Uppborrade cylinderlopp, toppdeckat, balanserad och justerad vev/svänghjul/remhjul. Sedan nya starkare vevstakar och JE kolvar. Topp från b234 (9000) som är något portad, största kammarna som finns 276/10,4 samt värre fjädrar och inslipade ventiler.
Diverse ihopskruvat:
Turbon påhängd:
En bild på hur rekordens (överst) original th300 låda ser ut jämnfört med den "nya" th350 lådan från Camaro
En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D
Rekord_E2_Turbo skrev: Skickar upp en bild till på toppen. Hårdare ventilfjädrar, urgröpta tryckarbrunnar så att det går att få plats med vassa kammar. Enem 276/10,4 samt ett par ställbara kamdrev.
fredde85 skrev: Coolt bygge men varför automatlåda?
Tänkte det samma
En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D