calibe skrev:
Trevlig kväll med undantag för myggen då! Orkar inte ens räkna alla bett jag fick, men Andro kan ju intyga paniken jag fick inatt pga. kliandet

Jotack det var jobbigt

Riktigt rolig träff, många bilar och mycket folk att prata med.
Trist att när jag och två andra polare går fram och kollar på en M3a (ägs av en tjej) och tittar på bilen som vilka människor som helst, så ska denna låsa upp bilen (lampor går igång), stå med sina polare och fnittra på hur vi reagerar åt detta, och skrämma iväg oss pga stöldrisken (eller nåt sånt skit såna som oss "gör") vill inte starta någon debatt, men hade Nils 55 och Agda 60 bast gått fram till bilen, hade detta hänt? Nej man står då på avstånd och skrämmer iväg folk, och tror att vi inte fattar grejen.
Sen kanske det inte är så smart att öppna en bil när såna "som oss" ser att du har en handväska på passagerarsätet och kanske en hel del värdesaker i bilen. Vi ville bara kika på bilen, då den var riktigt fin, vill du inte ha folk vid din bil, ställ den inte där folk kan titta på den. Detta tog jag och min polare rätt hårt, lite kränkande att få en "titta så ska jag låsa upp bilen så att dem vet att jag är i närheten ifall dem skulle få för sig att röra den eller kanske ta mina saker i bilen"
Ville bara ventilera detta, då man oftast som "blatte" och går fram till en fet BMW, står man enligt ägaren och kollar regnr, vad man ska "baxa" och sen "beckna" skiten till en polare i något U-land via ebay..!
Puss och kram, riktigt fin bil hade du, men jag lovar att inte slita på din tumme för att låsa bilen, då det inte kommer hända att jag går fram till den igen..!
//Andro