Folk som inte kan parkera?

jorgen72
26 april 2010 ·

sk8ville skrev:
Alla ni som dubbelparkerar, ställ bilen en bit iväg istället där de e mindre bilar så slipper ni de. Ni förtjänar dock en nyckel i sidan på bilen när ni dubbelparkerar!

Vuxna personer ger sej inte på andras saker dom tar det med ägaren istället det är bara barnungar o fega krakar som ger sej på en bil

Arnie
26 april 2010 · 295 Inlägg

2 rutor gäller när man parkerar i sverige nu för tiden, betalar hellre böterna och ser glad ut

Vem fan är Nira, och varför ska han spruta åt mig?
Nissan 350Z (2003)
sk8ville
26 april 2010 · 653 Inlägg

jorgen72 skrev:

sk8ville skrev:
Alla ni som dubbelparkerar, ställ bilen en bit iväg istället där de e mindre bilar så slipper ni de. Ni förtjänar dock en nyckel i sidan på bilen när ni dubbelparkerar!

Vuxna personer ger sej inte på andras saker dom tar det med ägaren istället det är bara barnungar o fega krakar som ger sej på en bil

Hur fan ska ju kunna veta när ägaren kommer tillbaka? Vet inte hur de e me dig men ja pallar inte stå o vänta några timmar på ägaren!

Smoke tires not drugs
Nissan Navara V6 diesel "Brukisen" (2011)
Toyota Supra "mkiv TT" (1993)
D_MAN ?
26 april 2010 · 1 038 Inlägg

sk8ville skrev:

jorgen72 skrev:

sk8ville skrev:
Alla ni som dubbelparkerar, ställ bilen en bit iväg istället där de e mindre bilar så slipper ni de. Ni förtjänar dock en nyckel i sidan på bilen när ni dubbelparkerar!

Vuxna personer ger sej inte på andras saker dom tar det med ägaren istället det är bara barnungar o fega krakar som ger sej på en bil

Hur fan ska ju kunna veta när ägaren kommer tillbaka? Vet inte hur de e me dig men ja pallar inte stå o vänta några timmar på ägaren!

Bara sms regnr till 72503, du får reda på vem som äger bilen, bara att ringa 118118 så får du nr, bara att ringa å fråga vem faan som kör bilen å be om nr till denne, ringa å förklara å har han alla hästar hemma kommer han nog springandes.

Annars ring bärgare big_smile

Mvh Danne
Hated by plenty, wanted by many. Disliked by some, but confronted by none.
Can't do the time, don't do the crime!
D_MAN ?
26 april 2010 · 1 038 Inlägg

Va glad att ni inte bor i Paris lol


https://www1.garaget.org/gallery/archive/21940/915441_88i0kd.jpg


https://www1.garaget.org/gallery/archive/21940/915442_evft0x.jpg


https://www1.garaget.org/gallery/archive/21940/915443_1pkrpd.jpg

Mvh Danne
Hated by plenty, wanted by many. Disliked by some, but confronted by none.
Can't do the time, don't do the crime!
Piratstikin 2015 Dbakuten.
26 april 2010 · 5 092 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/73108/915444_fgh99i.jpg
parkerar man såhär behöver man ju inte klaga på att man tar upp flera rutor där andra vill stå tongue + att man slipper garanterat dörruppslagen

Senast redigerat av Dark_Angel (26 april 2010)

Niklas1987 NO
26 april 2010 · 2 182 Inlägg

sk8ville skrev:

jorgen72 skrev:

sk8ville skrev:
Alla ni som dubbelparkerar, ställ bilen en bit iväg istället där de e mindre bilar så slipper ni de. Ni förtjänar dock en nyckel i sidan på bilen när ni dubbelparkerar!

Vuxna personer ger sej inte på andras saker dom tar det med ägaren istället det är bara barnungar o fega krakar som ger sej på en bil

Hur fan ska ju kunna veta när ägaren kommer tillbaka? Vet inte hur de e me dig men ja pallar inte stå o vänta några timmar på ägaren!

Jaha, då är det värt att förstöra lacken på t.ex en Mercedes -09, Pontiac -66 eller BMW -01 för att du inte vill klaga på/till ägaren som parkerat fel.

Gör som GTi-R_Danne skrev då istället för att vandalisera, om nån ser dig så åker du ju ditt för att ha vandaliserat en bil plua att det är synd om bilen.

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo
Nosliwe
27 april 2010 · 2 024 Inlägg

Det där med att man parkerar 100M bort på en tom parkering och ändå får en bil brevid sig beror nog oftast på att vissa klarar inte av att parkera ordentligt utan att ha en bil brevid sig att gå efter. Borde träna istället för att göra så dock.

Audi GT Coupe "10V Turbo" (1987)
Audi A6 2.0 TDI "Proline Sport Edition" (2013)
LeafBox Lat Perfektionist
27 april 2010 · 6 359 Inlägg

sk8ville skrev:

jorgen72 skrev:

sk8ville skrev:
Alla ni som dubbelparkerar, ställ bilen en bit iväg istället där de e mindre bilar så slipper ni de. Ni förtjänar dock en nyckel i sidan på bilen när ni dubbelparkerar!

Vuxna personer ger sej inte på andras saker dom tar det med ägaren istället det är bara barnungar o fega krakar som ger sej på en bil

Hur fan ska ju kunna veta när ägaren kommer tillbaka? Vet inte hur de e me dig men ja pallar inte stå o vänta några timmar på ägaren!

Är du seriös!? Fan va irriterad jag blev på detdär inlägget mad
Så du skulle va helt okej om jag nycklade din bil medans du var in och handla åt familjen bara för att du inte råkade vara där precis då jag skulle hem igen? (om du ksk hade brottom och fick bilen en bit utanför din egen ruta dårå dvs. eftersom du aaaaldrig dubbelparkerar tydligen...)

Funderar man ens på att nyckla någons bil för en sån sak kan man ju inte vara den skarpaste kniven i lådan iaf.
Hoppas någon kommer på dej precis då du satt nyckeln i lacken och visar dej vart skåpet ska stå!
Skulle jag se nån vandalisera min bil skulle jag nog aldrig sluta jaga dom.

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968
Mitsubishi Spacewagon "Driftbussen" (2004)
Audi Coupé Turbo "S1.5" (1990)
volvoentusiasten
27 april 2010 · 4 005 Inlägg

GTi-R_Danne skrev:

sk8ville skrev:

jorgen72 skrev:

Vuxna personer ger sej inte på andras saker dom tar det med ägaren istället det är bara barnungar o fega krakar som ger sej på en bil

Hur fan ska ju kunna veta när ägaren kommer tillbaka? Vet inte hur de e me dig men ja pallar inte stå o vänta några timmar på ägaren!

Bara sms regnr till 72503, du får reda på vem som äger bilen, bara att ringa 118118 så får du nr, bara att ringa å fråga vem faan som kör bilen å be om nr till denne, ringa å förklara å har han alla hästar hemma kommer han nog springandes.

Annars ring bärgare big_smile

haha, dagens skratt. smile

Man kan ju även kanske lämna en lapp på bilen med kontaktuppgifter? smile Vafan hur tänker du egentligen sk8ville haha

attackhamster
27 april 2010 · 475 Inlägg

maco skrev:

Edil_ skrev:

maco skrev:

Är det inte att be att få bilen nycklad om man dubbelparkerar?

Kan nog säga att min bil med hade hamnat på ett antal bilder.

"be att få bilen nycklad" . Är det dit Sverige är på väg?

Kan säga att bilar har blivit förstörda för mindre saker.

Ot: Förövrigt anser jag det djävligt arrogant att dubbelparkera för att slippa dörruppslag.

jag dubbel parkerar.. men jag ställer bilen LÅÅNGGT bort. där det är tomt på bilar. så jag får gå en bra bit

visa faller för grupptryck.. visa faller för laddtryck
Bättre med kartong trim än rasad motor
Mazda RX-7 (1993)
Mortalis VW-nörd?
27 april 2010 · 4 332 Inlägg

Såhär stod en Passat när jag kom till p-huset efter jobbet för att åka hem igår...
http://farm4.static.flickr.com/3389/4557072567_0dcb85e03f_b.jpg
Sånt blir iaf jag jävligt sur på. Speciellt då den fickan jag står i är väldigt smal på andra sidan (en nödficka de byggt så det är själva kortsidan på huset precis vid min vänstra framskärm)...
Ibland skriver jag lapp, ibland lägger jag min förbrukade p-lapp i fälgarna så de förhoppningsvis låter lite irriterande en stund iaf..vad ska man göra...

addej Papperator
27 april 2010 · 50 Inlägg

en gång när vi var i umeå och parkerade sen när vi kom tillbax så hade en med en besh (stavning) ford rullat in i röven på våran bil inga skador hon hade glömt att dra i handbromsen

tobee
27 april 2010 · 735 Inlägg

Uscha jag får ångest bara jag läser detta, tack för att ni påminner mig om varför jag ersatt fin bruksbil med redan repig bruksbil.

Jag har helt tappat hoppet om mänskligheten. Majoriteten tänker inte på att vissa människor lägger ner hela sin själ i sin bil. Det spelar ingen roll hur mycket man läxar upp folk, sista idioten är aldrig född. Lägg energin på annat än att skrika åt nån oförstående nolla som förmodligen ändå kommer gå skrattandes därifrån. Och om man lyckas läxa upp någon som mot förmodan lyssnar kommer det alltid finnas nån annan som kan repa din bil istället

Min finbil ska användas som finbil, den ska aldrig behöva smaka ica-parkeringens asfalt...

Senast redigerat av tobee (27 april 2010)

M103
27 april 2010 · 1 570 Inlägg

Någon som vet vad det kan kosta att fixa en liten bula från ett dörruppslag? Hur grunda bulor kan man åtgärda?

Tega Yrkesförare
27 april 2010 · 1 073 Inlägg

tobee skrev:
Uscha jag får ångest bara jag läser detta, tack för att ni påminner mig om varför jag ersatt fin bruksbil med redan repig bruksbil.

Jag har helt tappat hoppet om mänskligheten. Majoriteten tänker inte på att vissa människor lägger ner hela sin själ i sin bil. Det spelar ingen roll hur mycket man läxar upp folk, sista idioten är aldrig född. Lägg energin på annat än att skrika åt nån oförstående nolla som förmodligen ändå kommer gå skrattandes därifrån. Och om man lyckas läxa upp någon som mot förmodan lyssnar kommer det alltid finnas nån annan som kan repa din bil istället

Min finbil ska användas som finbil, den ska aldrig behöva smaka ica-parkeringens asfalt...

Håller med. Det är en av anledningarna till att jag till största delen tappat mitt intresse för att ha en fin bil och numera rullar runt i en rostig Skoda Felicia.

Nu bara baxar man in bilen överallt...

maco
27 april 2010 · 1 207 Inlägg

Jag står fast vid mina åsikter angående dubbelparkering (att det är arrogant). Tror dock att vissa missförstod mig när jag tidigare sa "Är det inte att be att få bilen nycklad om man dubbelparkerar?".
Jag menar givetvis inte att det är  berättigat att nyckla en bil bara för att den inte parkerat som man bör. Däremot tror jag att en bil som sticker ut på så sätt löper mycket större risk att vandaliseras än andra.

Kan även tillägga att jag förstår de med mer exklusiva bilar dubbelparkerar. T.ex. en Aston Martin med handknackad aluplåt eller en lambo med kolfiber kaross. Bilar som skulle kosta min årslön att reparera.

Och nej, jag bryr mig verkligen inte om du älskar din 5-serie eller s40 och anser den vara värd lika mycket som en Aston. Eller att värdet inte spelar någon roll.
Detta är mina åsikter, och mina åsikter behöver inte nödvändigtvis stämma överens med dina åsikter.

Woojen
27 april 2010 · 1 101 Inlägg

maco skrev:
Jag står fast vid mina åsikter angående dubbelparkering (att det är arrogant). Tror dock att vissa missförstod mig när jag tidigare sa "Är det inte att be att få bilen nycklad om man dubbelparkerar?".
Jag menar givetvis inte att det är  berättigat att nyckla en bil bara för att den inte parkerat som man bör. Däremot tror jag att en bil som sticker ut på så sätt löper mycket större risk att vandaliseras än andra.

Kan även tillägga att jag förstår de med mer exklusiva bilar dubbelparkerar. T.ex. en Aston Martin med handknackad aluplåt eller en lambo med kolfiber kaross. Bilar som skulle kosta min årslön att reparera.

Och nej, jag bryr mig verkligen inte om du älskar din 5-serie eller s40 och anser den vara värd lika mycket som en Aston. Eller att värdet inte spelar någon roll.
Detta är mina åsikter, och mina åsikter behöver inte nödvändigtvis stämma överens med dina åsikter.

Fattar inte hur du tänker hmm
Spelar väll egentligen inte vad för bil det är? Å Äger man en sån bil så har man i de flesta fall råd att laga den?
Är man rädd om sin bil och tycker om den så spelar det inte någon roll vad det är för bil...

Det omöjliga tar bara lite längre tid att utföra...
www.nogs.se
200a Projektet
Honda Civic EG "Turbo Civic" (1992)
Nissan Skyline r33 GT-R "Skajjan" (1995)
Subaru Impreza "ost" (2000)
DarKMaNs Snabbast går först i kön
27 april 2010 · 146 Inlägg

M103 skrev:
Någon som vet vad det kan kosta att fixa en liten bula från ett dörruppslag? Hur grunda bulor kan man åtgärda?

runt 600kr per dörr tar dom utan kvitto 500kr åk till en bilfirma så kan dom säkert få fram ett namn på en sådan kille som dom själva anlitar och kan knacka ut bulorna, det gjorde jag när jag fick ett par på min A6 för några år sen, blev mycket nöjd. Men var beredd att ha kontanter på dig ; )

Audi TTs, 2015, 2.0l, 310HP
Nordicaudi.com member
Alfa Romeo Giulietta "Alfan" (2012)
Ford Mustang Fastback "BoSS" (2016)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang