Puttelitens projekt Audi cabriolet. Bilen till salu!
Köpte bilen med RS2 fronten på, annars var den helt orginal. Var tänkt att jag endast skulle bygga ljud, lacka trösklar och nedre delen av bakstöten för att sedan bruka och hålla i gott skick..... Sen fick man lite idéer,... Visa mer
Jo är också rätt säker på det. Ja de som satt på quattron har ja ju kvar. G60 ok med 276 mm skiva. Men skivorna bör svarvas då de är lite rostiga nu. Men om det Skiter sig för dig kan ja kolla upp skicket bättre
G60 ok, är inte det enkolvsok det med?
nej det ska va 2 kolvs oken, samma som s2. om ja inte har blandat ihop dom med några andra så. Hur som helst så har ja 2 kolvs
Okej, då e ja med. Googlade runt lite och då hittade jag bara bilder på enkolvs. Vet att 80 Quattro, 80 V6 och S2 ska ha samma ok i alla fall.
Våren är på ingång, å snart kan man ta ut bilen igen! Då kommer det bli lite mera livat här i tråden igen. Har ja några följare kvar som är intresserade av uppdateringar?
Blev en liten beställning på www.avd.se igår med. Vad den innehåller får vi se......
Motorer utan turbo suger. Kolla in mina Projekt här.
Audi 80 GTE quattro GTE quattro -86
Audi Urquattro saloon -84 urq sedan
Bruksbilen Citroën eC4 Citroën eC4
Kul att det är några kvar! Kan slänga upp en to do lista på saker som ska ske den här säsongen.
Nya strömkablar till slutstegen. Dra om lite högtalarkablar, å snygga till kabelsalladen i kofferten. Göra/skaffa en snygg cover till slusteget bak. Bygga en baslåda. Nya däck införskaffas. Sen har jag visst lovat Björn (randomhero) att RS2 bromsarna ska på bilen. Sen får vi se om RS2 fronten får lite lack med. Å mitt i alltihopa ska ja visst bli farsa också! =O
Alldeles nyss gjordes en liten beställning hos MDS, på strömfördelningsblock med inbyggda säkringshållare och ett par 80Amp AGU säkringar. Sen gjordes också en liten beställning på www.ebay.de, fan va mycke kul skit dom har där! Får vi se om man har någon nytta av det, eller om det blir till prydnad. Bild kommer när det anländer!
Imorgon hämtas bilen äntligen hem!! Den kommer inte att ställas på riktigt än, så den får åka biltransport hit då. Har en del att pyssla med som kan vara skönt att ha fixat innan det är dags att ut och åka.
Någon som vet hur många slutsteg man kan ha direkt på remoten på stereon? Kommer att köra 3st + elantenn. Borde jag skaffa ett relä istället?
Funderar lite på ögonlock med, vad tror ni bra eller anus?
Jag var själv inne på den modellen på min gamla Audi 80 avant s2look men jag valde böserblick modellen istället. Jag tyckte att bilen blev grymmare och inte lika plastig i fronten som jag tror att den skulle ha blivit med den större modellen. Här finns en bild på min gamla http://gate.verona.se/~hakanw/audi/image/Dsc00572.jpg
Motorer utan turbo suger. Kolla in mina Projekt här.
Audi 80 GTE quattro GTE quattro -86
Audi Urquattro saloon -84 urq sedan
Bruksbilen Citroën eC4 Citroën eC4