Evildan skrev:
https://m.blocket.se/stockholm/Toyota_Celica_fastback_75140289.htm?ca=12&w=3
Tyrannen och envåldshärskaren i lilleputtlandet garaget har på diktaturmässigt sätt kastat ut Stina ur garaget!
Stina har bott där i 20 år och har bara varit ute i vida världen några få gånger. Stina tvingades lämna sin plats i garaget för en fånig blandras-bonnläpp från USA.
Stina hatar att stå ute och frysa, därför ber hon mig om att söka ett nytt hem åt henne. Jag vill inte att Stina ska flytta, men vill inte se henne bli förstörd ute i ur och skur.
Stina är en unik och inte har många syskon i Sverige. Hon föddes 75 men den årgången hade inte godkända avgasutsläpp, hon blev en 74:a istället. Jag har ägt Stina sen 96.
Tidigare ägare har gjort märkliga saker med Stina.
Tex tagit bort handtaget på passagerardörren. Personligen tycker jag att ett handtag underlättar när man ska in och ur, men det är min åsikt och den brukar oftast röstas ner av garagetyrannen.
Fjädringen bak är inte som jag tycker att den ska vara, hon ser ut som en bak-o-framvänd hotrod, med andra ord stum i baken.
Solfilmen på rutorna tänker jag kommentera med att personen som satte dit den, troligen hade en alkoholhalt i blodet som översteg grov rattfylla.
Det har med funnits apfula fyrkantiga högtalare monterade i sidorna i det enorma baksätet. Det gör inte det nu men hålen finns kvar.
Motorn
Man kan inte säga att den spinner som en katt för det är ren lögn, den spinner som en katt med hösnuva och hosta. En doktor måste kurera Stina och hon bör inte ansträngas innan dess.
Kopplingen har aldrig varit några problem, och spaken man rör runt i bensinen med funkar också helt utan anmärkning.
Plåt o kaross
Den har klarat sig förhållandevis bra, men det finns ställen som inte är okej. Misstänker också att det finns mycket spackel under Stina mörkblåa färgen.
Stina har inte varit till bildoktorn (SBP) på många år, hon har stått i sitt varma garage med ett berg av bråte framför sig. Men det ska inte vara några större fel på Stina. Hon behöver ingen respirator eller annan livsuppehållande insats.
Till er som har däcksparkning som hobby, ni behöver icke göra er besvär! Jag har redan klarat av den biten själv. Alla fyra däcken har fått sig några ordentliga sparkar.
Ni som gillar att pruta kan sluta läsa nu! Det finns INGEN prutmån på Stina! Lägsta pris är det som står i annonsen.
NEJ betyder NEJ, och inte ja, kanske eller okej!
Jag är mycket bra på att uttala ordet NEJ i många olika tonarter.
Cash is always King, precis som Elvis.
Inga euro, zloty, swish eller annat skit. Det är äkta svenska sedlar som gäller! Och det är enbart för att reta banken!
Jag vill INTE byta Stina mot något annat!
Ingen Jönssonligan-bil, cross, 745:a, husvagn eller båt. Jag vill ha stålar!
nu ska jag smörja tyrannens kalsonger med tigerbalsam på insidan av grenen och hälla salt i ölen, som hämnd för hur han behandlar Stina.
Mitt sätt att försörja mig är på mycket oregelbundna tider, så telefonsamtal blir lite stökigt. Skicka sms eller maila!
Humlan