3212
Sök

Högerstyrd Amazon. Byta till vänster?

3 259 Inlägg
21 juli 2009
Kesler skrev:
JonR skrev:
Kesler skrev:
hah lätt inte värt då konverteringen kostar FETT + att vem orkar göra jobbet och lägga ner så mkt på en amazon..köp en vänsterstyrd istället

Inte för o vara den, men jag tror det är fler som lägger ner energi på en Amazon än en Fiesta från 82.. *ASG*

PS. Vet man inte ett dugg vad man pratar om kanske man ska låta bli att snacka en massa..

Precis å hur kul e det när alla glider runt i likadana bilar!?!

Sen så skriver du att folk hellre lägger ner energi på en amazon än fiesta 82..och så kör du själv en fiat 126 lol

Kan förtydliga mig lite, vem orkar läggar så mkt tid och pengar på en amazon, så speciell kan den inte vara att man konverterar en amazon till en bil som det redan finns att köpa "färdig"
var det nåt mer du ville berätta?

Om du kan läsa o titta på bilderna så visar dom tydligt att jag inte "kör en fiat 126"..

Vad ska du förtydliga dig för? Du ställde frågan vem som orkar göra jobbet o bygga om en amazon till vänsterstyrd.. Ja den som har en högerstyrd amazon och vill ha en vänsterstyrd så klart! Och då undrade jag hur i helskotta man kan lägga ner energi på en fiesta från 82.. Och tror man att det kostar "fett med pengar" så vet man ju inte vad man pratar om.. Det var det jag menade om du inte fattade det!

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976

3 650 Inlägg
21 juli 2009
JonR skrev:
Kesler skrev:
JonR skrev:
Inte för o vara den, men jag tror det är fler som lägger ner energi på en Amazon än en Fiesta från 82.. *ASG*

PS. Vet man inte ett dugg vad man pratar om kanske man ska låta bli att snacka en massa..

Precis å hur kul e det när alla glider runt i likadana bilar!?!

Sen så skriver du att folk hellre lägger ner energi på en amazon än fiesta 82..och så kör du själv en fiat 126 lol

Kan förtydliga mig lite, vem orkar läggar så mkt tid och pengar på en amazon, så speciell kan den inte vara att man konverterar en amazon till en bil som det redan finns att köpa "färdig"
var det nåt mer du ville berätta?

Om du kan läsa o titta på bilderna så visar dom tydligt att jag inte "kör en fiat 126"..

Vad ska du förtydliga dig för? Du ställde frågan vem som orkar göra jobbet o bygga om en amazon till vänsterstyrd.. Ja den som har en högerstyrd amazon och vill ha en vänsterstyrd så klart! Och då undrade jag hur i helskotta man kan lägga ner energi på en fiesta från 82.. Och tror man att det kostar "fett med pengar" så vet man ju inte vad man pratar om.. Det var det jag menade om du inte fattade det!

Men ditt JON! Du verkar ju inte hajja vad jag snackar om, därav mitt förtydligande. En konvertering på en amazon kostar fan mer än vad hela bilen gör..Och vem fan konverterar för samma pengar som man kan få en färdig bil för!?

men lek vidare du, du som har konverterat så många bilar.gonatt
Senast redigerat av Kesler (21 juli 2009)

3 259 Inlägg
21 juli 2009
Volvo544special65 skrev:
JonR skrev:
Volvo544special65 skrev:
Alltid dessa sandlådelekar..Inget fel på varken en Amazon eller en Fiesta -82 OM DET ÄR EN SÅN MAN SJÄLV VILL HA...

Läs inläggen så kanske du också förstår...

Ja, jag har läst inläggen och tycker fortfarande det här bråkandet om vem som säger vad som har vilken bil är fullständigt irrelevant i sammanhanget... Han tyckte bara att det inte var värt lägga ned det jobbet på en amazon och jag är säker på att han inte heller hade byggt om en högerstyrd Fiesta till vänsterstyrd, då det finns både Amazoner och Fiestor i drivor med ratten på rätt sida. Däremot håller jag inte med honom om att det skulle kosta "fett" om vi har samma uppfattning om vad det betyder, men det är en annan sak. För övrigt anser jag mig ha rätt till min åsikt likväl som alla andra också har det, vare sig jag/de kör Lada eller Lamborghini.

Ja det var irrelevant i sammanhanget tills en viss person började gnägga!

Så jag ska inte få säga vad jag tycker då? Om nån mupp börjar gnälla om att det inte är värt att göra nåt åt en amazon när han själv åker fiesta så har han ju missuppfattat en hel del.. visst får han åka fiesta, han får åka i 10st samtidigt det skiter jag fullständigt i men att sen börja gagga en massa gojja och "nervärdera" nån annas bil så kan man ju inte knipa längre...

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:

3 259 Inlägg
22 juli 2009
Kesler skrev:
Men ditt JON! Du verkar ju inte hajja vad jag snackar om, därav mitt förtydligande. En konvertering på en amazon kostar fan mer än vad hela bilen gör..Och vem fan konverterar för samma pengar som man kan få en färdig bil för!?

Gud vad häftig du är! Tror ärligt talat inte att du skulle våga säga det där till mitt ansikte!smile Jag förstår vad du snackar om.. Tydligen så har du nog inte ens körkortsåldern inne men iaf; Hur mycket kostar en amazon då? Hur mycket kostar en konvertering? Du vet ju inte ett skit om varken det ena eller det andra så varför låtsas att du vet nåt? Jo jag har byggt en del bilar ja! Det är därför jag vet att du snackar skit! Men godnatt på dig själv och dröm söta drömmar om din rollade fiesta!

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:

267 Inlägg
22 juli 2009
Har du fått svar på dig fråga? Högerstyrd Amazon. Byta till vänster?

3 650 Inlägg
22 juli 2009
JonR skrev:
Kesler skrev:

Gud vad häftig du är! Tror ärligt talat inte att du skulle våga säga det där till mitt ansikte!smile Jag förstår vad du snackar om.. Tydligen så har du nog inte ens körkortsåldern inne men iaf; Hur mycket kostar en amazon då? Hur mycket kostar en konvertering? Du vet ju inte ett skit om varken det ena eller det andra så varför låtsas att du vet nåt? Jo jag har byggt en del bilar ja! Det är därför jag vet att du snackar skit! Men godnatt på dig själv och dröm söta drömmar om din rollade fiesta!

Nervärderar?? Det är ju du som tog upp min bil från börjar, vad nu den har med saken att göra..

Jävel
2 018 Inlägg
22 juli 2009
klockren tråd smile, men pedalställ, hål i torpeden, instrumentbräda o kanske handbroms?, för den ska ju sitta på utsidan av förarstolen på amazon (alltså mot dörren), o så andra styrstag o grejer, sen aksnke de är klart:)? Bärt de eller inte, de är väl upp til trådskaparen smile

You got to risk it, to get the biscuit :)

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
22 juli 2009
i regel brukar väl så pass gamla bilar behöva renovera framvagnen... då kan man ju passa på att byta.. för styrväxeln är som på PV va? och den byter man väl ut hela grejen när den glappar o är slut?

Finns så mycket upprostade och skrotade amazoner som står och ruttnar, att du borde komma över en "okej" framvagn samt pedalställ och lite smått och gott för "tack ska du ha.."

Fast jag hade behållit bilen högerstyrd bara för att det är unikt....

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

3 259 Inlägg
22 juli 2009
Kesler skrev:
Nervärderar?? Det är ju du som tog upp min bil från börjar, vad nu den har med saken att göra..

"vem orkar göra jobbet och lägga ner så mkt på en amazon" Att du ens nämner nåt om att lägga ner energi på nånting när du själv åker en sån skitbil som fiesta som du dessutom har fjortisstylat gör det hela väldigt komiskt..

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:

Driver
2 111 Inlägg
22 juli 2009
OphanWitehall skrev:
Vill gärna ha mer info om denna bil... Vet du varför den är högerstyrd tex? Gammal postbil? Va det meningen att den skulle exp till nått land där det är vänster trafik?

Johan, du vet väl att vi hade vänstertrafik här till 1967 wink . Första amazonen kom väl 1956 har jag för mig.

Där har du förklaringen smile.

MVH Janken

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

Konsult
1 247 Inlägg
22 juli 2009
Skulle faktiskt haft kvar den och renoverat den och föredragit att köpa en till amazon. Har du inte råd är det värt att spara för en högerstyrd amazon ser man absolut inte varje dag.

Ombyggnationen i sig kan vara mer tidskrävande än man väntar sig men det kan ju också vara smidigt. Jag har aldrig hört någon som utfört jobbet så det är lite svårt att bilda en uppfattning sad Jag säger lycka till och hoppas du gör rätt val smile

/Kim

Ps.
JonR och Kesler ni beter er som småbarn, ge er för sjutton..

Driver
2 111 Inlägg
22 juli 2009
Glömde säga, rör den inte!. Eller kapa iallafall inte sönder den!!. Renovera upp den i fint skick istället så kan du få bra pröjs för den sen!.

Min åsikt.

MVH Janken

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

3 650 Inlägg
22 juli 2009
JonR skrev:
Kesler skrev:

"vem orkar göra jobbet och lägga ner så mkt på en amazon" Att du ens nämner nåt om att lägga ner energi på nånting när du själv åker en sån skitbil som fiesta som du dessutom har fjortisstylat gör det hela väldigt komiskt..

Ja..vem orkar det, + lägga ut massa pengar, när det redan finns färdiga..skulle förstå det om det handlade om nån "speciell" bil lr typ nån japs där det skiljer en del i pengar..

Värst va du tar upp min fiesta hela tiden, du måste verkligen gilla den..big_smile Sen att du nämner fjortis e ju aaskul, tänker mest på din profil bild, blonderat hår, spegelpilot glajjer och tribal hahah lol Du försöker göra mig lack, men allt du skriver handlar ju om dig egenligan smile

det som e ännu roligare e ju att du förnekar att du själv åker fiat 126 lol

Btw man stylar inte en gammal fiesta, hah pajas
Senast redigerat av Kesler (22 juli 2009)

Skogsmålare
630 Inlägg
22 juli 2009
Janken skrev:
OphanWitehall skrev:
Vill gärna ha mer info om denna bil... Vet du varför den är högerstyrd tex? Gammal postbil? Va det meningen att den skulle exp till nått land där det är vänster trafik?

Johan, du vet väl att vi hade vänstertrafik här till 1967 wink . Första amazonen kom väl 1956 har jag för mig.

MVH Janken

dock körde vi väl med vänsterstyrda bilar då åxå

8 156 Inlägg
22 juli 2009
Janken skrev:
OphanWitehall skrev:

MVH Janken

Fast dom svenska bilarna var vänsterstyrda före högeromläggningen.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

8 156 Inlägg
22 juli 2009
Renovera den, plus en till Amazon. Sen säljer du den högerstyrda till England. Du lär kunna göra en fin affär på det sättet. Vad du än gör, konverta den inte till vänsterstyrning.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

2 021 Inlägg
22 juli 2009
bara fränt me högerstyrt, bygg inte om blir lite unik ju!

3 259 Inlägg
23 juli 2009
Kesler skrev:
Ja..vem orkar det, + lägga ut massa pengar, när det redan finns färdiga..skulle förstå det om det handlade om nån "speciell" bil lr typ nån japs där det skiljer en del i pengar..

Värst va du tar upp min fiesta hela tiden, du måste verkligen gilla den..big_smile Sen att du nämner fjortis e ju aaskul, tänker mest på din profil bild, blonderat hår, spegelpilot glajjer och tribal hahah lol Du försöker göra mig lack, men allt du skriver handlar ju om dig egenligan smile

Så Amazon är inte en speciell bil? Nja hade jag varit en 14årig tjej och tuggat hubbabubba hade jag nog blivit imponerad av din fiesta och din burnande 740(LoL) men nu är det ju inte så.. Väldigt intressant att det enda du har att komma med är personangrepp, det säger ju endel om den svaga personligheten och brist på intellekt.. Blonderad är jag dock inte men blondhårig från födseln är jag! Får dock en svag känsla av att tjejer gillar pilotbrillor o tattueringar mer än en sketen fiesta och en burnande 740!wink Men visst finns det brudar under 14 som skulle bli sugna på o åka med i dina fina bilar...

Nu tror jag inte att jag har nått mer att tillägga, vi kan väl fortsätta via PM om du har nåt mer ovesäntligt och korkat att komma med? Tror inte folk orkar läsa mer OT....

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:

Driver
2 111 Inlägg
23 juli 2009
Phaetoon skrev:
Janken skrev:
OphanWitehall skrev:

MVH Janken

Fast dom svenska bilarna var vänsterstyrda före högeromläggningen.

På så vis, stämmer iofs då jag inte sett någon högerstyrd. Då satt man med andra ord lika "fel" innan omläggningen som vi som åker äkta japs gör idag då.

MVH Janken

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
23 juli 2009
Jo så är det ju... att vi hade både vänstertrafik och vänsterstyrning.. men skulle detta kunna vara import? eller ett "specialbeställt" bygge för att passa rådande trafik? eller är amazonen från efter att man skiftade om trafiken? och någon tyckte det var obehagligt att sitta mitt ute i vägen och köra? tongue

jag hade helt klart köpt bilen.. om inte annat så för att försöka tjäna en hacka på den...

JonR skrev:
Kesler skrev:

Så Amazon är inte en speciell bil? Nja hade jag varit en 14årig tjej och tuggat hubbabubba hade jag nog blivit imponerad av din fiesta och din burnande 740(LoL) men nu är det ju inte så.. Väldigt intressant att det enda du har att komma med är personangrepp, det säger ju endel om den svaga personligheten och brist på intellekt.. Blonderad är jag dock inte men blondhårig från födseln är jag! Får dock en svag känsla av att tjejer gillar pilotbrillor o tattueringar mer än en sketen fiesta och en burnande 740!wink Men visst finns det brudar under 14 som skulle bli sugna på o åka med i dina fina bilar...

Nu tror jag inte att jag har nått mer att tillägga, vi kan väl fortsätta via PM om du har nåt mer ovesäntligt och korkat att komma med? Tror inte folk orkar läsa mer OT....

Kesler skrev:
JonR skrev:
Kesler skrev:

Bägge två är fjortisar... för det är bara fjortisar som bråkar om skitsaker och vem som är fjortis och inte...
Senast redigerat av AcesHigh666 (23 juli 2009)

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

Sök