Audi 80Q -85a med komplett s2 drivlina?

Redsmoke wescrape
3 juli 2009 · 65 Inlägg

Sådär ja. nu har jag inhandlat en gammal audi 80 quattro -85a och när jag var där så hade killen en komplett drivlina från en s2a alltså det innebär. bromsar,fjäderben,fram-bakvagn,motor,låda, allt. så jag handlade det på engång.

så nu är det bara att börja montera..

men nu till det hela. vissa grejor från s2an passar bolt on som vad jag fattat. som Bakre fjäderben,Låda?,Framvagn?

har inte hittat någon info om vad som passar riktigt. men dom flesta säger att allt passar bolt on. men det har jag svårt att tro.

så om nån som vet vad som passar, kan gärna berätta vad som passar och inte?

Tackar för svar.

te_wik Forummoderator
3 juli 2009 · 12 813 Inlägg

Du kan ju börja med att läsa/fråga på www.nprdicaudi.com. Det har varit uppe förut.
Jag tänker såhär- allting går, ingenting är omöjligt. Men det kan bli svårt att få den besiktad.


Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
Redsmoke wescrape
3 juli 2009 · 65 Inlägg

te_wik skrev:
Du kan ju börja med att läsa/fråga på www.nprdicaudi.com. Det har varit uppe förut.
Jag tänker såhär- allting går, ingenting är omöjligt. Men det kan bli svårt att få den besiktad.


Mvh Tommy

absolut! en tråd ligger redan uppe där men har inte fått något vidare svar.

sen det där med besiktning löser sig altid wink

te_wik Forummoderator
3 juli 2009 · 12 813 Inlägg

Länken blev fel men du förstod ändå smile

Jag är inte så insatt så jag hoppas på en projekttråd sen när du sätter igång smile


Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
Redsmoke wescrape
3 juli 2009 · 65 Inlägg

te_wik skrev:
Länken blev fel men du förstod ändå smile

Jag är inte så insatt så jag hoppas på en projekttråd sen när du sätter igång smile


Mvh Tommy

Det kan jag lova smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang