1902
Sök

Dennis Volvo 855 GLT ©

Här har vi då projektet med min Volvo 855 GLT från 1993. Bilen köptes för en väldigt liten summa pengar för att bli en simpel övningskörningsbil. Detta spårade dock ur rätt omedelbart då bilen bara vart finare och finare. Och nu... Visa mer

Jag gjorde en liten hest!
1 340 286 Visningar
Uppdaterades senast 2 oktober 2016
2 100 Inlägg
21 november 2010
Trådstartare
AirOne skrev:
Dennis_999 skrev:
AirOne skrev:

Hahaha...fan..jag skyller på att jag är trött och halvblind tongue
Fint som snus var det i alla fall big_smile

Haha så kan det gå! wink Jo det var riktigt tjusigt smile

Är det samma kvalité du satsar på? smile

Våra hanbockade rör funkar minst lika bra wink Men det blir nog till att inhandla en sådan "grunka" sedan när man ska göra hela rören smile

Tja!

Forummoderator
26 471 Inlägg
21 november 2010
Dennis_999 skrev:
AirOne skrev:
Dennis_999 skrev:

Haha så kan det gå! wink Jo det var riktigt tjusigt smile

Våra hanbockade rör funkar minst lika bra wink Men det blir nog till att inhandla en sådan "grunka" sedan när man ska göra hela rören smile

Låter bra det smile
Hur går det med framvagnen då?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

2 100 Inlägg
21 november 2010
Trådstartare
AirOne skrev:
Dennis_999 skrev:
AirOne skrev:

Låter bra det smile

Står la stilla just nu smile Ska fixa dit stötfångaren ibak och lite sånt. Så det är klart medans man vet hur allt ska sitta wink

Tja!

Forummoderator
26 471 Inlägg
21 november 2010
Dennis_999 skrev:
AirOne skrev:
Dennis_999 skrev:

Låter bra det smile

Står la stilla just nu smile Ska fixa dit stötfångaren ibak och lite sånt. Så det är klart medans man vet hur allt ska sitta wink

Huvudsaken det blir bra gjort. Värsta som kan hända är väl om nån vital del av bilen lossnar därför att man har haft bråttom tongue

2 100 Inlägg
21 november 2010
Trådstartare
AirOne skrev:
Dennis_999 skrev:
AirOne skrev:

Låter bra det smile

Huvudsaken det blir bra gjort. Värsta som kan hända är väl om nån vital del av bilen lossnar därför att man har haft bråttom tongue

Haha precis! smile Det får ta den tid det tar helt enkelt!

Kan förövrigt meddela att jag vart erbjuden en monter på Elmia. Tackade dock nej då jag tror inte att jag skulle hinna. Och hur kul är det att ställa ut en ofärdig bil liksom? smile

Tja!

Forummoderator
26 471 Inlägg
21 november 2010
Dennis_999 skrev:
AirOne skrev:
Dennis_999 skrev:

Kan förövrigt meddela att jag vart erbjuden en monter på Elmia. Tackade dock nej då jag tror inte att jag skulle hinna. Och hur kul är det att ställa ut en ofärdig bil liksom? smile

Det var som fasen! Synd att du inte hinner, men du har alldeles rätt. Inte så kul att ställa ut en halvfärdig bil. Dock verkar det ju vara en del som gör det iofs men..ändå tongue

-sommar ska de va....
4 533 Inlägg
21 november 2010
Kul tråd att följa! Alltid roligt att följa andras arbeten. Bra jobbat!

Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .

2 419 Inlägg
21 november 2010
Klart du skall ställa ut! tänk om du nu inte hinner klart, så skulle det ju va lite fränt med en så fräch halv färdig bil ju! wink

2 100 Inlägg
21 november 2010
Trådstartare
AirOne skrev:
Dennis_999 skrev:
AirOne skrev:

Det var som fasen! Synd att du inte hinner, men du har alldeles rätt. Inte så kul att ställa ut en halvfärdig bil. Dock verkar det ju vara en del som gör det iofs men..ändå tongue

Jo jag menar det smile Det räcker med alla dom som gör det redan tongue

eastmotorsport skrev:
Kul tråd att följa! Alltid roligt att följa andras arbeten. Bra jobbat!

Tack så mycket! big_smile

strandberg31 skrev:
Klart du skall ställa ut! tänk om du nu inte hinner klart, så skulle det ju va lite fränt med en så fräch halv färdig bil ju! wink

Haha nää tongue Får satsa på 2012 istället smile

Tja!

Allansson
21 november 2010
Nu har jag kollat genom 40 sidor. Riktigt imponerad över vad du har gjort. Kommer verkligen följas!

Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
21 november 2010
Är det samma skärmar på tidiga och sena 850? De har ju lite annan form under framblinkersen, som vad jag sett är svår att dölja med den nya plastlisten, eller har jag fel? (vid fronten) tongue

Alla Volvo Amazoner blev inte Vallåkrabyggen på 80talet, denna fick nöja sig med ett ovanligt färgval och sönderkörning, för att sedan bli bortglömd i nästan 20 år - Kolla HÄR hur bilen får nytt liv!
------------------
Varning, jag sparar nästan på allt, och ser möjlighet i 90% av alla bilvrak...

2 100 Inlägg
21 november 2010
Trådstartare
Allansson skrev:
Nu har jag kollat genom 40 sidor. Riktigt imponerad över vad du har gjort. Kommer verkligen följas!

Tack så mycket! big_smile

Emil_volvo skrev:
projekt 855/v70?

Vet inte riktigt om den går att klassa som det bara för att man bytt armstöd och tanklock, men men wink

Volvo1968 skrev:
Är det samma skärmar på tidiga och sena 850? De har ju lite annan form under framblinkersen, som vad jag sett är svår att dölja med den nya plastlisten, eller har jag fel? (vid fronten) tongue

Ja det är samma! Dom har gjort en liten "försänkning" precis vid skärmen. Kan ta bilder och lägga upp ikväll. Är i garaget just nu med laptopen tongue

Tja!

2 100 Inlägg
21 november 2010
Trådstartare
Emil_volvo skrev:
k projekt 95 da?

Kanske det tongue

Tja!

88 Inlägg
21 november 2010
Helt otroligt säger jag bara, blir bara mer och mer imponerad varje gång jag klickar in här. Blir bara bättre och bättre! Kanonjobb!

2 100 Inlägg
21 november 2010
Trådstartare
Andre-G skrev:
Helt otroligt säger jag bara, blir bara mer och mer imponerad varje gång jag klickar in här. Blir bara bättre och bättre! Kanonjobb!

Kul att höra! Tackar så mycket big_smile

Tja!

1 804 Inlägg
21 november 2010
Fan vad kul att du blev erbjuden plats på Elmia. Drömmen ju! big_smile

Meguiars_sverige

2 100 Inlägg
21 november 2010
Trådstartare
JimBo__ skrev:

Hehe mjo smile Men som sagt skulle nog inte hinna klart osv smile Får bli nästa år med skrapat underrede och lite sådant big_smile

Tja!

1 804 Inlägg
21 november 2010
Dennis_999 skrev:
JimBo__ skrev:

Hehe mjo smile Men som sagt skulle nog inte hinna klart osv smile Får bli nästa år med skrapat underrede och lite sådant big_smile

Jag bokar in påskhelgen 2012 då wink

Meguiars_sverige

2 100 Inlägg
21 november 2010
Trådstartare
JimBo__ skrev:
Dennis_999 skrev:
JimBo__ skrev:

Haha gör så wink

Tja!

2 419 Inlägg
21 november 2010
Dennis_999 skrev:
JimBo__ skrev:
Dennis_999 skrev:

Haha gör så wink

Får man vara lite nyfiken och fråga vem som erbjöd dig platsen? roll

Sök