6651
Sök

Honda accord 94a

10 Inlägg
1 maj 2009
Trådstartare
Tjena,
Har ett problem med bilen jag har köpt. i början fungerade mina bromsar helt utmärkt, Och nu fungerar ingen broms alls tar ingenting kan stampa på pedalen men de händer ingenting! Vad kan detta bero på? Och han som körde bilen sa att Oket börja brinna?! hur fan ska de kunna börja brinna tänker jag med tanken på att det inte kan ge någon eldsvårda det inte?!, Själv misstänker jag att det isåfall skulle vara hål i någon slang? Med tanken på att det är form av ABS system, Så äre någon som vet vad dett kan vara för fel ? Vill gärna veta om det är något annat fel osv, Parkeringsbromsen fungerar dock väldigt högt uppe för den är inte spänd, Tacksamt för svar Mvh jonte.

654 Inlägg
1 maj 2009
Går pedalen rakt ned i golvet när du trycker på den eller finns det "motstånd" i den (går inte att trycka ned i golvet heller) bara det att bromsarna inte tar?

Okej började brinna?!
Att metall brinner som material har jag svårt att tro om det inte är en smältdegel eller liknande.
Men att tex skrikplattor/pastan kan ryka som fan (kanske tom fatta eld så lågor uppstår?!) kan jag förstå.
Har du kollat nivån i bromsvätske behållaren?

10 Inlägg
6 maj 2009
Trådstartare
Den sjunker ner till botten direkt finns inget motstånd alls. Vi hällde i bromsvätska i behållaren men det rinner bara igenom efter en stund, Så det måste väl vara något hål nånstans? Har inte hunnit kolla detta då jag inte har bilen hemma.

654 Inlägg
6 maj 2009
Sitter hydralisk koppling på din accord om jag minns rätt.
Gissar på att slavcyl (inte hundra på om det heter så i lådan) är paj eller att du har läckage invändigt i lådans kopplings mekanism.
Prova att lufta för att se om det blir bättre.

Antar att du redan har kollat efter pöl på marken.
Men iaf så gissar jag på,kopplingen eller att huvudbromscyl har säckig packning och "blöder" invärtes.

Sök