Puttelitens projekt Audi cabriolet. Bilen till salu!
Köpte bilen med RS2 fronten på, annars var den helt orginal. Var tänkt att jag endast skulle bygga ljud, lacka trösklar och nedre delen av bakstöten för att sedan bruka och hålla i gott skick..... Sen fick man lite idéer,... Visa mer
Sådär ja, nu har jag bytt strålkastarhusen på båda sidor. Så nu vore det ju f-n om det inte går att ställa om dom. Avgasbussningen kommer bytas framåt kvällen, just nu är det soligt så dä är det poolhäng som gäller! Kommer köra iväg fälgarna ikväll på blästring och lack med, hoppas man kan få dom igen innan helgen!
Ska "bara" hitta insexbultar till dom där med, vilket inte är så lätt. Har fått tips om Swedol så får kolla dom, har annars varit runt i hela Linköping utan resultat. Väntar fortfarande på fälgarna, så än är det inte så brådis med bultarna.
Kan tillägga att bilen nu är nybesiktad, så nu går den ett år till.
Angående ljudet i bilen så har jag ett par Amega DRVRQ6 på ingång, tack Racer-Putte för det. Sen var jag på Stylingbutiken en sväng i söndags, och kom hem med en Lanzar 10" bas med låda som jag ska ha så länge, sitter för tillfället kopplat på ett GAS Alpha x1600. Ska köra med den basen och steget tills jag bestämt mig för hur jag ska bygga ljudet, om jag ska ha basen i kofferten eller vid handskfacket... Bilder kommer....
där emot vet jag att einar nillsons järnhandel (http://www.nilssonsjarnhandel.se/) i jönköping har m12 x 1,5 hemma på lager.. annars är ett tips att åka till lastbils firmor tex scania eller volvo och fråga efter sånna bultar då det ofta används
där emot vet jag att einar nillsons järnhandel (http://www.nilssonsjarnhandel.se/) i jönköping har m12 x 1,5 hemma på lager.. annars är ett tips att åka till lastbils firmor tex scania eller volvo och fråga efter sånna bultar då det ofta används
Jobbar du på järnhandeln eller? Vad har dom för hållfastehet? 8.8 eller 12.9? Scania hade inte, Swedol förstod inte vad jag pratade om när jag frågade där. Tools kunde ta hem för 20/st + moms, men då var ja tvungen att köpa 50st. :S 1000+ moms lite dyrt då! Fått lite tips om nätsidor jag ska kolla igenom nu.