HaTrIk skrev: förbi 260 gick mätarn och upp till 20 km/h.. så kan juh itne svara på den frågan exakt
Är inte det ganka svårt när det sitter en pigg vid nollstrecket som mätarn vilar på?
Svar:Inte om den e borta lilla du vilket den e
Okej, på så vis. Men då borde det ju, om man sätter ut egna graderingar som har samma avstånd som dom som är orginal, ha gått ca: 300-310km/h. Ganska snabbt det.
Varit uppe i 195km/h me en original volvo 240 GL -91:a förutom sänkning och 205:r till däck.. de går nog å få upp den några km till men har inte hittat nån bra väg. e så hoppigt när den e stum i fjädrarna..
HaTrIk skrev: förbi 260 gick mätarn och upp till 20 km/h.. så kan juh itne svara på den frågan exakt
Är inte det ganka svårt när det sitter en pigg vid nollstrecket som mätarn vilar på?
Svar:Inte om den e borta lilla du vilket den e
Okej, på så vis. Men då borde det ju, om man sätter ut egna graderingar som har samma avstånd som dom som är orginal, ha gått ca: 300-310km/h. Ganska snabbt det.
Passagerare i en E-type 1965, klart impad när mätaren stod på 245 km/t den bilen var det läckraste som fanns, eller rättare sagt jag sett-irl...
Passerade Hallandsås motell i slutet av 70-talet i 260km/t i en Lambo Islero.
gled förbi Saxtorp-Löddeköpinge i en vit AM DBV8 Vantage klockades för 285 km/t, bilen finns numera troligen i 08. Hann dock passera en BMW B3 vars ägare körde ca 220 och misstänkte att han saknade p-biljett.
Toppade 290 mellan Birmingham o London i en XJS TVR och hade viss draghjälp av en Turbo Mulsanne.
Klockad för 300 km/t på Mulsanne Rakan i en Sunbeam Tiger hade akuta problem att bromsa in ekipaget.
Häfigast dock utan tvekan 185 km/t på ringvägen Örebro, med en Röd SAAB i häcken som försökte fotografera mig. ler... krockade med bensinpump i Sandviken ca 1 tim senare.asg. alternativt ett stort antal pendlarresor Göteborg-Uppsala med tider på 3 tim 20 minuter som snabbast . (exakta 50 mil)
210km/h med en 84:a 760 GLE. Mindre sulor bak å säkert glädjemätare så NEJ det gick inte så fort.. men 210 var vad mätaren visade
170km/h me 740 GL (B230K förgasarHÄRK!)
vi pressade en 740 GLT på vägen till Elmia och den vägrade komma över 160 km/h så jag tror inte ¨på din glädjemätare precis.....
en 740 glt går bra mycket mer än 160!! när en orginal 240 med b23 A gör nästan 200 som det är 112 hk i, 740 glt 16 valven är det 156 hk om jag inte minns fel så, sen så är det öndra utväxlingar på den.!!!!
210km/h med en 84:a 760 GLE. Mindre sulor bak å säkert glädjemätare så NEJ det gick inte så fort.. men 210 var vad mätaren visade
170km/h me 740 GL (B230K förgasarHÄRK!)
vi pressade en 740 GLT på vägen till Elmia och den vägrade komma över 160 km/h så jag tror inte ¨på din glädjemätare precis.....
en 740 glt går bra mycket mer än 160!! när en orginal 240 med b23 A gör nästan 200 som det är 112 hk i, 740 glt 16 valven är det 156 hk om jag inte minns fel så, sen så är det öndra utväxlingar på den.!!!!
jag körde 200 km/h med a-traktorn, en 240 m b23a.
körde 215 km/h med turbon men då spratt motorhuven loss i ena fästet.....
min brors glt som var helt original gjorde 235 så den glt som gjorde 160 var det något allvarligt fel på, bogserade ni efter ventilras kanske