opel_vectra_gts skrev:
http://mobil.blocket.se/varmland/Volvo_V70_2_4T_52706510.htm?ca=14&w=3
Nu finns chansen att för en rimlig summa förvärva denna underbara stationsvagn!
Bilden visar att den är fullt kapabel att transportera mer godis än det behövs för att ge ett helt lågstadium karies. Kan finnas en kexchoklad kvar i nåt hörn.
Gått som utryckningsbil och transporterat organ och annat mysigt i väntan på transplantation i början av sin karriär, så den är extrautrustad med hela tre antenner på taket. Observanta nyblivna körkortsägare kan ibland notera detta och tro att det är civilpolisen som är ute och kryssar. Då saktar de oftast ner till 10 km/h under hastighetsgränsen. Lite irriterande, men bra för miljön, ni vet eco-driving och sånt.
Dåliga vinterdäck, dåliga sommardäck, dåliga bussningar och stag i fram- och bakvagn, avgassystemet är bara halvdåligt, den andra halvan finns inte. Skulle nog egentligen fått en hög med tvåor på besiktningen, men tjugo över fem på en fredag var ett bra val av tid då inte ens det handflatestora hålet i ljuddämparen (på den tiden den existerade) gav någon anmärkning.
Växellådan växlar silkesmjukt, om ni tänker er sånt där fejk-silke i polyester som H&M brukar ha i sina kalsonger i de lägre prissegmenten, tänk er sen att de har legat begagnade i en gympakasse ett par veckor, så förstår ni vilken sorts silkesmjukt jag menar.
Kort och gott finns det väl inte mycket som är särskilt bra, förutom elskinnsätena, dom kan man roa sig med länge, iaf till batteriet tar slut.
AC-kopplingen bytt under vilt utstötande av svordomar liggandes på en grusig parkering i somras. Spjällhuset renoverat av Atech2, kostade till och med på en ny packning när jag skruvade dit det. Bromsar fram bytt, allt från slangarna och utåt, äkta Biltemagrejer, till och med deras sport-skivor, man vill ju ha det bästa. Två xenonkonverterade Biltema-extraljus för att väga upp det allmänt kassa helljuset. Torkarblad bytta förra veckan, äkta Bosch Twin... Eller nej, mamma har uppfostrat mig för bra för att ljuga, Biltema dom också. Olja och filter bytt när samvetet blivit alt för ansträngt, närmast för 200 mil sen. Handbromsen är i toppskick, efter tre besök på bilprovningen och ett par timmars krälande i gruset, själv är bäste dräng...
I skrivande stund 39160 mil, vilket innebär att totalt har bensin för runt en halv miljon under årens lopp förvandlats till 100 ton koldioxid.
Byte kan vara intressant, helst då en annan bil då jag är en enormt viktig person med många viktiga åtaganden som jag inte kan försumma på grund av transportmedelsbrist. Vid snabb affär ingår även plyschtärningarna.
Så kan vi bli roade även efter annonsen blivit borttagen från Blocket.