2234
Sök

Samlingstråd: Vad är min bil värd?

199 Inlägg
13 november 2013
Rquired skrev:
christAfer skrev:
Rquired skrev:

Fyra till femtusen kronor för en dussinbil som har stått i sju år och blivit ett med naturen, med en mindre attraktiv drivlina och en mätarställning värdig en gammal taxi? Jag tror inte att den bilen är värd mer än en symbolisk summa tyvärr, det finns gott om Volvo som inte blivit ståendes och har en tredjedel av den sträckan bakom sig för en rimlig summa. Oavsett vilket blir den mer attraktiv om säljaren städar av bilen och kan visa att funktionen finns där!

Jo men då får man habi bakhuvudet att det är en limousine, och priset på dom ligger på omkring 20, bessade och skattade

Limousine som i den förlängda varianten med plats för åtta personer? Jag trodde att den hade fler än fyra dörrar och fick för mig att det var en vanlig 944 frågan gällde, är det fel viker jag mig!

Fanns i två varianter, en med fyra dörrar och en med två extra dörrar på mitten. Den med fyra är klart mer sällsynt. Gällande färgen så var nästan alla som fanns i Göteborg då det begav sig i alla fall mörkblå eller svarta. Hittas en annan färg så är det alltid en raritet om den är i räddningsbart skick. Så 4-5 000 är inte helt orimligt om det är att göra på den. Upprustad till gott originalskick kan den stiga en hel del i värde.

Det finns ingen anledning till att inte göra någonting ordentligt bara för att ingen har vett att uppskatta det.

2 174 Inlägg
13 november 2013
andreasgustavsson skrev:
BMW e34 525 TD 1994
Manuell
Taklucka
Tygklädsel

I galet fint skick med endast ett märke som skall fixas till
Helt oskruvad
Servad
Sommar och vinterdäck
I samlarskick

Kommer att säljas på Beyern 5 ekrade 19x8,5 samt 19x9,5

Uppskattat pris?

Tycker att folk på blocket tar helt vansinniga summor för dessa bilar (då oftast rosthögar).
frauktansvärt svårt att hitta en sådan här diesel i bra skick tongue

http://www1.garaget.org/archive/65/64707/338360/338360-3212646.jpg

TD är alltså den med mek pumpen orginal om jag inte minns fel?

Är den så fin du säger skulle jag nog ge 18 iaf.

2 174 Inlägg
13 november 2013
beqq skrev:
Provar igen då jag vill veta mer vad folk tror om priset ang. min Bmw 540/6 -02 då det ej finns något att jämföra med på blocket smile

Manuell 6vxl
4.4l v8 m62tu (Dubbel Vanos) 1053st exemplar (Manuella) med denna motor
ca.14.000mil
fullstämplad Servicebok
99% Rostfri
18" Oz Mito II
M-Sport ratt multifunktionell
M-Sport stolar med minne
Klimatautomatik
Regnsensor
Parkeringssensorer
Automatisk avbländbar backspegel
Svart läderklädsel

http://www1.garaget.org/archive/164/163586/323476/323476-3117514.jpg

import? Bytt koppling? den brukar pajja runt dessa mil.

Var och kolla på en exakt likadan fast svensksåld, och orginal M sport fälgar m.m den gick för 38 så du får nog 45 iaf, men det är nog max.

41 Inlägg
13 november 2013
rcy skrev:
froodle skrev:
om vi säger 99% rostfri då. Inet sett till rost på skivor eller någonstans i plåten öht. Under bilen vet jag inte men enligt tidigare ägare så kollade han igenom under och hittade ingen rost då heller. Jämtland = saltfria vägar = ingen rost vad jag förstått smile

99% rostfri innebär på en normalstor bil att det finns typ 20kg rost. wink

Ni var ena dryga jävlar ni wink Ingen rost så långt ögat kan nå då! Nöjda? smile

Nån som kan uppskatta ett pris ??? Kan nada om volvo och deras prisvärdhet
Senast redigerat av froodle (13 november 2013)

Ubåtsingenjör
7 372 Inlägg
13 november 2013
beqq skrev:
Provar igen då jag vill veta mer vad folk tror om priset ang. min Bmw 540/6 -02 då det ej finns något att jämföra med på blocket smile

Manuell 6vxl
4.4l v8 m62tu (Dubbel Vanos) 1053st exemplar (Manuella) med denna motor
ca.14.000mil
fullstämplad Servicebok
99% Rostfri
18" Oz Mito II
M-Sport ratt multifunktionell
M-Sport stolar med minne
Klimatautomatik
Regnsensor
Parkeringssensorer
Automatisk avbländbar backspegel
Svart läderklädsel

http://www1.garaget.org/archive/164/163586/323476/323476-3117514.jpg

sälj fälgarna separat smile och på m fälgar eller liknande om du hittar något billigt på blocket.

skulle tro du får runt 40 för den med vanligare fälgar och ca 43 med de du har nu

Avstängd
10 388 Inlägg
13 november 2013
rcy skrev:
froodle skrev:
om vi säger 99% rostfri då. Inet sett till rost på skivor eller någonstans i plåten öht. Under bilen vet jag inte men enligt tidigare ägare så kollade han igenom under och hittade ingen rost då heller. Jämtland = saltfria vägar = ingen rost vad jag förstått smile

Ska du dryga dig kan du väl lika bra göra det rätt.

Det innebär alltså att bilen i sig, utan vätskor väger 2000kg. Att detta skulle vara en "normalstor bil" är då helt galet.

Sen får du dessutom räkna bort allt som inte KAN rosta, allt gummi, aluminium, plast osv. Och utöver det ska alltså bilen väga 2000kg.

Så som sagt, ska du dryga dig, bara för att, så gör om gör rätt.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

55 Inlägg
13 november 2013
Import ja! Var det denna du var och titta på? detta är den enda bmw 540 e39 Manuell som är svensksåld http://www.garaget.org/?car=53848 koppling bytt, bilen är  i väldigt fint skick,

Forummoderator
26 479 Inlägg
13 november 2013
froodle skrev:
rcy skrev:
froodle skrev:

Ni var ena dryga jävlar ni wink Ingen rost så långt ögat kan nå då! Nöjda? smile

Jämtland innebär tyvärr inte längre att det är garanterat saltfritt.
Skiten har likt Fästingen tågat vidare uppåt i landet..

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

...has left the building...
4 474 Inlägg
13 november 2013
En bil utan synlig rost är nästan ALDRIG rostfri, om den så bara är 1 år gammal...Det finns alltid smådetaljer som rostar, mer eller mindre. Sen att den rosten inte har nån betydelse vare sig tekniskt eller estetiskt är en annan femma, men det är likförbannat rost:).

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

2 174 Inlägg
13 november 2013
beqq skrev:
Import ja! Var det denna du var och titta på? detta är den enda bmw 540 e39 Manuell som är svensksåld http://www.garaget.org/?car=53848 koppling bytt, bilen är  i väldigt fint skick,

Nej jag kollade på en svart smile Svensksåld helt orginal, va nått halvår sen.

41 Inlägg
13 november 2013
Mack skrev:
froodle skrev:
rcy skrev:

Jo så är det, men runtikring östersund är det rätt saltfritt har jag för mig smile Men kul att man fick flera svar men inget på själva frågan wink

Forummoderator
26 479 Inlägg
13 november 2013
froodle skrev:
Mack skrev:
froodle skrev:

Jo så är det, men runtikring östersund är det rätt saltfritt har jag för mig smile Men kul att man fick flera svar men inget på själva frågan wink

Så länge man håller sig ovanför Brunflo i stort sett så..visst.

Edit: Ursäkta offtopicen.
Senast redigerat av Mack (13 november 2013)

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

55 Inlägg
14 november 2013
hangman skrev:
beqq skrev:

var det en automat?

2 174 Inlägg
14 november 2013
beqq skrev:
hangman skrev:
beqq skrev:

var det en automat?

nej nej.

Fotograf
1 319 Inlägg
14 november 2013
får man för en dodge ram 3500 dually med cummins 5,9l 24v motorn som har gått ca 21000mil. går hur bra som helst.  sitter effektbox i den. 5x extraljus med 75w xenon

Fotograf.
vårdad bil är bra bil

4 474 Inlägg
14 november 2013
Boys... Hangman är mytomanen nummer 1. Jag "väntar" fortfarande på att hans skall länka upp de där M5 E39 för 60" i "toppskick".

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.

126 Inlägg
14 november 2013
tja

Vet ngn sätta ett pris på en -88 opel ascona gt irmscher..? 95% rostfri och och ganska fin till skicket,fullt funktionell,endast handbromsvaijer att fixa innan bess. Tänkte sälja av bilen med dom verkar inte växa på träd så svårt att få nå egentliga riktpriser.

Så kom gärna med förslag på vad man hade kunnat sätta för humant pris på vrålåket.

http://kiruna.cc/sites/default/files/images/kirunacc/classified/1512738288.jpg

http://kiruna.cc/sites/default/files/images/kirunacc/classified/20131112_114258.jpg

72 Inlägg
14 november 2013
Vad kan en Bmw 520D -07 vara värd? Automat, 7000mil. Full m-sport utrustad.

https://www1.garaget.org/archive/65/64138/339468/339468-3267037.jpg

2 174 Inlägg
14 november 2013
_vikke_ skrev:
Vad kan en Bmw 520D -07 vara värd? Automat, 7000mil. Full m-sport utrustad.

http://www1.garaget.org/archive/65/64138/339468/339468-3267037.jpg

import?

4 474 Inlägg
14 november 2013
Alla bilar som är tillverkade i annat land än Sverige är importerade...

Sök