2239
Sök

Samlingstråd: Vad är min bil värd?

Lastmaskinförare/produktions arbetare
296 Inlägg
26 juli 2013
Tänkte höra vad ni tror om min passat 1.8T!

20500mil ,automat med tiptronic,19" rs4 fälgar, rostfri.

Kamrem + vattenpump är bytt , tåget rengjort och silen är bytt, växellådan har ny olja.
Svart metallic , sport stolar med mocka , 3 ekrad ratt. Avtagbart drag, bes till 2014.

Går bra i motor och växellåda, full servicebok, finns några små dörruppslag! Bilder finns på min profil.

Det blir som det blir!

Evildan
26 juli 2013
Rquired skrev:
Dieselsmurfen skrev:
Rquired skrev:
Någon som mellan tummen och pekfingret kan avgöra värdet på en Mercedes 560SEC (205kW, katalysator?) från 1988 med cirka 14.000mil på mätaren och en ägare bakom sig? Bilen har skötts mycket noggrant tidigare men blivit ståendes i sju år så jag känner inte till nuvarande skick men den påstås ha stått bra till, den är svart så det är en kokainsläde med stort K om det nu påverkar värdet i den ena eller andra riktningen.

Om någon för övrigt känner till en bra VIN-decoder för Mercedes hade jag varit tacksam, jag vet att det fanns en på rysk adress tidigare men den har försvunnit vad jag kan se och jag hittar ingen bra ersättare som ger en komplett lista. 

Tack på förhand!

Från 32000:- och uppåt i nuvarande skick. De börjar bli ovanliga. Ofta så låter dessa som dieslar med åren. Det är ju mindre kul jobb. Besiktigad och klar kan man nog få bra mycket mer av rätt köpare.

Tackar, ja man ser dem sällan men det är en vacker bil. Om den tror sig ha en diesel under huven eller inte visar väl sig, tyvärr blir knappast förbrukningen lägre för att den låter fel!

Hittade denna, vet ej om den fungerar.
http://www.auto-parts.spb.ru/cat/cats/m … ent=dr2000

Tror att värdet kan vara runt 60000kr, beroende på skicket givetvis, om den ser ut som en 14000milare i det fina skick den förhoppningsvis fortfarande är i så tippar jag på däromkring för en körklar väl fungerade c126.

Säljaren begär 85000kr för denna som ser mkt fin ut med låga mil.
http://www.blocket.se/varmland/Mercedes … amp;last=1

Allmänt envis
12 512 Inlägg
28 juli 2013
Evildan skrev:
Rquired skrev:
Dieselsmurfen skrev:

Från 32000:- och uppåt i nuvarande skick. De börjar bli ovanliga. Ofta så låter dessa som dieslar med åren. Det är ju mindre kul jobb. Besiktigad och klar kan man nog få bra mycket mer av rätt köpare.

Tackar, ja man ser dem sällan men det är en vacker bil. Om den tror sig ha en diesel under huven eller inte visar väl sig, tyvärr blir knappast förbrukningen lägre för att den låter fel!

Hittade denna, vet ej om den fungerar.
http://www.auto-parts.spb.ru/cat/cats/m … ent=dr2000

Tror att värdet kan vara runt 60000kr, beroende på skicket givetvis, om den ser ut som en 14000milare i det fina skick den förhoppningsvis fortfarande är i så tippar jag på däromkring för en körklar väl fungerade c126.

Säljaren begär 85000kr för denna som ser mkt fin ut med låga mil.
http://www.blocket.se/varmland/Mercedes … amp;last=1

Tackar, den ryske sidan visar tyvärr inte mer än ett tomt blad när jag försöker med ett par chassinummer. Men jag börjar få lite känsla för vad den kan vara värd i alla fall, skall man få så bra betalt som möjligt får den nog väckas till liv och börja nöta lite asfalt igen dock. smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

237 Inlägg
31 juli 2013
Peugeot 306 1.8 kombi -00. 6700 mil
Utrustad med AC, elhissar fram, elspeglar, CD-stereo, regnsensor, urkopplingsbar passagerarairbag m.m
Ca 7 mm kvar på både sommar- (LM-fälg) och vinterdäck (plåt) (Nokian resp. Michelin)

Ska besiktigas på fredag och om den går igenom ska den förmodligen säljas, någon som har ett hum om hur mycket jag skulle kunna få? Känner personligen en bilförsäljare som säger ungefär 21-22' privat, låter det rimligt eller ska jag lägga ribban högre?
Senast redigerat av Teho (31 juli 2013)

279 Inlägg
31 juli 2013
Teho skrev:
Utrustad med AC, elhissar fram, elspeglar, CD-stereo, regnsensor, urkopplingsbar passagerarairbag m.m
Ca 7 mm kvar på både sommar- (LM-fälg) och vinterdäck (plåt) (Nokian resp. Michelin)

Ska besiktigas på fredag och om den går igenom ska den förmodligen säljas, någon som har ett hum om hur mycket jag skulle kunna få? Känner personligen en bilförsäljare som säger ungefär 21-22' privat, låter det rimligt eller ska jag lägga ribban högre?

jag personligen hade betalt runt 17-20 för din bil smile

sen är det en personlig åsikt, är absolut inte kung på bilvärdering wink

Sponsrad av: Mig
Projekttråden!:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 2#p3967332
När du tycker att det är jobbigt eller tråkigt att tanka bilen då är det dax att sälja den!

1 679 Inlägg
31 juli 2013
Tror ni om min manuella 850R-96?
Nybes idag, skattad tills okt.
Gått 20900mil.
Saker som är bytt dom senaste 1000milen:
Stötdämpare runt om med nya 60/40 fjädrar.
Slitsade bromsskivor runt om med nya belägg.
Polyuretan bussning i övre&undre motorfäste.
Tändkablar, rotor och fördelare.
Vevhusventilation med oljefällan och allt det.
Stabilisator stag fram båda sidor.
Säkert nå mer som är bytt också smile

Väldigt fräsch helhets intryck, finns lite skavank på kofångaren bak och fram.

Ubåtsingenjör
7 372 Inlägg
31 juli 2013
Teho skrev:

absolut inte högre .. lägg ut den för 22 och räkna med att få kanske 19

Forummoderator
26 479 Inlägg
31 juli 2013
JimmyAndersson skrev:
Gått 20900mil.

Räknar du med att få något extra för bilen, när du har bytt ett par bussningar och bromsskivor?
Samma med tändkablar, rotor och fördelare?
Sånt räknas som slitage och ingår i priset. Inget man egentligen får igen.

Min gissning: runt 25 000:-

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

469 Inlägg
31 juli 2013
Volvo V70 2,5T 2007
Automat med geartronic.
Miltal: 18000
Färg: Metallic pearl svart typ, lackade lister men inte ända ner.
Däck: vinter på 16" alu original, sommar på 19" chrome
Inredning: svart interiör med aludetaljer, 3ekrad ratt med knappar, halvskinn, djur/rökfri.
All servicehistorik finns och alltid servad på volvo.
Stora "18000mila" servicen med kammrem bytt 17600mil.
Mellan-stereon (hu-650) med stora högtalarpaketet.

HUr mycket skulle detta vara värt måntro?
//Niklas
Senast redigerat av exoop (31 juli 2013)

"tänk på att även världens starkaste man får ta i när han skiter!"

...has left the building...
4 474 Inlägg
31 juli 2013
Teho skrev:

Det är en Peugeot, om än en lågmilad sådan. Franska bilar är överlag inte de allra populäraste. Men det är ett plus att det är en kombi. Om den är HELT rostfri, fräsch inuti, utan missljud (vare sig från motor/transmission eller hjullager), och ALLT fungerar (inkl AC!) så tror jag att du får 20" i allra bästa fall

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

19 Inlägg
31 juli 2013
Skoda octavia -06 FSI 2,0 Elegance 100
Gått 12800 och är i perfekt skick, pedantiskt skött och lackskyddad med Tefcar. Är helt rostfri. Ny contisport däck med 17 tums fälgar, vinterdäck med 16 tums.

Vad tror ni?

881 Inlägg
31 juli 2013
Mack skrev:
JimmyAndersson skrev:
Gått 20900mil.

Räknar du med att få något extra för bilen, när du har bytt ett par bussningar och bromsskivor?
Samma med tändkablar, rotor och fördelare?
Sånt räknas som slitage och ingår i priset. Inget man egentligen får igen.

Min gissning: runt 25 000:-

För en riktigt fräsch en får man ge runt 50 tkr för.

24 Inlägg
12 augusti 2013
Har nyss förvärvad mig en Volvo 944 -91. I originalskick får man ju inte många tusenlappar för den, men den här är inte original.
Utseendemässigt är den nu inget märkvärdigt, matt röd lack, släpp i innertaket, pyttelite ytrost. Den ser ut som en vanlig halvsliten 944. Ska snygga till den, så den ser respektabel o lite tuffare ut.
Maskinmässigt? B230FK med turbo från t5, laddar 1.2 bar. overdrive på alla växlar. diffad. sänkt. Den går så in i h-e! Tidigare ägaren körde den på 10.10 på Black Race (o ja gillar inte ens att åka fort så ja vet inte om det är bra tid eller inte)

Vad skulle ni ge för en sån här bil? fick ett bud på 15000:-, men en annan bekant sa att jag skulle kunna få mer för den, med tanke på alla hästkrafter som finns under huven.

Forummoderator
18 319 Inlägg
12 augusti 2013
Bettan240 skrev:
Har nyss förvärvad mig en Volvo 944 -91. I originalskick får man ju inte många tusenlappar för den, men den här är inte original.
Utseendemässigt är den nu inget märkvärdigt, matt röd lack, släpp i innertaket, pyttelite ytrost. Den ser ut som en vanlig halvsliten 944. Ska snygga till den, så den ser respektabel o lite tuffare ut.
Maskinmässigt? B230FK med turbo från t5, laddar 1.2 bar. overdrive på alla växlar. diffad. sänkt. Den går så in i h-e! Tidigare ägaren körde den på 10.10 på Black Race (o ja gillar inte ens att åka fort så ja vet inte om det är bra tid eller inte)

Vad skulle ni ge för en sån här bil? fick ett bud på 15000:-, men en annan bekant sa att jag skulle kunna få mer för den, med tanke på alla hästkrafter som finns under huven.

Ta budet på 15.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

24 Inlägg
12 augusti 2013
Så 15 är rimligt i nuvarande skick? Men med lite kjolar o vinge o annat lulllull borde jag väl få mer?

1 705 Inlägg
12 augusti 2013
Bettan240 skrev:
Så 15 är rimligt i nuvarande skick? Men med lite kjolar o vinge o annat lulllull borde jag väl få mer?

Svårt att säga då vi inte vet vad som sitter i den.
Du säger att den är diffad och sänkt. Är det en riktig diff och sportchassie eller är den svetsdiffad och kapade fjädrar? Är liksom en ganska väsentlig skillnad.
Är den riktigt trimmad eller är det någon som bara vridit upp laddtrycket?

Det låter som om du fått tag i en bondtrimmad volvo, och då ska du vara jävligt glad om du får 15 för den.
Är det däremot ett seriöst bygge, vilket jag tvivlar på, så kan den givetvis vara värd mer men då måste man veta vad som är gjort med den.
Kjolar, vinge och annat lullull brukar oftast bara locka 18-åriga fd epa-raggare, och dom har oftast inte råd att köpa en dyr bil så jag tror inte du tjänar något på att kasta på massa biltema-styling.

Ubåtsingenjör
7 372 Inlägg
12 augusti 2013
Bettan240 skrev:

15 tusen är inte rimligt ... det är bra betalt för den bilen

24 Inlägg
12 augusti 2013
Det sitter en b230FK med v-kam, turbo från t5, den är riktigt trimmad. Ja, agadiff o kapade fjädrar. Jag bytte till mig den mot min gamla 144 o jag kan inte ett skit om turbo o sånt, gillar som sagt inte ens att åka fort. Kör hellre i skogen tongue

Ubåtsingenjör
7 372 Inlägg
12 augusti 2013
dvs bonn vässad delux ... du ska va glad om du får 15 hade tagit de på studs

Forummoderator
18 319 Inlägg
12 augusti 2013
CHEEVA skrev:
Bettan240 skrev:

15 tusen är inte rimligt ... det är bra betalt för den bilen

Precis. Ta det. Nu. Idag.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Sök