Elda skrev:
snygg_mange skrev:
Elda skrev:
Är rätt många som bygger race bilar av og900, men få som går över 250-300 hk då lådorna är otorligt instabila och helt enkelt inte klarar av effekten. Och då menar jag förstärkta 4-petare. om du ska köra med org 5-petare och 400 hk vill jag veta hur mågna Meter du kommer innan du har ett 10cm hål vid diffen

nja men när ja menar race bilar menar ja två stolar, en bur o en ratt inget pystrimm o full inredning.
ja har kompisar som kör med org låder i rallycross o dom byter inget annat än drivknutar. sen ska ja ju ha trionic 5.5 så jag kommer kunna ha momentbegränsning på 1:an och 2:an så de borde göra att de håller lite bättre. dumt o bygga en banracer med en 4 petad låda då den toppar ur vid 170
Det handlar inte om maxfart. och visst finns det dom, som du säger, kör rallycross, dock har jag inte hittils sätt andra rallycross og900or än 2.1orna, och dom utvecklar ju ingalunda 400 hk och ett benknäckande vrid.
Och om du ska leta efter Race-bilar ska du sluta hänga på garaget och börja hänga på Saab sidorna eller Rejsa

pystrimmade familjebilar är Garagets största skara annhängare.
jag får dock hålla med dig om att en 5-petare med 6ans primär (elr eventuellt 5an om man vill ha en Riktigt högvarvig räcer) är bra mkt bättre på bana med dom tighta lägena, dock är det så att 4-petade lådor är bättre konstruerade orginal = Starkare. och en toppfart på 170 är bättre än en rasad låda och åka släp hem. Dessutom toppar inte 4-petarna 170, det går bra mkt snabbade om man bygger dom rätt

Och om vi ska gå vidare på Dumma idéer kan vi ju ta idén att gå från ett välräknat orginalinsug (og900) till ett insug som är en kompromiss mellan funktion och utrymme (9000) och dessutom skapa mer luftmotstånd, ur vilken del av världen är det en bra idé?
EDIT: för övrigt 3ans växel som är den svagaste då den flexar mest, "saknas" en lagring på den axeln.