2616
Sök

Samlingstråd: Vad är min bil värd?

2 174 Inlägg
14 november 2013
dawwe skrev:
Alla bilar som är tillverkade i annat land än Sverige är importerade...

men viktigpetter...

Är den privatimporterad med okänd historik, alltså 27k egentligen sen skruvad lixom ( vet att det går göra med en svensksåld också) men där har bmw full servicehistorik sen ny även på taxi...

priset borde va runt 125 ca.

72 Inlägg
14 november 2013
hangman skrev:
_vikke_ skrev:
Vad kan en Bmw 520D -07 vara värd? Automat, 7000mil. Full m-sport utrustad.

http://www1.garaget.org/archive/65/64138/339468/339468-3267037.jpg

import?

Glömde nämna något så klart.. Den är Svensk såld med fullstämplad bok. 18" på vinter och sommar. MoK m.m..
Senast redigerat av _vikke_ (14 november 2013)

...has left the building...
4 474 Inlägg
14 november 2013
Suck...Privatimporterad eller köpt hos nån handlare, bilen kan vara skruvad oavsett. Är enkelt att skruva en bil helt osynligt med perfekt servicebok om man kör många mil varje år...Exempel: Du kör 8000 mil/år. Köper en 1 år gammal bil med 2000 verifierade mil av en gammal farbror som numera inte får/kan köra bil. Du äger bilen i 2 år (16000 mil), men när du säljer den har den bara 6000 mil på mätaren...Hur gjorde du? Jo du kör bilen tills det är dags för den 1:a servicen (i detta fall vid 3000 mil), servar hos den auktoriserade verkstaden o får en stämpel. Därefter servar du bilen precis enligt tillverkarens instruktioner, MEN inte hos den autkoriserade verkstaden utan hos en annan minst lika bra verkstad, nån stämpel i boken vill du inte ha. När det sedan gått 2 år o det är dags att sälja (vid ungefär 18000 mil), så drar du tillbaka mätaren enligt "konstens alla regler" till *tada*: 6000 mil. Kör in o gör servicen på den auktoriserade verkstaden, o får din stämpel. Bilen har nu gått till synes fullservade o ärliga 6000 mil på 3 år. Om mätarskruvningen gjorts "enligt konstens alla regler" så är chansen att det upptäcks ungefär 1 promille, det finns till o med "mätarskruvare" som påstås kunna göra det helt omöjligt att se om den skruvats eller ej, om detta är sant eller ej vet jag ej, men min åsikt är att går man tillräckligt djupt ner i de olika "styrdonen" så lär man hitta indikationer på allt kanske inte är som det skall, men då skall man veta var man skall leta, säkerligen inte helt enkelt för den normalkunnige hos valfri märkesverkstad...

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

Member of LowMotion
1 705 Inlägg
14 november 2013
Bmw e46 320i -02

Fakta:
2.2 liters motorn på 170hk
25000 mil
fullservad
Svensksåld

Ingen rost eller övriga fel.

Vad kan den vara värd på ett ungefär?

Bilder finns i bil-galleriet.

Projekt Bmw F11 sponsrad av:
Rekondkompaniet.se
Coro-Tuning

102 Inlägg
14 november 2013
dawwe skrev:
Suck...Privatimporterad eller köpt hos nån handlare, bilen kan vara skruvad oavsett. Är enkelt att skruva en bil helt osynligt med perfekt servicebok om man kör många mil varje år...Exempel: Du kör 8000 mil/år. Köper en 1 år gammal bil med 2000 verifierade mil av en gammal farbror som numera inte får/kan köra bil. Du äger bilen i 2 år (16000 mil), men när du säljer den har den bara 6000 mil på mätaren...Hur gjorde du? Jo du kör bilen tills det är dags för den 1:a servicen (i detta fall vid 3000 mil), servar hos den auktoriserade verkstaden o får en stämpel. Därefter servar du bilen precis enligt tillverkarens instruktioner, MEN inte hos den autkoriserade verkstaden utan hos en annan minst lika bra verkstad, nån stämpel i boken vill du inte ha. När det sedan gått 2 år o det är dags att sälja (vid ungefär 18000 mil), så drar du tillbaka mätaren enligt "konstens alla regler" till *tada*: 6000 mil. Kör in o gör servicen på den auktoriserade verkstaden, o får din stämpel. Bilen har nu gått till synes fullservade o ärliga 6000 mil på 3 år. Om mätarskruvningen gjorts "enligt konstens alla regler" så är chansen att det upptäcks ungefär 1 promille, det finns till o med "mätarskruvare" som påstås kunna göra det helt omöjligt att se om den skruvats eller ej, om detta är sant eller ej vet jag ej, men min åsikt är att går man tillräckligt djupt ner i de olika "styrdonen" så lär man hitta indikationer på allt kanske inte är som det skall, men då skall man veta var man skall leta, säkerligen inte helt enkelt för den normalkunnige hos valfri märkesverkstad...

Förmodligen har du rätt, men som du skrev så kan väl ex.vis bmw verkstäderna läsa ur styrdon för olika saker hur långt eller timmar bilen har gått? men antagligen är det ganska svårt att upptäcka.
Jag personligen har inget emot importbilar, inget vägsalt eller vinterslask, tyskland har fina vägar och tysken är noggrann med service, och just tyskland är väl det vanligaste att importera från? Däremot har jag fått höra att Italien ska man akta sig för, mycket korrupta verkstäder som gärna sätter stämplar i servicehäften för några euro utan att service blivit gjort.

vägra 6*9'or

55 Inlägg
15 november 2013
CHEEVA skrev:
beqq skrev:
Provar igen då jag vill veta mer vad folk tror om priset ang. min Bmw 540/6 -02 då det ej finns något att jämföra med på blocket smile

Manuell 6vxl
4.4l v8 m62tu (Dubbel Vanos) 1053st exemplar (Manuella) med denna motor
ca.14.000mil
fullstämplad Servicebok
99% Rostfri
18" Oz Mito II
M-Sport ratt multifunktionell
M-Sport stolar med minne
Klimatautomatik
Regnsensor
Parkeringssensorer
Automatisk avbländbar backspegel
Svart läderklädsel

http://www1.garaget.org/archive/164/163586/323476/323476-3117514.jpg

sälj fälgarna separat smile och på m fälgar eller liknande om du hittar något billigt på blocket.

skulle tro du får runt 40 för den med vanligare fälgar och ca 43 med de du har nu

som en person skrev tidigare att hon fick sålt sin 540 manuell -97 utan m-sport paket för ca 45.000kr i sommras

55 Inlägg
15 november 2013
hangman skrev:
beqq skrev:
Import ja! Var det denna du var och titta på? detta är den enda bmw 540 e39 Manuell som är svensksåld http://www.garaget.org/?car=53848 koppling bytt, bilen är  i väldigt fint skick,

Nej jag kollade på en svart smile Svensksåld helt orginal, va nått halvår sen.

Inte möjligt att den var Sv-såld då det endast såldes 1st 540 manuell i Sverige och den är silver. smile
Senast redigerat av beqq (15 november 2013)

408 Inlägg
15 november 2013
marko_s skrev:
dawwe skrev:

Förmodligen har du rätt, men som du skrev så kan väl ex.vis bmw verkstäderna läsa ur styrdon för olika saker hur långt eller timmar bilen har gått? men antagligen är det ganska svårt att upptäcka.
Jag personligen har inget emot importbilar, inget vägsalt eller vinterslask, tyskland har fina vägar och tysken är noggrann med service, och just tyskland är väl det vanligaste att importera från? Däremot har jag fått höra att Italien ska man akta sig för, mycket korrupta verkstäder som gärna sätter stämplar i servicehäften för några euro utan att service blivit gjort.

inte för att det skall tas här men ändå...

Det finns GOTT om privatpersoner och verkstäder som extraknäcker med sådana tjänster smile känner till ett antal i sthlm som fixar på nästan dom flesta premiumbilarna som skall vara "svåra" att skruva ned... en icke

- Nuvarande:
- Sålda:Peugeot 208 GTi LE -13,Peugeot 205 GTi -92 flyttgods - Pug 205 CTi-89, Peugeot 206 GTi-99,Toyota MR2 Turbo-91,Volvo V70 AWD -98 mfl.
www.peugeot-sport-club.se

881 Inlägg
15 november 2013
marko_s skrev:
dawwe skrev:

I Tyskland skruvas var och varannan bil vare sig det är export eller inom landet. Enligt statistik har en tredjedel av landets alla begagnade bilar manipulerad mätarställning. Tro mig, jag bor här och jag hör nyheterna. lol Frågar ni mig så anser jag att mätarställning är ovesäntligt, huvudsaken att bilen ser bra ut och går som den ska. smile

Men lik förb... så tittar majoriteten på mätarställningen (då det är en försäljningsfaktor, läs pengar) när det kommer till försäljning/köp då alla bilar över 20 tusen mil = skrot, det är mentaliteten här i Tyskland...

Sorry för OT.

1 283 Inlägg
27 november 2013
https://www1.garaget.org/archive/137/136928/237592/237592-2776898.jpg
Volvo 940 Turbo+ (190hk org) 1995, manuell
16 200 mil, kamrem bytt vid 15 000 mil på bilia

Svart halvskin med svart inredning.
Träpaneler "Classic" samt bakre askkoppen
Tygmattor av plysch modell
Instegslister Volvo original för 7/900-serien
Skinarmstöd med mugghållare
"Bison" läderratt
Mynthållare i askkoppen

Övrig utrustning:
ECC
El-hissar
El-speglar
Farthållare
17" Volvo Polaris med 205/45 ZR17

Mer info
Senast redigerat av Vita_Vargen (27 november 2013)

2 656 Inlägg
28 november 2013
Vita_Vargen skrev:
http://www1.garaget.org/archive/137/136 … 776898.jpg

"Bison" läderratt
Mynthållare i askkoppen

Övrig utrustning:
ECC
El-hissar
El-speglar
Farthållare

Mer info

15000 ?

Ubåtsingenjör
7 372 Inlägg
28 november 2013
ekelund88 skrev:
Vita_Vargen skrev:

"Bison" läderratt
Mynthållare i askkoppen

Övrig utrustning:
ECC
El-hissar
El-speglar
Farthållare

Mer info

15000 ?

tror han får mer än så faktiskt ... men den är nog ganska svår såld

20-25 skulle jag gissa på

1 283 Inlägg
28 november 2013
ekelund88 skrev:
15000 ?

Som den billigaste 940 Turbon på blocket typ? wink

CHEEVA skrev:

Svårsåld tror jag inte, beror på vad man vill ha för den, för 25 000 tror jag att den är såld på en timme wink

388 Inlägg
29 november 2013
Visst att den verkar fin men 900 serie är inte värda sin vikt i guld som dess ägare tror. max 20000 till rätt köpare tror jag, men volvofolk som ska ha nå schysst att glida runt mojen med kanske e villiga o betala mer. tongue

278 Inlägg
29 november 2013
Vita_Vargen skrev:

"Bison" läderratt
Mynthållare i askkoppen

Övrig utrustning:
ECC
El-hissar
El-speglar
Farthållare

Mer info

Njaa jag håller inte med dom andra och jag tror att fram till våren kan du nog kräma ur ca 25-30 iaf!

Bilmek
70 Inlägg
29 november 2013
va skulle ni säga att min skulle vara värd i dagsläget? rösta gärna när ni ändå är inne och kikar;)

http://www.garaget.org/?car=344523

https://www1.garaget.org/gallery/images/111/110096/110096-3851c9dd0650ce891a1528aa9a7aa38e.jpg
Senast redigerat av showit (29 november 2013)

Toyota MR2 Turbo
Rösta gärna!
Projekttråden: http://toyotaclubsweden.com/viewtopic.p … mp;t=10432

Rumpmas
3 860 Inlägg
29 november 2013
Vita_Vargen skrev:
ekelund88 skrev:
15000 ?

CHEEVA skrev:

Svårsåld tror jag inte, beror på vad man vill ha för den, för 25 000 tror jag att den är såld på en timme wink

Varför frågar du om du redan vet vad den är värd? Marknaden bestämmer, och det är marknaden du fråga här.

1 283 Inlägg
30 november 2013
Andromeda skrev:
Vita_Vargen skrev:
ekelund88 skrev:
15000 ?

CHEEVA skrev:

Varför frågar du om du redan vet vad den är värd? Marknaden bestämmer, och det är marknaden du fråga här.

Vet alltid vad mina bilar är värda på ett hum, men kul o veta vad ändra tror och tycker dom är värda smile

Rumpmas
3 860 Inlägg
30 november 2013
Vita_Vargen skrev:
Andromeda skrev:
Vita_Vargen skrev:

Vet alltid vad mina bilar är värda på ett hum, men kul o veta vad ändra tror och tycker dom är värda smile

Men du verkar ju inte tycka om svaren? Sanningen är ju tyvärr att det är du som tror att du vet vad bilarna är värda, medan "de andra", dvs de som faktiskt är tillräckligt intresserade av bilmodellen för att spekulera i vad de kan tänka sig att betala, är de som sitter inne med det rätta svaret, vad som går att sälja bilen för hyffsat snabbt.
Senast redigerat av Andromeda (30 november 2013)

Ubåtsingenjör
7 372 Inlägg
30 november 2013
showit skrev:
va skulle ni säga att min skulle vara värd i dagsläget? rösta gärna när ni ändå är inne och kikar;)

http://www.garaget.org/?car=344523

http://www1.garaget.org/gallery/images/111/110096/110096-3851c9dd0650ce891a1528aa9a7aa38e.jpg

har inte den blekaste ... hade personligen kunnat tänka mig runt 45

Sök