3298
Sök

Almänna besiktningsfrågor

*BECE**
334 Inlägg
14 december 2009
Trådstartare
Jag har en bil som ska besiktigas innan den 31december annars blir det körförbud. Bilen är avställd och kommer inte ställas på förrän framåt våren. Om bilen inte går igenom besiktningen i vår, får jag då en månad som vanligt att åtgärda felet? Eller vad gäller?

x40
1 209 Inlägg
14 december 2009
när du har besiktigas bilen och den inte går igenom så får du en månad!! e inte helt hundra av detta men tror att det ska va så.. om det e fel så får komma nån o rätta mej...

Volvo S40 turbo.

*BECE**
334 Inlägg
14 december 2009
Trådstartare
Jo de brukar vara så men jag tänkte om de var någon skillnad om besiktningstiden redan var ute eller så?

*BECE**
334 Inlägg
14 december 2009
Trådstartare
Helt säker på detta då alltså?smile

volvoraggare
4 776 Inlägg
14 december 2009
hampa87 skrev:
Helt säker på detta då alltså?smile

ja du kan vara säker på det  det är en månad som gäller ja oavsätt om bilen är i bruk eller inte

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

Xenoholic
2 559 Inlägg
14 december 2009
Japp, helt korrekt att man får en månad till på sig smile
Senast redigerat av Aerocombi (14 december 2009)

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D

566 Inlägg
14 december 2009
Du får 2 månader att åtgärda felet, men får bara brukas första månaden.

2 853 Inlägg
14 december 2009
2 månader har du på dig, men efter en månad så inträder körförbud. Exakt så som 81an skrev

54 Inlägg
14 december 2009
En fråga till.

Ska in i morgon med bilen på ombes pga. solfilm och liten regskylt fram. Kollar de bara så att jag fixat det eller går de igenom hela bilen?

566 Inlägg
15 december 2009
Nebelwerfer skrev:
En fråga till.

Ska in i morgon med bilen på ombes pga. solfilm och liten regskylt fram. Kollar de bara så att jag fixat det eller går de igenom hela bilen?

Dom kollar inte hela bilen, men om dom är nitiska så kan du få en 2a om dom skulle se något. Men dom brukar mest bara säga till.

KHRacing
15 december 2009
81an skrev:
Du får 2 månader att åtgärda felet, men får bara brukas första månaden.

helt fel.

under den första månaden får fordonet ENDAST köras till o från garage/verkstad, INTE brukas i trafik som vanligt.

KHRacing
15 december 2009
81an skrev:
Nebelwerfer skrev:
En fråga till.

Dom kollar inte hela bilen, men om dom är nitiska så kan du få en 2a om dom skulle se något. Men dom brukar mest bara säga till.

Varje besiktning är en enskild/ny besiktning, så om de vill det så gör de en helt ny besiktning, dock till priset utav en ombesiktning (har råkat ut för det själv)

566 Inlägg
15 december 2009
KHRacing skrev:
81an skrev:
Nebelwerfer skrev:
En fråga till.

Varje besiktning är en enskild/ny besiktning, så om de vill det så gör de en helt ny besiktning, dock till priset utav en ombesiktning (har råkat ut för det själv)

Men chansen att dom gör en helbes igen så behöver det vara en riktig surröv till bes man. Men dom har rätt till det.

54 Inlägg
15 december 2009
81an skrev:
KHRacing skrev:
81an skrev:

Men chansen att dom gör en helbes igen så behöver det vara en riktig surröv till bes man. Men dom har rätt till det.

De blev en nybes dock UA smile

Sök