6652
Sök

0,8 kg flusstråd?

418 Inlägg
4 maj 2009
Trådstartare
Jag ska svetsa mitt avgasrör på bilen. Det är runt 2 skarvar. på ett ungeför räcker 0,8kg flusstråd (0,9mm)? Den borde väl räcka till att svetsa 2 rörskarvar...

jag ska bara svetsa någorlunda tätt, sen lägger jag ljuddämparbandage runt oxå... Sen en sak till: Måste man ha alla gummiupphängningar på avgassystemet för besiktningen? (min hänger just nu i bara ståltråd)

8 282 Inlägg
4 maj 2009
0,8 kg tråd ska räcka, annars lär du ha ett monstruöst avgassystem eller va sanslöst usel på att svetsa.

Det är väl en bedömningsfråga, men så länge det ser ut att hänga på ett vettigt sätt så säger de inget om hur man hängt upp det.

418 Inlägg
4 maj 2009
Trådstartare
Marlboroman skrev:
0,8 kg tråd ska räcka, annars lär du ha ett monstruöst avgassystem eller va sanslöst usel på att svetsa.

Det är väl en bedömningsfråga, men så länge det ser ut att hänga på ett vettigt sätt så säger de inget om hur man hängt upp det.

Okej, Det var en som sa till mig för ett tag sen att avgassystem inte får hänga bara i ståltråd runt om, utan kanske i bara en av hängningarna resten måste vara gummiupphängt..

418 Inlägg
4 maj 2009
Trådstartare
Jag tänkte på en sak. Går det att sätta flusstråd i vilken mig-svets som helst????

832 Inlägg
4 maj 2009
mins inte riktig men jag tror att du bör ha en svets som går att polvända men jag är osäker var så länge sen jag kollad upp det. Men någon som vet kan ju rätta mej om jag har fel.

Lemmy till upprörd skribent:
"-Utnyttjar vi groupies? Groupies? Hur kan du kalla din dotter för det!"

418 Inlägg
5 maj 2009
Trådstartare
Fy fan vad jag har kört runt nu.. åkte först till Biltema men deras tråd var slut. då sprang jag in på Jula men dom hade ingen, sen in på Bauhaus men de hade inte heller. Då fick jag åka till Harald Nyborg och dom hade en liten 0,8kg gaslös tråd som hette Turbotråd.. dyr jävel på 300 spänn så jag hoppas den är bra...

418 Inlägg
5 maj 2009
Trådstartare
Lurken_85 skrev:
mins inte riktig men jag tror att du bör ha en svets som går att polvända men jag är osäker var så länge sen jag kollad upp det. Men någon som vet kan ju rätta mej om jag har fel.

Jag hoppas att min går att vända då, har inte svetsen hemma just nu så jag kan ju inte titta heller...

Sök