2221
Sök

Mitt mål är att äga Sveriges Snabbaste Supra Mkiv N/A " Naturally Aspirated"

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
20 mars 2010
smokey skrev:
azid skrev:
lite troll varning då han redan med en iprincip orginal na åker ifrån trimmade tt..

rolig tråd dock 15 sidor och det har inte hänt nåååå

åtminstone har flera bilar bl.a supror.
jag har själv en 325i bänkat på 212whp
jag själv personligen mkt bättre än honom på att köra men hade ändå inget och säga till när vi körde
då körde på 2:ans växel och han hade på 3:an jag drog honom de första 2 billängderna men han tog igen de lika fort.
OBS! nu är det dålig marknadsföring för min egen bil men det är saningen.
hans orginal supra na hade inget och säga mot min 325i
hoppas det har underlättat för er som undrat hur den vässade na går i verkligheten.
min bmw gör 0-97km/h på 6.25sec utan diff

va?? han drog dig men han hade ingen chans? lol
Senast redigerat av azid (20 mars 2010)

2slow

7 120 Inlägg
20 mars 2010
Försök att förtydliga lite så man slipper fråga er, smokey och lee_jr tongue

Med.lem
3 759 Inlägg
20 mars 2010
smokey skrev:
azid skrev:
lite troll varning då han redan med en iprincip orginal na åker ifrån trimmade tt..

jag själv personligen mkt bättre än honom på att köra men hade ändå inget och säga till när vi körde
då körde på 2:ans växel och han hade på 3:an jag drog honom de första 2 billängderna men han tog igen de lika fort.
hoppas det har underlättat för er som undrat hur den vässade na går i verkligheten.

Varför kan ingen skriva normalt i den här tråd?!

Eller är det bara som sitter här och gissar vad Lee och många fler menar?
(sorry Aerodynamik, såg ditt inlägg lite sent)
Senast redigerat av Mr_EmCom (20 mars 2010)

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!

"Unloaded"
1 557 Inlägg
20 mars 2010
To clarify the matter a bit; Smokeys 325;a går bättre än vad Lee's Supra gjorde när den var ORIGINAL.

Deras svenska är inte helt 100% men till och med jag förstod det Smokey skrev, sen att du Azid läste/uppfattade det fel är ju synd.

"jag själv personligen mkt bättre än honom på att köra men hade ändå inget och säga till när vi körde" <-- Han säger att han är en bättre förare men ändå inte hade något att säga till om mot Lee's Supra, svåruppfattat? Nej inte direkt, inte ifall man läser noga.

"hans orginal supra na hade inget och säga mot min 325i
hoppas det har underlättat för er som undrat hur den vässade na går i verkligheten." <-- Lee's ORIGINAL/STANDARD Supra hade inget att säga till om mot Smokey's 325a, så han hoppas att det ger er lite klarsikt i vad Lee's Supra i nuvarande form kan åstadkomma, då den modifierade(om än lätt) piskar hans 325a med lätthet.

Då har jag klartgjort lite hoppas jag. Dock så står jag på de flesta andras sida vad gäller TT versus Lee's NA, tror inte att Lee's bil än kan ta en TT förräns jag ser det, MEN det får vi se i sommar hur det står till med.

"When innovation meets passion!"

Foto/Bilnörd
1 541 Inlägg
20 mars 2010
Ni är lite väl skeptiska.

Tänk även på att en NA är lättare än en TT.  Sen eftersom det är olika växelådor (5växlat mot 6 växlat) så kan det ligga en hel del i utväxlingen som påverkar också.

Sen vet jag att lee har rätt hyfsade däck på. kör TTn på skitdäck så är en stor fördel.

Ni får kika på mera än effekten... visst det är ett dyrt projekt.. men att den slagit en TT är ingen omöjlighet.  bara mindre troligt smile

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712

"Unloaded"
1 557 Inlägg
20 mars 2010
Nissan_ skrev:
Var det en original eller BPU Supra TT?
Var den BPU så tror jag knappast den förlorade... Ca 450 Hk & 550-600 Nm

Den dagen BPU ger 450 häst så heter jag ullbritt, lite mer än en "Basic Performance Upgrade" då. Och nej det var ju som tidigare nämnt standard TT i fråga.

Foto/Bilnörd
1 541 Inlägg
20 mars 2010
Mechanimal skrev:
Nissan_ skrev:

Den dagen BPU ger 450 häst så heter jag ullbritt, lite mer än en "Basic Performance Upgrade" då. Och nej det var ju som tidigare nämnt standard TT i fråga.

OT varning nu i tråden.. men ja.. en BPU supra med downpipe och på ställt tryck ger lätt 400++.. Just det är en stor anledning till att dom blivit så populära.

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712

klabbarpan
3 041 Inlägg
20 mars 2010
Mechanimal skrev:
nixon89 skrev:
bilen till salu på blocket?

Rätt ägare, dock ej projektbilen, han har en till NA som är röd, och till salu.

Aha såg det efteråt big_smile My bad ^^ Lycka till med suppan

11 Inlägg
20 mars 2010
_lee_jr skrev:
Inte för att vara otrevlig
men tydligen har du inte kört just mot MIN na
jag snacka just om bara MIN na
jag har ej turbo supra jag har ej påstått att ej gilla supra tt
jag vill ha supra tt en vacker dag
allt denna fakta om supra tt som jag kör mot  201m tar jag honom,,jag känner honom och det var flera personer som såg det
så det spela väl ingen hur mkt jag än förklarar för att DU inte vill tro att jag åker jämnt med en supra tt orginal för att du ej själv kört min
det är skillnad mellan siffror på papper och siffror från verkligheten
MVH/Lee

Du är inte otrevlig :)
MEN, bara för att du kört ifrån en TT supra en gång innebär det ju inte att du kör ifrån alla TT supror?... Om vi nu utgår från att det du påstår är sant.

Det handlar inte om att jag vill tro eller ej, det är en fysikalisk omöjlighet att du kör ifrån en i stort sett exakt likadan bil med nära samma vikt som har säkert 100 hästar mer än dig... (minst) OM INTE:

1. Föraren är helt värdelös på att köra.
2. Det händer något oväntat eller någon miss under rejset som gör att han förlorar.
3. Det är något fel på Supran du körde mot.

Det kan ingen se förbi.

Tyvärr, nu vet jag inte om du är ett troll som är ute och trollar som många verkar tro, men en N/A Supra är verkligen ingen snabb bil. 220 hästar och 1600 kg. Och med dom modsen du har gjort, och hästarna bilen förlorat med åren kan den knappast ha så jättemkt mer än så...

På normala bilar med hyffsat normal effekt är ofta effekten på pappret samma som verkligheten...
Det är skillnad om du  bänkat 900 hästar, men inte kan få ner dom i marken och därmed förlorar mot en bil med 500 hästar och bättre grepp... Då kan det vara skillnad på effekt och verklighet...

Join the Evolution

695 Inlägg
20 mars 2010
kan inte alla bara sluta gnälla på han o göra nått eget? har ni inget vettigt att säga, säg inget alls.
vill han bygga sveriges snabbaste sugmotor supra låt han göra de.
Lycka till Lee!

No Guts - No Glory
- projekt SAAB 900og 500hk banbil http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 38&p=1
Världens bästa sida! www.slosurf.nu

7 Inlägg
20 mars 2010
Mechanimal skrev:
Nissan_ skrev:

hahahahha så jävla rolig tråd.

Ja du heter säkert Ullbritt för det är inte omöjligt att få ca 450hk på en US/EU spec BPU supra finns de som har fått det, det är ingen  BMW 325a
Sen att alla som äger en BPU jap spec skriver att de har 450hk kan jag hålla med om att det inte stämmer.
Senast redigerat av Genesis_Supra (20 mars 2010)

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
20 mars 2010
Mechanimal skrev:
To clarify the matter a bit; Smokeys 325;a går bättre än vad Lee's Supra gjorde när den var ORIGINAL.

Deras svenska är inte helt 100% men till och med jag förstod det Smokey skrev, sen att du Azid läste/uppfattade det fel är ju synd.

"jag själv personligen mkt bättre än honom på att köra men hade ändå inget och säga till när vi körde" <-- Han säger att han är en bättre förare men ändå inte hade något att säga till om mot Lee's Supra, svåruppfattat? Nej inte direkt, inte ifall man läser noga.

"hans orginal supra na hade inget och säga mot min 325i
hoppas det har underlättat för er som undrat hur den vässade na går i verkligheten." <-- Lee's ORIGINAL/STANDARD Supra hade inget att säga till om mot Smokey's 325a, så han hoppas att det ger er lite klarsikt i vad Lee's Supra i nuvarande form kan åstadkomma, då den modifierade(om än lätt) piskar hans 325a med lätthet.

Då har jag klartgjort lite hoppas jag. Dock så står jag på de flesta andras sida vad gäller TT versus Lee's NA, tror inte att Lee's bil än kan ta en TT förräns jag ser det, MEN det får vi se i sommar hur det står till med.

vilket svammel. supran är i mina ögon fortfarande orginal då inga större ingrepp gjorts.. sen att man ska måsta läsa ett inlägg 10gånger och fundera ut hur han som skriver det tänker är ju sinnesjukt. du kanske känner killen så du vet hur han tänker...

sen pratade jag inte om nån bmw 325 utan att han åkte ifrån ttsupror vilket låter befängt.

folk får göra hur dom vill men försök inte dikta ihop några fantasihistorier för då kommer folk börja ifrågasätta.. så funkar det bara

lycka till med bygget..

2slow

2 751 Inlägg
20 mars 2010
DasAuto, varför ska jag ge Credz till killen när jag personligen tycker det är väldigt dumdristigt... ? Det kommer jag verkligen inte göra, utan snarare avråda ifrån det... Sen tror jag dock aldrig han kommer lyssna på någon negativ kritik på det så det är väl ingen idé att ens lägga sig i.

Jag tycker bara det är komiskt... tyvärr..

MVH
David

Det är väll lika orimligt som att försöka övertala någon att inte köpa BBS LM original fälgar för 12k/st när det finns replikor som ser likadana ut för 1600kr/st. Om man bara ska ha som showbil.

I detta sammanhang ger du ju negativ kritik på att han startade sitt projekt överhuvudtaget. Istället för att vägleda honom vad han borde ändra för att få ut mer kraft. Det är ju han som lägger pengarna på bilen inte vi.

Jag tycker det är komiskt att te.x bygga in 120 basar i en bil. Men det är ju inte jag som ska kritisera dom för att dom gör det utan hellre ge kritik hur dom skulle kunna bygga det istället, om jag nu hade haft insikt i det område.

Personligen tycker jag sugtrimm är ganska coolt, hade inte gett mig på det själv, men jag förstår dem som gör det.

Who Djaa bless no man curse

11 Inlägg
20 mars 2010
DasAuto skrev:
Det är väll lika orimligt som att försöka övertala någon att inte köpa BBS LM original fälgar för 12k/st när det finns replikor som ser likadana ut för 1600kr/st. Om man bara ska ha som showbil.

I detta sammanhang ger du ju negativ kritik på att han startade sitt projekt överhuvudtaget. Istället för att vägleda honom vad han borde ändra för att få ut mer kraft. Det är ju han som lägger pengarna på bilen inte vi.

Jag tycker det är komiskt att te.x bygga in 120 basar i en bil. Men det är ju inte jag som ska kritisera dom för att dom gör det utan hellre ge kritik hur dom skulle kunna bygga det istället, om jag nu hade haft insikt i det område.

Personligen tycker jag sugtrimm är ganska coolt, hade inte gett mig på det själv, men jag förstår dem som gör det.

Självklart är det så...

Jag känner bara att det känns väldigt dumt att plöja ner massa pengar förjäves, utan istället spara dom pengarna och köpa en Supra TT och bygg på som har mkt mer potential.

Men såklart är det väl hans pengar och han får göra vad han vill med dom.

Som jag sa tidigare känns det lite som istället för att köpa en, tex BMW M3 och bygga sveriges snabbaste 3-serie... köpa en BMW 316 och försöka trimma upp den och ha sveriges snabbaste 316... Känns väldigt knasigt.

Join the Evolution

dARKiE
5 031 Inlägg
20 mars 2010
Mr_EmCom skrev:
smokey skrev:
azid skrev:

Hur fick du fram kraftöverföringen till bakhjulen då? lolwink
Senast redigerat av Darkie (20 mars 2010)

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

5 Inlägg
20 mars 2010
Darkie skrev:
Mr_EmCom skrev:
smokey skrev:

Hur fick du fram kraftöverföringen till bakhjulen då? lolwink

orginal 325 diff med andra ord som enhjulsdrift tongue tongue

373 Inlägg
20 mars 2010
Vilken tråd... Man märker direkt att det är dom utan någon som helst kunskap som hejar på detta projektet och tycker att det är apballt. Det är ju ren dårskap för att tala klarspråk. "Gör det bättre själva istället för att klaga" är ju en klassiker här på Garaget.org.

Men det är ju ditt problem _lee_jr om du i princip vill bränna dina pengar helt i onödan, fast jag hade nog hellre använt femhundringarna som dasspapper än att dra igång ett sånt här "projekt".
Senast redigerat av ImprezaGC8 (20 mars 2010)

403 Inlägg
20 mars 2010
är det bara jag som tycker det är mycket snack och lite verksta  ?

Det löser sig som gubben sa som sket i vattnet.
PROJEKTET http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=93456

Försöker iaf
12 819 Inlägg
20 mars 2010
Tycker detta är långt ifrån en prokekttråd just nu, kan inte alla bara sluta dilla och låta snubben bygga som han vill...?

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

"Unloaded"
1 557 Inlägg
24 mars 2010
Genesis_Supra skrev:
Mechanimal skrev:
Nissan_ skrev:

hahahahha så jävla rolig tråd.

Ja du heter säkert Ullbritt för det är inte omöjligt att få ca 450hk på en US/EU spec BPU supra finns de som har fått det, det är ingen  BMW 325a
Sen att alla som äger en BPU jap spec skriver att de har 450hk kan jag hålla med om att det inte stämmer.

Snackade jag om någon 325a? Nej, de supror jag sett där folk skriver; "BPU 450 häst" har känts jävligt mkt overkill, ungefär som att en chippad 325:a skulle ha 250 häst = Det känns ju skapligt troligt, or not. Självklart har en TT mer potens än en stackars gammal 325:a men jag står fast vid att 450 häst får du inte ut med någon BPU-sats/trimkit. Om man utgår ifrån BPU vid trimning så får man säkert 450 häst++, men tror icke att de få komponenter som så många skriver om och oj jag har 50000 häst och har bara chippat bilen och bytt DP etc etc. känns jävligt komiskt i mina ögon.

Azid; jag översatte bara det de skrev. Jag tror inte heller att en NA står pall mot en TT, inte en så lätt trimmad NA som Lee's heller, som jag också skrev i tidigare inlägg.

Ledsen att jag förstör tråden mer Lee, då det säkert spinner vidare nu. Lycka till med projektet smile

Sök