, men jag har as snälla vänner som hjälper mig extra bla. Robin som erbjuder hjälp!!