Tänkte behålla texten om denna civic
Hej, säljer nu min vidriga honda civic.
Jag har ägt bilen i två månader och jag står inte ut en sekund till med detta elände. Jag har lagt ut oändligt med riksdaler på denna skrothög och jag börjar få magsår.
Den verkade helt okej men det slutade men att allting gick åt helvete.
Bra saker med den:
Ingenting egentligen. Man lär sig om hur bilar fungerar och om hur inkassokrav och kronofogden håller ihop.
Dåliga saker: allt.
Du bör veta: den är besiktigad tills gud vet när, nästa år typ i mars 2016.
Den är servad tusen gånger minst.
Bildörren till förarsidan går inte att öppna, du bör därför tycka det är roligt att klättra in i fel sida.
Den låter som ett jetplan eftersom det första som hände var att ljuddämparen gick sönder.
Det är rätt snygga fälgar på 3 av däcken och ett av dem är helt nya för jag fick punka 2 dagar efter jag köpte den.
Sladdar till en stereo är dragna men gud vet om skiten funkar. Jag har inte vågat prova i rädsla om att bli besviken.
Bilen har inte gått speciellt långt och tro fan det när man vill gråta av att bara tänka på den. Motorn och växellåda är i bra skick och den där jävla remmen alla tjatar om är bytt vid 17 tusen mil så det är inget man behöver göra.
Min mamma backade in i bilen när jag va på semester och därför har den en fet buckla där bak men om man är duktig med en hammare så kan man säkert slå ut den.
Skatten till staten är på 1000 riksdaler per år och du får köpa egna vinterdäck för dem som fanns till bilen är värdelösa.
Det finns ett bytt batteri som kostade hur mycket som helst för biljäveln kortslöt sig första dagen.
Den är kul att köra men ha i åtanke att självmordstankar snabbt uppstår.
Jag säljer den av så många anledningar men en av dem är att jag ringer psykjouren stup i kvarten och har blivit hotad av chefen att köpa en annan bil, annars får jag nog sparken.
3000 kronor får ni betala för eländet. Det är vad däcken är värda ungefär, och bilen får ni lite på köpet. Den ingår.
Det går inte att pruta på priset, byte görs fort som bara den via den där appen och det är en fördel om du pratar svenska. Inga byten godtas, jag behöver betala mina räkningar och köpa en ny bil.
Var vänlig ring inte, jag hatar att prata i telefon. Skicka ett sms eller mail, men troligtvis svarar jag inte på mail för min surf är slut och comviq är dumma i huvudet.
Med vänlig hälsning
Hannes