![https://www1.garaget.org/gallery/images/23/22401/22401-f635fcb33333d0423634fec60989a5d2.jpg]()
Här får ni en spännande nöt att knäcka.
BMW 530iA Touring -01.
27.000 mil.
13 ägare, varav en under 12 år, som plöjde över 160.000:- i dokumenterat underhåll.
Svensksåld.
Besiktad till sista november.
Minimalt med karossrost, efterhållen med ytrostlagning och lackering på flera ställen.
Utrustad med bl.a. luftfjädring, M-chassi, M-sportpaket inkl fälgar och shadowline från fabrik, elskinnstolar med minne, elratt, svart innertak, motorvärmare, avtagbar dragkrok m.m.
Ärligt skick för miltalet. Inte mint, dock inga pixelfel, inget trasigt eller sönderskruvat. Skinnsätena kunde varit i bättre skick. Svart/grå inredning med grå midjelister.
De undre lyftpunkterna har sett bättre dagar. Vb gav vika när hjulet skulle bytas.
Oljenivåsensorn antagligen kass.
Ett hjullager dåligt vid inköp.
Hål i avgassystem, mellan grenrör och kat (?), lagat av tidigare ägare samt av mig på verkstad, men återkommer ändå.
Yttertempgivare saknas.
Vinterhjul saknas.
En fälg skev på befintliga hjul.
Jag gav 20.000:- för bilen. För mycket, för lite, eller alldeles lagom? Tagit upp frågan i E39-ligan på Facebook, som menar att jag betalat på tok för lite, men kanske inte med all relevant information...