Lustiga annonser - fordon :-)

Evildan
6 september 2017 ·

https://m.blocket.se/sodermanland/Volvo … 12&w=1


Tiderna förändras och Sportvofflan är eventuellt till salu!

Svider lite i själen men jag har inte tid med den helt enkelt,

Säljes endast till en riktig entusiast

En av Sveriges finaste 70talare!!

En sjukt ovanlig kombination eftersom det är en DL med taklucka och org kopparmetallic, för er som är insatta så vet ni att denna kombination endast fanns -75 och -76,

Motorn är en b23 med dubbla weber 45or, portad och planad och bänkad till 165hp
(Original motorn finns kvar)

Nylackad i sin org kulör 2016,, inte för att den va skabbig, har bilder på hur den såg ut innan å ända anledningen att den blev lackad va för att de va små skavanker

100% rostfri

Säljes nybesiktad

Säljes endast om jag får de jag begär annars gömmer jag undan den till framtiden,
Värderad till 60000:- så kom med ett seriöst bud

Den kostar ingenting där den står så jag behöver inte skänka bort den

Skitsnack undanbedes
Andre


Vad begär han då?

Senast redigerat av Evildan (6 september 2017)

Djo
6 september 2017 · 10 157 Inlägg

Evildan skrev:
https://m.blocket.se/sodermanland/Volvo_244dl_75193190.htm?ca=12&w=1


Tiderna förändras och Sportvofflan är eventuellt till salu!

Svider lite i själen men jag har inte tid med den helt enkelt,

Säljes endast till en riktig entusiast
O
En av Sveriges finaste 70talare!!

En sjukt ovanlig kombination eftersom det är en DL med taklucka och org kopparmetallic, för er som är insatta så vet ni att denna kombination endast fanns -75 och -76,

Motorn är en b23 med dubbla weber 45or, portad och planad och bänkad till 165hp
(Original motorn finns kvar)

Nylackad i sin org kulör 2016,, inte för att den va skabbig, har bilder på hur den såg ut innan å ända anledningen att den blev lackad va för att de va små skavanker

100% rostfri

Säljes nybesiktad

Säljes endast om jag får de jag begär annars gömmer jag undan den till framtiden,
Värderad till 60000:- så kom med ett seriöst bud

Den kostar ingenting där den står så jag behöver inte skänka bort den

Skitsnack undanbedes
Andre


Vad begär han då?

Minst den summan plus minus några tusen wink

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
Tontbil
7 september 2017 · 209 Inlägg

"och org kopparmetallic"
Fast lacken är inte riktigt original dock....
Å
Lite lätt deep dish fälgar hade passat bättre

Året 1947 börja den svenska kriget hos ungdomar mellan Volvo och Saab. Att ena bilmärke är bättre än den andra.
Volvo 940 FTT "Hovvarpner" (1993)
alexander87
7 september 2017 · 171 Inlägg

https://m.blocket.se/gallivare/Toyota_g … 11&w=3

Toyota gorilla 1.6
2 000:-
INLAGD    Idag 11:50
PLATS   
Gällivare , Norrbotten, 98336
BRÄNSLE    Bensin
VÄXELLÅDA    Manuell
MILTAL    30 000 - 34 999
MODELLÅR    1995

Säljer nu min bil i hyfsat skick
Den går inte genom besiktningen pga för höga avgasvärden.
Kanske något för den händige?!
Den är i nuläget anställd.
Anna-Mari Nilsson

Evildan
7 september 2017 ·

alexander87 skrev:
https://m.blocket.se/gallivare/Toyota_gorilla_1_6_75309817.htm?ca=11&w=3

Toyota gorilla 1.6
2 000:-
INLAGD    Idag 11:50
PLATS   
Gällivare , Norrbotten, 98336
BRÄNSLE    Bensin
VÄXELLÅDA    Manuell
MILTAL    30 000 - 34 999
MODELLÅR    1995

Säljer nu min bil i hyfsat skick
Den går inte genom besiktningen pga för höga avgasvärden.
Kanske något för den händige?!
Den är i nuläget anställd.
Anna-Mari Nilsson

Hon bör inte slå sig för bröstet gällande bilkunnandet. wink

Evildan
7 september 2017 ·

https://m.blocket.se/stockholm/Nissan_L … 12&w=3

Fullutrustad Nissan Leaf Tekna (bl.a. läderklädsel och Bose ljudanläggning). Leasing med restvärdesgaranti (privatleasing).

Leasingen går ut juni 2017, så perfekt om du vill prova elbil under en begränsad period och i väntan på att Nissan och Tesla kommer med sina nya modeller. Leasingen är på 4 769 ink. moms och i de ingår 1 500 mil/år (125 mil i månaden). Då jag kört närmare 2 400 mil återstår endast 66 mil per månad. Extramil kostar 15 kr och jag ersätter den som tar över kontraktet med mellanskillnaden mellan de 125 mil/månad som ingår och de som återstår vid övertagandet (för närvarande 66 mil/månad).

Kontraktet kan endast överlåtas till ett företag.

Begränsad tid sa Bull.

Senast redigerat av Evildan (7 september 2017)

Evildan
7 september 2017 ·

Classic Garage AB
Classic Garage AB Vi renoverar köper och säljer sportvagnar samt klassiska veteranbilar.

Classic Garage startade 1986 och sedan dess utvecklats till en av de största inom vårt speciella område

Välkommen till vår 1000kvm utställningshall och renoveringsverkstad, vi har alltid ett 50-tal bilar i lager.

Har du en specifik bilönskan, kan vi genom vårt kontaktnät hitta din drömbil till bästa pris.

Classic Garage utför även värderingar, transporter samt åtar sig försäljningsuppdrag.

ÖPPETTIDER
OBS ! VISNING ENDAST ÖVERENSKOMMELSE OBS !
Ring eller maila till oss för visning/besök.

SERVICE: Vi har serviceanläggning som regelbundet servar följande märken:..

ALFA ROMEO *ASTON MARTIN * AUSTIN HEALEY * BENTLEY * BMW * FERRARI * MASERATI * MERCEDES BENZ * MG * JAGUAR * LANCIA * LAMBORGHINI * PORSCHE * ROLLS ROYCE * TRIUMPH *Och många andra.

https://m.blocket.se/Sodermanland/Toyot … 343235.htm

big_smile

Soulman
7 september 2017 · 1 271 Inlägg

Kamrem bytt vid 14.000 mil men bilen har bara gått 2000 mil. Häpp!

https://www.blocket.se/stockholm/AudiA4 … 9.htm?aw=1

Tjofadderittan - lej
Jag har VCDS (f.d VAG COM) och VCP
Kör VW Tiguan GTS 2017
Soulman
7 september 2017 · 1 271 Inlägg

Okej... den har stått avställd i 6h. Det är för mig 6 timmar. Är det ett försäljningsargument?

https://www.blocket.se/stockholm/Bmw_74 … 6.htm?aw=1

Tjofadderittan - lej
Jag har VCDS (f.d VAG COM) och VCP
Kör VW Tiguan GTS 2017
Evildan
8 september 2017 ·

https://m.blocket.se/stockholm/Toyota_C … 12&w=3

Tyrannen och envåldshärskaren i lilleputtlandet garaget har på diktaturmässigt sätt kastat ut Stina ur garaget!

Stina har bott där i 20 år och har bara varit ute i vida världen några få gånger. Stina tvingades lämna sin plats i garaget för en fånig blandras-bonnläpp från USA.

Stina hatar att stå ute och frysa, därför ber hon mig om att söka ett nytt hem åt henne. Jag vill inte att Stina ska flytta, men vill inte se henne bli förstörd ute i ur och skur.

Stina är en unik och inte har många syskon i Sverige. Hon föddes 75 men den årgången hade inte godkända avgasutsläpp, hon blev en 74:a istället. Jag har ägt Stina sen 96.

Tidigare ägare har gjort märkliga saker med Stina.

Tex tagit bort handtaget på passagerardörren. Personligen tycker jag att ett handtag underlättar när man ska in och ur, men det är min åsikt och den brukar oftast röstas ner av garagetyrannen.

Fjädringen bak är inte som jag tycker att den ska vara, hon ser ut som en bak-o-framvänd hotrod, med andra ord stum i baken.

Solfilmen på rutorna tänker jag kommentera med att personen som satte dit den, troligen hade en alkoholhalt i blodet som översteg grov rattfylla.

Det har med funnits apfula fyrkantiga högtalare monterade i sidorna i det enorma baksätet. Det gör inte det nu men hålen finns kvar.

Motorn
Man kan inte säga att den spinner som en katt för det är ren lögn, den spinner som en katt med hösnuva och hosta. En doktor måste kurera Stina och hon bör inte ansträngas innan dess.

Kopplingen har aldrig varit några problem, och spaken man rör runt i bensinen med funkar också helt utan anmärkning.

Plåt o kaross
Den har klarat sig förhållandevis bra, men det finns ställen som inte är okej. Misstänker också att det finns mycket spackel under Stina mörkblåa färgen.

Stina har inte varit till bildoktorn (SBP) på många år, hon har stått i sitt varma garage med ett berg av bråte framför sig. Men det ska inte vara några större fel på Stina. Hon behöver ingen respirator eller annan livsuppehållande insats.

Till er som har däcksparkning som hobby, ni behöver icke göra er besvär! Jag har redan klarat av den biten själv. Alla fyra däcken har fått sig några ordentliga sparkar.

Ni som gillar att pruta kan sluta läsa nu! Det finns INGEN prutmån på Stina! Lägsta pris är det som står i annonsen.
NEJ betyder NEJ, och inte ja, kanske eller okej!
Jag är mycket bra på att uttala ordet NEJ i många olika tonarter.

Cash is always King, precis som Elvis.

Inga euro, zloty, swish eller annat skit. Det är äkta svenska sedlar som gäller! Och det är enbart för att reta banken!

Jag vill INTE byta Stina mot något annat!
Ingen Jönssonligan-bil, cross, 745:a, husvagn eller båt. Jag vill ha stålar!

nu ska jag smörja tyrannens kalsonger med tigerbalsam på insidan av grenen och hälla salt i ölen, som hämnd för hur han behandlar Stina.

Mitt sätt att försörja mig är på mycket oregelbundna tider, så telefonsamtal blir lite stökigt. Skicka sms eller maila!
Humlan

KolGruvan
8 september 2017 · 1 450 Inlägg

Evildan skrev:
https://m.blocket.se/stockholm/Toyota_Celica_fastback_75140289.htm?ca=12&w=3

Tyrannen och envåldshärskaren i lilleputtlandet garaget har på diktaturmässigt sätt kastat ut Stina ur garaget!

Stina har bott där i 20 år och har bara varit ute i vida världen några få gånger. Stina tvingades lämna sin plats i garaget för en fånig blandras-bonnläpp från USA.

Stina hatar att stå ute och frysa, därför ber hon mig om att söka ett nytt hem åt henne. Jag vill inte att Stina ska flytta, men vill inte se henne bli förstörd ute i ur och skur.

Stina är en unik och inte har många syskon i Sverige. Hon föddes 75 men den årgången hade inte godkända avgasutsläpp, hon blev en 74:a istället. Jag har ägt Stina sen 96.

Tidigare ägare har gjort märkliga saker med Stina.

Tex tagit bort handtaget på passagerardörren. Personligen tycker jag att ett handtag underlättar när man ska in och ur, men det är min åsikt och den brukar oftast röstas ner av garagetyrannen.

Fjädringen bak är inte som jag tycker att den ska vara, hon ser ut som en bak-o-framvänd hotrod, med andra ord stum i baken.

Solfilmen på rutorna tänker jag kommentera med att personen som satte dit den, troligen hade en alkoholhalt i blodet som översteg grov rattfylla.

Det har med funnits apfula fyrkantiga högtalare monterade i sidorna i det enorma baksätet. Det gör inte det nu men hålen finns kvar.

Motorn
Man kan inte säga att den spinner som en katt för det är ren lögn, den spinner som en katt med hösnuva och hosta. En doktor måste kurera Stina och hon bör inte ansträngas innan dess.

Kopplingen har aldrig varit några problem, och spaken man rör runt i bensinen med funkar också helt utan anmärkning.

Plåt o kaross
Den har klarat sig förhållandevis bra, men det finns ställen som inte är okej. Misstänker också att det finns mycket spackel under Stina mörkblåa färgen.

Stina har inte varit till bildoktorn (SBP) på många år, hon har stått i sitt varma garage med ett berg av bråte framför sig. Men det ska inte vara några större fel på Stina. Hon behöver ingen respirator eller annan livsuppehållande insats.

Till er som har däcksparkning som hobby, ni behöver icke göra er besvär! Jag har redan klarat av den biten själv. Alla fyra däcken har fått sig några ordentliga sparkar.

Ni som gillar att pruta kan sluta läsa nu! Det finns INGEN prutmån på Stina! Lägsta pris är det som står i annonsen.
NEJ betyder NEJ, och inte ja, kanske eller okej!
Jag är mycket bra på att uttala ordet NEJ i många olika tonarter.

Cash is always King, precis som Elvis.

Inga euro, zloty, swish eller annat skit. Det är äkta svenska sedlar som gäller! Och det är enbart för att reta banken!

Jag vill INTE byta Stina mot något annat!
Ingen Jönssonligan-bil, cross, 745:a, husvagn eller båt. Jag vill ha stålar!

nu ska jag smörja tyrannens kalsonger med tigerbalsam på insidan av grenen och hälla salt i ölen, som hämnd för hur han behandlar Stina.

Mitt sätt att försörja mig är på mycket oregelbundna tider, så telefonsamtal blir lite stökigt. Skicka sms eller maila!
Humlan

Hehe ganska rolig läsning:D

Don't Hate Me Because I Beat You..Respect Me Because I Teach You
Volvo 242 "Mint Condition" (1982)
Evildan
14 september 2017 ·
Presidento Of World
15 september 2017 · 3 306 Inlägg

Jag vill tipsa om en annons på Blocket: Volkswagen Passat 2.0 TDI http://www.blocket.se/vi/74867322.htm

Denna är kul..  passat med 42 000mil på mätaren  har backats till 16 000.

Xwo036

Senast redigerat av opel_vectra_gts (15 september 2017)

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
Utmarks-Loke
15 september 2017 · 5 809 Inlägg

opel_vectra_gts skrev:
Jag vill tipsa om en annons på Blocket: Volkswagen Passat 2.0 TDI http://www.blocket.se/vi/74867322.htm

Denna är kul..  passat med 42 000mil på mätaren  har backats till 16 000.

Xwo036

Tycks vara gjort av nuvarande ägare, som bara haft bilen ett par månader. Värd ett kok stryk.

Evildan
15 september 2017 ·

Svarte_Orm skrev:

opel_vectra_gts skrev:
Jag vill tipsa om en annons på Blocket: Volkswagen Passat 2.0 TDI http://www.blocket.se/vi/74867322.htm

Denna är kul..  passat med 42 000mil på mätaren  har backats till 16 000.

Xwo036

Tycks vara gjort av nuvarande ägare, som bara haft bilen ett par månader. Värd ett kok stryk.

Den ägdes av Modern Auto Group Sverige AB när den besiktigades 2017-07-28.
Den såldes efteråt till en person i Nacka 2017-07-31 och ställdes samtidigt av.

Presidento Of World
15 september 2017 · 3 306 Inlägg

Evildan skrev:

Svarte_Orm skrev:

opel_vectra_gts skrev:
Jag vill tipsa om en annons på Blocket: Volkswagen Passat 2.0 TDI http://www.blocket.se/vi/74867322.htm

Denna är kul..  passat med 42 000mil på mätaren  har backats till 16 000.

Xwo036

Tycks vara gjort av nuvarande ägare, som bara haft bilen ett par månader. Värd ett kok stryk.

Den ägdes av Modern Auto Group Sverige AB när den besiktigades 2017-07-28.
Den såldes efteråt till en person i Nacka 2017-07-31 och ställdes samtidigt av.

Jag sålde den till modern auto med 42000 så dom verkar inte ha gjort det då dom annonserade den med 42000 iaf :p

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
Evildan
15 september 2017 ·

opel_vectra_gts skrev:

Evildan skrev:

Svarte_Orm skrev:

Tycks vara gjort av nuvarande ägare, som bara haft bilen ett par månader. Värd ett kok stryk.

Den ägdes av Modern Auto Group Sverige AB när den besiktigades 2017-07-28.
Den såldes efteråt till en person i Nacka 2017-07-31 och ställdes samtidigt av.

Jag sålde den till modern auto med 42000 så dom verkar inte ha gjort det då dom annonserade den med 42000 iaf :p

Såg att dom skrev rätt miltal. Företaget var ju ägare vid besiktningen så något skumt är det väl ändå?

Presidento Of World
15 september 2017 · 3 306 Inlägg

Evildan skrev:

opel_vectra_gts skrev:

Evildan skrev:

Den ägdes av Modern Auto Group Sverige AB när den besiktigades 2017-07-28.
Den såldes efteråt till en person i Nacka 2017-07-31 och ställdes samtidigt av.

Jag sålde den till modern auto med 42000 så dom verkar inte ha gjort det då dom annonserade den med 42000 iaf :p

Såg att dom skrev rätt miltal. Företaget var ju ägare vid besiktningen så något skumt är det väl ändå?

Ja, det missade jag helt..

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
Utmarks-Loke
15 september 2017 · 5 809 Inlägg

Jag hade en suzuki swift förut som jag köpte ny och körde 12.000 mil. Så sålde jag den och sedan fick jag se att den hade besiktats med bara 8000 mil på mätaren... Stackare som köpte den bilen sedan, jag  plågade den våldsamt under de åren jag hade den

Presidento Of World
15 september 2017 · 3 306 Inlägg

opel_vectra_gts skrev:

Evildan skrev:

opel_vectra_gts skrev:

Jag sålde den till modern auto med 42000 så dom verkar inte ha gjort det då dom annonserade den med 42000 iaf :p

Såg att dom skrev rätt miltal. Företaget var ju ägare vid besiktningen så något skumt är det väl ändå?

Ja, det missade jag helt..

Hursom, anmälde annonsen med motivet bristfällig mätarställning och den togs bort lika fort..

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang