zimm skrev:
det står ju inte "r+" i regbes. står ju "VOLVO R + S60"
Säljarna kräver ju inte s60R 300 häst awd pengar för bilarna. de skriver ut vad som står i deras regbes. och de påstår inte att bilarna är någon s60R 300 häst AWD.
Så de är nog fullt medvetna vad det är för bilar.
De försöker säkerligen inte lura någon.
Det jag menar är att inga köpare blir lurade. säljarna skriver ut de som de vet om bilarna. förutom en person där som skrivar att det är en "r-Design" fast det inte är det. alla andra skriver bara vad de läst i sitt regbes. inget konsigt alls.
Hade säljare satt s60 R AWD emblem på bilen och skrivit i annonsen att det är en fyrhjulsdriven bil med 300 häst fast det inte var det. då hade jag hållt med om att det skulle vara någon form av bedrägeri.
Men ägare som skriver ut all info om sin bil så som volvo angav den anser inte jag vara fel.
Bara att volvo i detta fall har klantat till med bokstavsbeteckningarna.
Väldigt olyckligt om vissa tror att de har någon speciell bil när de inte har det. men de måste ju fortfarande veta vilken motor, drivlina och utrustning de har. det måste ju endå vara viktigare än en bokstav?
men jag är ingen volvoperson direkt. verkar vara väldigt laddat detta med "R" bilar.
Mycket möjligt att det är så som ni säger, att detta vilseleder personer. För mig betyder inte karroskoden "R" något mindre än "R". jag har inga laddade känslor kring bokstaven "R".
Ni själva som är intresserade blir ju inte det minsta vilseledda. men låter lite som att om man skriver "R" i en volvoannons som inte är en "R" så är det en pungspark för entusiaster.
Baserat på era reaktioner så förstår jag vad ni menar.