Hur får man det fram det sportiga avgasljudet och inte det dära brööööööllllllllllllllll

davidklang
20 april 2010 · 908 Inlägg

som sagt vill inte ha något brööööl ljud utan mer sportigt

typ ngt liknande detta

http://www.youtube.com/watch?v=66FXqaLtcsk

Opelmadness German cars, quality and beyond
20 april 2010 · 8 197 Inlägg

I vilken bil?
Svårt med ljud från en sexa i en golf 2 annars. wink
MVH T.

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
kimmy89 Like it German
20 april 2010 · 378 Inlägg

Byt motor skulle jag säga... handlar inte direkt bara om avgassystemet. Kan juh inte bygga nått dunder system som får din b230 att låta som en F1 bil.

MVH

Hur många skruvar fick du över?....
davidklang
20 april 2010 · 908 Inlägg

Opelmadness skrev:
I vilken bil?
Svårt med ljud från en sexa i en golf 2 annars. wink
MVH T.

både i bmw:n och golfen iaf i bmw:n  skulle jag vilja ha. har orginal nu.

kimmy89 Like it German
20 april 2010 · 378 Inlägg

I bmwn går det iaf att få mysigt ljud smile kanske inte lika lätt i golfen.

De du menar med bröööligt  ljud är för folk tar bort alla ljuddämpare och sätter 3" all the way i princip.

Byt ut dämparna till sportigare varianter och byt till större rör, sen ska du nog bli nöjd smile

Hur många skruvar fick du över?....
davidklang
20 april 2010 · 908 Inlägg

kimmy89 skrev:
I bmwn går det iaf att få mysigt ljud smile kanske inte lika lätt i golfen.

De du menar med bröööligt  ljud är för folk tar bort alla ljuddämpare och sätter 3" all the way i princip.

Byt ut dämparna till sportigare varianter och byt till större rör, sen ska du nog bli nöjd smile

finns det färdiga komplette typ från ferrita eller de blir volvo 740 ljud med de oxå tongue?

Lajning
20 april 2010 · 154 Inlägg

Självklart beror det till viss del på motorn.
Men även rörens tjocklek och placering av eventuella ljuddämpare osv.

De eftermarknadssystem som finns, som ger ett erkänt "gött ljud" låter ju inte som de gör av en slump. Under produktutvecklingen kan jag tänka mig att åtskilliga timmar lagts åt att experimentera med olika typer av ljuddämpare och dessas placering, för att få "rätt" ljud.

maco
20 april 2010 · 1 207 Inlägg

Lajning skrev:
Självklart beror det till viss del på motorn.
Men även rörens tjocklek och placering av eventuella ljuddämpare osv.

De eftermarknadssystem som finns, som ger ett erkänt "gött ljud" låter ju inte som de gör av en slump. Under produktutvecklingen kan jag tänka mig att åtskilliga timmar lagts åt att experimentera med olika typer av ljuddämpare och dessas placering, för att få "rätt" ljud.

Njae... Det tror jag inte, inte på JT/ferrita/simons system iaf. Då är det troligen mest flöde, kostnad och att det ska vara lätt att montera som gäller.

saab_sonett Handledare
20 april 2010 · 1 481 Inlägg

Till BMW:n så är det väl bara att köpa ett Eisenmann.

http://www.youtube.com/watch?v=bMfWpP1i … ature=fvsr

kimmy89 Like it German
20 april 2010 · 378 Inlägg

maco skrev:

Lajning skrev:
Självklart beror det till viss del på motorn.
Men även rörens tjocklek och placering av eventuella ljuddämpare osv.

De eftermarknadssystem som finns, som ger ett erkänt "gött ljud" låter ju inte som de gör av en slump. Under produktutvecklingen kan jag tänka mig att åtskilliga timmar lagts åt att experimentera med olika typer av ljuddämpare och dessas placering, för att få "rätt" ljud.

Njae... Det tror jag inte, inte på JT/ferrita/simons system iaf. Då är det troligen mest flöde, kostnad och att det ska vara lätt att montera som gäller.

tror han syftade mer på ljudet typ på youtube filmen och den bilen wink

ferrita och simons är juh dom billigare varianterna men ljuder helt klart bra enligt mig. Hade inte tvekat på system från nån av dom speciellt inte till nån av dina bilar. hade de vart exklusivare bilar vi prata om hade jag kanske funderat på nått annat smile

MVH

Hur många skruvar fick du över?....
maco
20 april 2010 · 1 207 Inlägg

kimmy89 skrev:

maco skrev:

Lajning skrev:
Självklart beror det till viss del på motorn.
Men även rörens tjocklek och placering av eventuella ljuddämpare osv.

De eftermarknadssystem som finns, som ger ett erkänt "gött ljud" låter ju inte som de gör av en slump. Under produktutvecklingen kan jag tänka mig att åtskilliga timmar lagts åt att experimentera med olika typer av ljuddämpare och dessas placering, för att få "rätt" ljud.

Njae... Det tror jag inte, inte på JT/ferrita/simons system iaf. Då är det troligen mest flöde, kostnad och att det ska vara lätt att montera som gäller.

tror han syftade mer på ljudet typ på youtube filmen och den bilen wink

ferrita och simons är juh dom billigare varianterna men ljuder helt klart bra enligt mig. Hade inte tvekat på system från nån av dom speciellt inte till nån av dina bilar. hade de vart exklusivare bilar vi prata om hade jag kanske funderat på nått annat smile

MVH

Så sant så. Måste erkänna att jag inte läste "De eftermarknadssystem som finns, som ger ett erkänt "gött ljud" låter ju inte som de gör av en slump." så noga. My bad.

Aquilla
20 april 2010 · 299 Inlägg

fullflödeskattar, extratorgrenör, en rejäl slutburk, helst allt rostfritt är grejen. avstämd storlek till motor. 2x2,5" är lagom för en 3,5 liters sexa ...märken hit och dit är inte grejen.

En generell BMW ägare: njuter mer av bilen än sambon eller frun, om den har någon vilket inte alltid är vanligt. Åker då gärna en omväg med bilen för att få chans att visa upp sig och gärna med dimljusen på. Mer intresserad av hur han blir uppfattad i sin bil än utanför, Tror det är en snabb sportbil han köpt fast det viktigaste är ändå att den andas premium och status bland arbetskamraterna.
Ford Sierra RS Cosworth 4x4 "Moondust Silver" (1992)
Volvo 940 Turbo "Classic Green" (1997)
Rock-Star
20 april 2010 · 2 982 Inlägg

uppsala avgasteknik hjälper dig bäst med detta

davidklang
20 april 2010 · 908 Inlägg

saab_sonett skrev:
Till BMW:n så är det väl bara att köpa ett Eisenmann.

http://www.youtube.com/watch?v=bMfWpP1i … ature=fvsr

lät rätt gott men hittade denna bmw. riktigt härligt ljud big_smile

http://www.youtube.com/watch?v=hej6IFt9 … re=related

Oxygen
21 april 2010 · 629 Inlägg

Residence skrev:
uppsala avgasteknik hjälper dig bäst med detta

+1

Helnöjd med systemet dom gjorde till min Alfa!

Fryxell
21 april 2010 · 189 Inlägg

kör ett Eisenmann system på min e30. Låter riktigt bra smile

///M
Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
21 april 2010 · 3 929 Inlägg

Rostfritt stål gör mycket.
Ger ett lite mer klingare ljud eller hur man kan kalla det.

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
Lozinmust "Unloaded"
21 april 2010 · 1 557 Inlägg

Alltså.. Bröl funkar ju det också.. Ibland iaf:



Och som höres så går den ner till bröl-mode när man inte varvar ur den. Akta dig så att du inte får ett skönt  ljud i ett register för att sedan få ett helt missbildat ljud i ett annat, lite som min =P

"When innovation meets passion!"
BMW Z3 2.8 Coupé "Dennis And The Dicks" (1998)
BMW 318is "Class II" (1994)
BMW 530i "Static Vikings" (1989)
kingen85
21 april 2010 · 146 Inlägg

Mechanimal skrev:
Alltså.. Bröl funkar ju det också.. Ibland iaf:



Och som höres så går den ner till bröl-mode när man inte varvar ur den. Akta dig så att du inte får ett skönt  ljud i ett register för att sedan få ett helt missbildat ljud i ett annat, lite som min =P

Så ska en BMW låta! smile

"Effekten vår, som i blocket äro. Helgat varde ditt vrid . Tillkomme mitt fordon. Ske din hastighet såsom på vägen så och på strippen. Vårt dagliga mek giv oss idag, och förlåt oss våra böter, såsom och vi förlåta dem som oss snabbare äro, och inled oss icke i fartkontroller utan fräls oss ifrån laser. Ty vridet är ditt och kraftutvecklingen och hastigheten I evighet. Amen.......
Nissan 200sx S13 "Lowrider" (1989)
Lozinmust "Unloaded"
21 april 2010 · 1 557 Inlägg

kingen85 skrev:

Mechanimal skrev:
Alltså.. Bröl funkar ju det också.. Ibland iaf:



Och som höres så går den ner till bröl-mode när man inte varvar ur den. Akta dig så att du inte får ett skönt  ljud i ett register för att sedan få ett helt missbildat ljud i ett annat, lite som min =P

Så ska en BMW låta! smile

Man tackar smile Men den låter rätt bröligt på lägre varv, även om jag eh.. inte kör den på låga varv så ofta big_smile

"When innovation meets passion!"
BMW 530i "Static Vikings" (1989)
BMW M3 "Dennis And The Dicks" (1994)
BMW Z3 2.8 Coupé "Dennis And The Dicks" (1998)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang