Pirelli Rosso rullriktning?

Tobias_M
4 maj 2010 · 77 Inlägg

Hej.
Jag undrar vilken rullriktning det är på Pirelli rosso. När jag tittar på mönstret så ser jag inte vilken den givna rullriktningen är Är det så att det inte spelar någon roll med rull riktning på "Höghastighetsdäck"? Annars får ni gärna visa vilken håll dem helst ska snurra åt smile

en bild på dem: http://www.colesa.ru/images/tire-big/pi … -rosso.jpg

E30Sam
4 maj 2010 · 40 Inlägg

Om det inte står "rotation" så spelar det ingen roll:)

BMW 320i "e91" (2009)
Holmii Nästan Maskiningenjör
4 maj 2010 · 399 Inlägg

Står det inte insida respektive utsida då istället?

Min projekttråd Bmw 320 e36
Rollin´hard or hardly rollin´?
Tobias_M
4 maj 2010 · 77 Inlägg

naj står ingenting, alla däcken sitter monterade åt samma håll. Borde ju inte spela någon roll tycker man? smile vart skulle det stå "inside" "outside" isof?

keffy89 Saab
4 maj 2010 · 344 Inlägg

Hur ser mönstret på däcket ut då ?

Tobias_M
4 maj 2010 · 77 Inlägg

Kolla på länken jag skrev

jonas 740
4 maj 2010 · 429 Inlägg

Om det inte är någon rullrikting på de som du sa att det inte finns men då är det ett däck man ska lägga på ett sätt..
Det ska någ stå inside eller outside på däcken där det står märket o storlek osv på däcket men med mindre text.
För det syns på mönstret som de inte inte lika på båda sidorna (om man delar från mitten o kollar på sidorna)

Volvo 940 T5 "S90 Refinement" (1991)
Holmii Nästan Maskiningenjör
4 maj 2010 · 399 Inlägg

Tobias_M skrev:
naj står ingenting, alla däcken sitter monterade åt samma håll. Borde ju inte spela någon roll tycker man? smile vart skulle det stå "inside" "outside" isof?

Det skulle stå på däcksidan, där profil och bredd står smile

Min projekttråd Bmw 320 e36
Rollin´hard or hardly rollin´?
Tobias_M
4 maj 2010 · 77 Inlägg

okej, va ute o kolla igen nu och det står Inside / outside på alla däcken. outside på alla utsidor.. Alltså spelar inte rullriktningen någon roll?

TiGgR
4 maj 2010 · 251 Inlägg

Tobias_M skrev:
okej, va ute o kolla igen nu och det står Inside / outside på alla däcken. outside på alla utsidor.. Alltså spelar inte rullriktningen någon roll?

Öhh...  JO!
Men om du har alla outside utåt så blir ju rotationsriktningen rätt!!!

/TiGgR.

Tobias_M
4 maj 2010 · 77 Inlägg

TiGgR skrev:

Tobias_M skrev:
okej, va ute o kolla igen nu och det står Inside / outside på alla däcken. outside på alla utsidor.. Alltså spelar inte rullriktningen någon roll?

Öhh...  JO!
Men om du har alla outside utåt så blir ju rotationsriktningen rätt!!!

/TiGgR.

Okej, då spelar det nog ingen större roll för dem ser i stort sett likadana ut.

dannnej
10 maj 2010 · 761 Inlägg

TiGgR skrev:

Tobias_M skrev:
okej, va ute o kolla igen nu och det står Inside / outside på alla däcken. outside på alla utsidor.. Alltså spelar inte rullriktningen någon roll?

Öhh...  JO!
Men om du har alla outside utåt så blir ju rotationsriktningen rätt!!!

/TiGgR.

Nej, däck som är märkta inside/outside har ingen rullriktning, isåfall skulle det innebära att det finns både höger och vänster däck.

däremot R däck är märkta så, där står det även left/right på däcken

Mercedes 280 SE 3,0 Turbodiesel "W108 Bruksbilen" (1972)
Volvo 745 Turbo "DannejDrift.se" (1990)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang