Köpråd: Toyota Supra som finns på blocket.

ritzg60
12 april 2010 · 17 Inlägg

Hej!

Är i köptagen och letar mig efter en toyota supra men har lite svårt att värdera denna bil,  vad extra tillbehör, fälgar etc. kan vara värd.

Har fastnat för den här supran ....
http://www.blocket.se/kronoberg/Toyota_ … =5&w=3

Är ju väldigt fin och så men samtidigt en av dom dyraste j-spec supror ute nu.
Är den värd dom pengarna? eller rättare sagt hade ni betalat så mycket för den bilen?

Mvh

Mazda 3 MPS (2008)
Lozinmust "Unloaded"
12 april 2010 · 1 557 Inlägg

Ta reda på vad de menar med "Full BPU" <-- Detta begrepp är vilt runt-kastat.. Samt hur mkt fälgarna gick lös för, de påminner ju onekligen om de där snordyra VOLK-fälgarna, TE37 eller vad heter de? Någon mer insatt får flika in nu =P

"When innovation meets passion!"
BMW 530i "Static Vikings" (1989)
BMW Z3 2.8 Coupé "Dennis And The Dicks" (1998)
BMW 318is "Class II" (1994)
JDMy00 ClubJDM.se
12 april 2010 · 1 608 Inlägg

Jag hade nog gett dom pengarna för den bilen, ja. smile

Mazda Mx-5 (1999)
JDMy00 ClubJDM.se
12 april 2010 · 1 608 Inlägg

Mechanimal skrev:
Ta reda på vad de menar med "Full BPU" <-- Detta begrepp är vilt runt-kastat.. Samt hur mkt fälgarna gick lös för, de påminner ju onekligen om de där snordyra VOLK-fälgarna, TE37 eller vad heter de? Någon mer insatt får flika in nu =P

Det är Rota fälgar, står i annonsen tongue

Mazda Mx-5 (1999)
Lozinmust "Unloaded"
12 april 2010 · 1 557 Inlägg

JDMy00 skrev:

Mechanimal skrev:
Ta reda på vad de menar med "Full BPU" <-- Detta begrepp är vilt runt-kastat.. Samt hur mkt fälgarna gick lös för, de påminner ju onekligen om de där snordyra VOLK-fälgarna, TE37 eller vad heter de? Någon mer insatt får flika in nu =P

Det är Rota fälgar, står i annonsen tongue

Jo jag såg det, men det är väl värt iaf att kolla upp värdet på de?

"When innovation meets passion!"
BMW M3 "Dennis And The Dicks" (1994)
BMW Z3 2.8 Coupé "Dennis And The Dicks" (1998)
BMW 318is "Class II" (1994)
JDMy00 ClubJDM.se
12 april 2010 · 1 608 Inlägg

Mechanimal skrev:

JDMy00 skrev:

Mechanimal skrev:
Ta reda på vad de menar med "Full BPU" <-- Detta begrepp är vilt runt-kastat.. Samt hur mkt fälgarna gick lös för, de påminner ju onekligen om de där snordyra VOLK-fälgarna, TE37 eller vad heter de? Någon mer insatt får flika in nu =P

Det är Rota fälgar, står i annonsen tongue

Jo jag såg det, men det är väl värt iaf att kolla upp värdet på de?

Ja, jag sa inte att man inte skulle kolla upp värdet på de. Jag sa bara att de inte var Volk fälgar smile

Mazda Mx-5 (1999)
DanneJ
12 april 2010 · 642 Inlägg

Fråga de vad det är för koppling som sitter på, en schjysst originalkoppling håller ett par mil med BPU men den köttas ganska fort och ny koppling är ju inte det billigaste, frågad de även om den har borttagna katalysatorer. Jag tycker den ser riktigt schjysst ut och även fast priset är lite högt så tycker jag ändå den är värd det.

Toyota Supra MkIV TT "HKS TwinTurbo" (1993)
sk8ville
12 april 2010 · 653 Inlägg

Hade lätt betalat de priset för den supran!

Smoke tires not drugs
Toyota Supra "mkiv TT" (1993)
Nissan Navara V6 diesel "Brukisen" (2011)
eastling
16 april 2010 · 56 Inlägg

Var försiktig när du köper av ESC. Enligt folk som köpt bilar där så är det väldigt varierande hur bilarna är i skicket. Själv så frågade jag runt bland folk här på garaget innan jag köpte min och fick tipset om att kolla med killarna på J-spec. Och får lov att säga att dom har inte gjort mig besviken än smile Väldigt bra kvalité på bilarna och även ett grymt bra kundbemötande smile Den du är intresserad av på ESC är jäkligt snygg dock smile Lycka till med köpet och välkommen till supraklubben i förväg då smile

Saab 9-3 ss (2003)
MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
16 april 2010 · 5 650 Inlägg

den värkar va såld iaf nu så ?

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
AnesN Bilmekaniker
8 maj 2010 · 805 Inlägg

Jag köpte min supra av ESC, betalade 140 000 för bilen och den har kostat mig mycket mer nu och kommer kosta mig mer. Skicket var inte som det såg ut massa skit meck hit och dit

SupraVille
26 maj 2010 · 3 Inlägg

Nu får du sluta med skitsnacket! De påhoppet du gjorde på mig vid wanganmeet var helt oacceptabelt. Bilen köptes för 139000 kronor. de ska läggas till gott folk att de var en Twinturbo manuell med en jävla massa godis på. Om inte jag mindes fel så sa du att du var mekaniker och kunde åtgärda felen själv. Dom brister vi hittade var du väl medveten om. Om ni resten av folket vill veta vad det var för brister så va de märken på karossen som du godkände. kopplingen var på upphällningsbranten eftersom bilen var BPU (orginalkoppling) samt att packboxen fram mot vevaxel var dålig och behövde bytas (100kr ungefär på toyota för packning).
givetvis hade vi kunnat åtgärda dessa felen och gjort bilen i gott skick men då hade inte prislappen vatt 139000. Men till ditt sista problem som du hoppade på mig om att den bakre turbon hade rasat och du påstod att du enbart hade kört på 1Bar ladd med bilen. visst de kan hända om de har gjort sitt men du hörde aldrig av dig till oss om nått över huvetaget.

Men här kommer de stora: jag träffade en annan kille som köpt bil av oss i vintras (inga namn nämnda) som jag stod och snackade med angående lite de ena å de andra och sen kom din bil på tal om vad som hade hänt med den. Då berättade han till mig eftersom han visste vem du var att du hade varit å kopplat om boostcontrolern och satt slangarna fel (de vill säga att bilen kan ladda precis hur mycke som hellst). Han berättade också att du hade varit ute och kört med bilen sen och laddat 1.8Bar med bilen. Tro fan då att bilen trillar sönder i delar då!!!! Detta var han 100% säker på att de inte var rykte.

Så, sluta upp med ditt skitsnack!

AnesN skrev:
Jag köpte min supra av ESC, betalade 140 000 för bilen och den har kostat mig mycket mer nu och kommer kosta mig mer. Skicket var inte som det såg ut massa skit meck hit och dit

BOLIN_
26 maj 2010 · 2 763 Inlägg

SupraVille skrev:
Nu får du sluta med skitsnacket! De påhoppet du gjorde på mig vid wanganmeet var helt oacceptabelt. Bilen köptes för 139000 kronor. de ska läggas till gott folk att de var en Twinturbo manuell med en jävla massa godis på. Om inte jag mindes fel så sa du att du var mekaniker och kunde åtgärda felen själv. Dom brister vi hittade var du väl medveten om. Om ni resten av folket vill veta vad det var för brister så va de märken på karossen som du godkände. kopplingen var på upphällningsbranten eftersom bilen var BPU (orginalkoppling) samt att packboxen fram mot vevaxel var dålig och behövde bytas (100kr ungefär på toyota för packning).
givetvis hade vi kunnat åtgärda dessa felen och gjort bilen i gott skick men då hade inte prislappen vatt 139000. Men till ditt sista problem som du hoppade på mig om att den bakre turbon hade rasat och du påstod att du enbart hade kört på 1Bar ladd med bilen. visst de kan hända om de har gjort sitt men du hörde aldrig av dig till oss om nått över huvetaget.

Men här kommer de stora: jag träffade en annan kille som köpt bil av oss i vintras (inga namn nämnda) som jag stod och snackade med angående lite de ena å de andra och sen kom din bil på tal om vad som hade hänt med den. Då berättade han till mig eftersom han visste vem du var att du hade varit å kopplat om boostcontrolern och satt slangarna fel (de vill säga att bilen kan ladda precis hur mycke som hellst). Han berättade också att du hade varit ute och kört med bilen sen och laddat 1.8Bar med bilen. Tro fan då att bilen trillar sönder i delar då!!!! Detta var han 100% säker på att de inte var rykte.

Så, sluta upp med ditt skitsnack!

AnesN skrev:
Jag köpte min supra av ESC, betalade 140 000 för bilen och den har kostat mig mycket mer nu och kommer kosta mig mer. Skicket var inte som det såg ut massa skit meck hit och dit

Om det stämmer så får han fan ta och skylla sig själv mad Man ska inte klaga på nån annan bara för att man gjort saker man inte skulle!! mad

Volvo - For Life
Dubs I got Dubs!
26 maj 2010 · 2 423 Inlägg

Var inne och besiktade i halmstad när ESC gjorde reg bes.
En vit evo 3 med kolfiberbaklucka och borttagen vinge. om jag minns rätt

Lexus RX 300 "The Pursuit Of Perfection" (2000)
hedley Saaboholic
26 maj 2010 · 3 129 Inlägg

BOLIN_ skrev:

SupraVille skrev:
Nu får du sluta med skitsnacket! De påhoppet du gjorde på mig vid wanganmeet var helt oacceptabelt. Bilen köptes för 139000 kronor. de ska läggas till gott folk att de var en Twinturbo manuell med en jävla massa godis på. Om inte jag mindes fel så sa du att du var mekaniker och kunde åtgärda felen själv. Dom brister vi hittade var du väl medveten om. Om ni resten av folket vill veta vad det var för brister så va de märken på karossen som du godkände. kopplingen var på upphällningsbranten eftersom bilen var BPU (orginalkoppling) samt att packboxen fram mot vevaxel var dålig och behövde bytas (100kr ungefär på toyota för packning).
givetvis hade vi kunnat åtgärda dessa felen och gjort bilen i gott skick men då hade inte prislappen vatt 139000. Men till ditt sista problem som du hoppade på mig om att den bakre turbon hade rasat och du påstod att du enbart hade kört på 1Bar ladd med bilen. visst de kan hända om de har gjort sitt men du hörde aldrig av dig till oss om nått över huvetaget.

Men här kommer de stora: jag träffade en annan kille som köpt bil av oss i vintras (inga namn nämnda) som jag stod och snackade med angående lite de ena å de andra och sen kom din bil på tal om vad som hade hänt med den. Då berättade han till mig eftersom han visste vem du var att du hade varit å kopplat om boostcontrolern och satt slangarna fel (de vill säga att bilen kan ladda precis hur mycke som hellst). Han berättade också att du hade varit ute och kört med bilen sen och laddat 1.8Bar med bilen. Tro fan då att bilen trillar sönder i delar då!!!! Detta var han 100% säker på att de inte var rykte.

Så, sluta upp med ditt skitsnack!

AnesN skrev:
Jag köpte min supra av ESC, betalade 140 000 för bilen och den har kostat mig mycket mer nu och kommer kosta mig mer. Skicket var inte som det såg ut massa skit meck hit och dit

Om det stämmer så får han fan ta och skylla sig själv mad Man ska inte klaga på nån annan bara för att man gjort saker man inte skulle!! mad

Word.

"Liberty of thought is the life of the soul"
Saab 9-5 Aero SC "Clean" (2005)
AudiZack Living the good Life!
26 maj 2010 · 585 Inlägg

SupraVille skrev:
Nu får du sluta med skitsnacket! De påhoppet du gjorde på mig vid wanganmeet var helt oacceptabelt. Bilen köptes för 139000 kronor. de ska läggas till gott folk att de var en Twinturbo manuell med en jävla massa godis på. Om inte jag mindes fel så sa du att du var mekaniker och kunde åtgärda felen själv. Dom brister vi hittade var du väl medveten om. Om ni resten av folket vill veta vad det var för brister så va de märken på karossen som du godkände. kopplingen var på upphällningsbranten eftersom bilen var BPU (orginalkoppling) samt att packboxen fram mot vevaxel var dålig och behövde bytas (100kr ungefär på toyota för packning).
givetvis hade vi kunnat åtgärda dessa felen och gjort bilen i gott skick men då hade inte prislappen vatt 139000. Men till ditt sista problem som du hoppade på mig om att den bakre turbon hade rasat och du påstod att du enbart hade kört på 1Bar ladd med bilen. visst de kan hända om de har gjort sitt men du hörde aldrig av dig till oss om nått över huvetaget.

Men här kommer de stora: jag träffade en annan kille som köpt bil av oss i vintras (inga namn nämnda) som jag stod och snackade med angående lite de ena å de andra och sen kom din bil på tal om vad som hade hänt med den. Då berättade han till mig eftersom han visste vem du var att du hade varit å kopplat om boostcontrolern och satt slangarna fel (de vill säga att bilen kan ladda precis hur mycke som hellst). Han berättade också att du hade varit ute och kört med bilen sen och laddat 1.8Bar med bilen. Tro fan då att bilen trillar sönder i delar då!!!! Detta var han 100% säker på att de inte var rykte.

Så, sluta upp med ditt skitsnack!

AnesN skrev:
Jag köpte min supra av ESC, betalade 140 000 för bilen och den har kostat mig mycket mer nu och kommer kosta mig mer. Skicket var inte som det såg ut massa skit meck hit och dit

hmmm han sköt sig själv i foten:rolleyes:

When the flag drops, the Bullshit stops.
Orangebullit Serviceledare Bravida Ventilation
26 maj 2010 · 191 Inlägg

Jag köpte min Supra av grabbarna på ESC i vintras och jag kan säga att deras kundbemötande och servicemind var oklanderligt, topp klass. Jag har långt till dom och dom bjöd hem mig till både middag och sovplats under båda besöken. Bilen går som en dröm och skulle jag få problem så skulle jag prata med Ville o Danne på ESC och inte runt om på forum. Kan nämnas att jag fick en lackskada på min supra pga slarvigt underarbete någon gång i tiden på min motorhuv, snackade med ESC och det var inget snack, dom var med och betalade omlack, sen brann det ju i huvet några veckor senare och bilen lackades om helt;p



MVH Rikard, en mycket nöjd ESC kund:D

Toyota Supra Mk4 "AbFlug delete" (1994)
Alecci
26 maj 2010 · 2 014 Inlägg

Håll tråden on-topic! Det som ska diskuteras här är bilen i fråga, inte säljaren.

Vill ni diskutera företaget ESC så starta en ny tråd och håll diskussionen saklig samt i god ton.

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex
Bjare
26 maj 2010 · 945 Inlägg

Alecci skrev:
Det som ska diskuteras här är bilen i fråga.

Hur? Annonsen är sedan länge raderad och vi snackare har nu alltså ingen bil att diskutera kring.
Fritt fram att skriva vad man vill eller du tycker det är läge att låsa? roll

Volkswagen Passat 1.8t "Höghus-edition" (2000)
Alecci
26 maj 2010 · 2 014 Inlägg

Bjare skrev:

Alecci skrev:
Det som ska diskuteras här är bilen i fråga.

Hur? Annonsen är sedan länge raderad och vi snackare har nu alltså ingen bil att diskutera kring.
Fritt fram att skriva vad man vill eller du tycker det är läge att låsa? roll

Ah, missade det. Thanks for the head's up.

Faktum kvarstår dock att diskussioner om ESC och deras affärsverksamhet, om sådan är nödvändig, ska hållas i en egen tråd. Det här forumet har nog med aktuella trådar som gått off-topic så det känns inte direkt behövligt att även inaktuella trådar ska behöva gå dithän.

00-02: BMW/Alpina B7 Turbo '80 - 05-06: Nissan Skyline R33 GTR '95 - 06-XX: Nissan Skyline R34 GTR '99
09-09: Ford Sierra Cosworth 4x4 '92 - 09-11: BMW/Alpina B10 V8 '97 - 11-xx: Maserati 3200 GT '99
Commodum Habitus Ex
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang