3010
Sök

Bes.man slet av mina bromsslangar o gav mig körförbud?!

21 761 Inlägg
27 juni 2010
Jag betalar via nätet när jag får "besiktningslappen", enklast så. Visst kan man betala på plats, men jag kommer inte på någon anledning till att göra det. smile

Besiktningsstationen som jag utnyttjar är dock liten och har ingen bemannad kundmottagning, man "anmäler" själv sin ankomst på en automat.

1 562 Inlägg
27 juni 2010
lite olika med betalningen men vad spelar de för roll om man betalar före lr efter?

Speed FMK
849 Inlägg
27 juni 2010
Ska man ha den tiden som är utskickad så måste man betala i förskott via inbetalningen. Bokar man en tid på nätet kan man betala på plats. Om kassan är före eller efter besiktningen kan skilja mellan stationerna. smile

Mvh Ludde

4 005 Inlägg
27 juni 2010
Ville bara flika in i diskussionen. smile Skruvat hade skickat fel bromsslangar till mig men betalade en konverteringslösning åt mig tills dess jag hade köpt original.

Alla var jätteskeptiska men besiktningsmännen hade inga som helst problem med denna lösning då den var så liten. Men om han hade hängt i den med sin kroppsvikt så hade den nog gått av....?
Värt o notera är väl att det inte är ngn rörelse på den nästan utan att slangen tar detta.

Bild:

https://www1.garaget.org/gallery/archive/108679/large/886356_vsut3c.jpg

4 001 Inlägg
27 juni 2010
linuslinje skrev:
Ville bara flika in i diskussionen. :) Skruvat hade skickat fel bromsslangar till mig men betalade en konverteringslösning åt mig tills dess jag hade köpt original.

Alla var jätteskeptiska men besiktningsmännen hade inga som helst problem med denna lösning då den var så liten. Men om han hade hängt i den med sin kroppsvikt så hade den nog gått av....?
Värt o notera är väl att det inte är ngn rörelse på den nästan utan att slangen tar detta.

Bild:

http://www1.garaget.org/gallery/archive … vsut3c.jpg

slangen hade inte gått av, det är där vi har kärnfrågan och det handlar inte heller om ifall den går av för att någon hänger i den utan att den kan gå av när man bromsar, trots att din lösning inte ser helt exemplarisk ut så uppfyller den så som jag kan se det en fullt funktionsduglig lösning.

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

94 Inlägg
4 juli 2010
evilaudio skrev:
Brådhis skrev:
evilaudio skrev:
betalning sker alltid efter man besiktat.

så länge den går upp på deras lyft så brukar de inte va nå problem me låga bilar.

Njae... Är du helt hundra på det? Nu har jag iofs bara besiktigat 5 ggr i år, men samtliga gånger har jag betalat först och sedan har dom börjat kolla på bilen/bussen!

//Brådhis

jävligt underligt.. har besiktat säkert 30 bilar här i sthlm området på lite olika stationer å har alltid betalt efter besiktningen.

Det är en smak sak sa hon sist jag bes. Hon sa att man själv väljer (dem som bes bilen) hon tar förskottsbetalning för att hon inte skulle glömma av de

//Det var inte jag!

94 Inlägg
4 juli 2010
linuslinje skrev:
Ville bara flika in i diskussionen. smile Skruvat hade skickat fel bromsslangar till mig men betalade en konverteringslösning åt mig tills dess jag hade köpt original.

Bild:

http://www1.garaget.org/gallery/archive … vsut3c.jpg

Tycker de ser riktigt bra ut faktiskt.

//Det var inte jag!

Sök