1892
Sök

Golf mk1 Berg cup, 2.0 megasquirt. Mappning pågår, videoklipp med mappning sista sidan!

ett bilprojekt som spårade ur totalt. Bilen, en golf 1 gti -83. som är på vwäg att bli kopia på berg cup-golfarna som kör hill climb i Tyskland. Följ gärna för att se var det barkar hän :)

luftgekühlt für alle
837 754 Visningar
Projektet avslutat 7 oktober 2012
hbxservice.com
1 471 Inlägg
6 februari 2012
Peter_Eriksson skrev:
Visst går det bra att göra det med, det har jag redan gjort big_smile Men tyckte inte lägena blev korta nog. Men om inte det funkar denna gången så fixar jag en helt ny billetspak med högre spakställ. Dvs längre stag både upptill och nedtill. På så vis kan jag får kortare lägen men ändå ha spaken långt upp närmare ratten.

Så du har inte fått paket än.. tror jag slarvat bort lappen med numret.. men jag ska kolla upp det!

saablover_1 skrev:
annas funkar det fint att svetsa om stagen fram vid lådan för kortare lägen! smile jag tror jag har dom liggande dock behöver mina bytas! wink du skulle inte kunna slänga iväg ett pm med paketnr på insuget? har inte fått det än..

super det ! wink ser racigt ut med högt spakställ! wink

god gave us turbo lag to give the v8 suckers a slight chanse

Porsche 944 Turbo
54 Inlägg
6 februari 2012
Snacka med Anders Franzen på www.specialsvarv.se

Han är en fena på att svarva bussningar, om du bara skakar fram ett par mått till honom...Han svarvar även växelspakar enligt önskemål...kolla in min! Den är galet go, och även snygg och hög...

Porsche 944 Turbo - Svensksåld och snart med svensk motor.

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
6 februari 2012
Trådstartare
Rhodin-GBG skrev:
Snacka med Anders Franzen på www.specialsvarv.se

Han är en fena på att svarva bussningar, om du bara skakar fram ett par mått till honom...Han svarvar även växelspakar enligt önskemål...kolla in min! Den är galet go, och även snygg och hög...

Se där ja, riktigt tjusiga grejer han tillverkat! Faktum är att jag fått tag på en liknande snubbe genom en polare. Nu vet jag inte vem han är, så kanske rentav är samma person smile Jag ska göra en ritning så ska han snickra ihop ett spakställ. Jag måste bara räkna på utväxlingen och ta lite mått för att veta hur den ska se ut.

Vad fick du ge för din spak?

Porsche 944 Turbo
54 Inlägg
7 februari 2012
Hmm...minns inte exakt vad han tar för spaken, men har för mig att det är ca 1500kr. Jag är riktigt nöjd. Jag fick även med delrinbussningarna för fästena, och själva kulan osv....bolt on!

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
7 februari 2012
Trådstartare
Okej, ja det lät ju inte alltför farligt dyrt. Men då var det bara spaken va? Frågan är bara om jag inte ska fixa ett helt spakställ, så slipper man kulan på spaken. Återkommer med om hur jag gör med det, för bolt-on kommer det inte bli på min bil hur jag än gör smile

Porsche 944 Turbo
54 Inlägg
7 februari 2012
Hur ska du få till rörelserna på reglagen om du skippar kulan? Ska du ha 2 leder på nåt sätt, eller vad tänker du? Allt är ju lösbart såklart...eller du kanske redan har sekventiell låda?

F.

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
7 februari 2012
Trådstartare
Sekventiell låda.. I wish! Hade ju varit drömmen.. men nej, jag tänkte två leder, en i sidled och en i längsväg.

Slänger in en ungefärlig ritning jag gjorde igår.
http://i737.photobucket.com/albums/xx17/Mrpete82/spakstll.jpg

Rhodin-GBG skrev:
Hur ska du få till rörelserna på reglagen om du skippar kulan? Ska du ha 2 leder på nåt sätt, eller vad tänker du? Allt är ju lösbart såklart...eller du kanske redan har sekventiell låda?

F.

1 702 Inlägg
7 februari 2012
Tjusigt spakställ.
Blir det kortare lägen med det eller är det bara fränt.

Tack till C_Lazer, C Sutt, Robertfab, Peter_Eriksson och alla andra.
Tommy Out.

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
8 februari 2012
Trådstartare
Tackar. Hur lägena blir är beroende på vilken längd man gör spaken ovan respektive under "leden". Kort ovan och längre under ger kortare slag. Fränt blir det ju hur som helst smile

Jag kommer nog att göra 3 hål mitt på så att man kan flytta upp eller ner spaken och justera längden.

Skruvar till det skrev:
Tjusigt spakställ.
Blir det kortare lägen med det eller är det bara fränt.

1 702 Inlägg
8 februari 2012
Aha nu blev jag lite klokare

Tack till C_Lazer, C Sutt, Robertfab, Peter_Eriksson och alla andra.
Tommy Out.

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
8 februari 2012
Trådstartare
Skruvar till det skrev:
Aha nu blev jag lite klokare

Jepp, fungerar ju precis som en vanlig spak, bara det att den kommer upp närmare ratten, smidigare när man harvar runt bana och behöver ta i. ingen servo, hehe.. ska nog inte ge mig på konbana tror jag smile

Big_JN skrev:
Grym tråd och grym bil!

Har du sett denna?

http://vimeo.com/30486068

Tackar!

Nej, denna hade jag inte sett. Grymt fin golf, önskar man hade sån finish på alla grejer.. men då skulle jag bli ruinerad och inte bli klar förrän typ 2015 tongue

Glöm inte rösta! big_smile big_smile big_smile
Senast redigerat av Peter_Eriksson (8 februari 2012)

2 126 Inlägg
8 februari 2012
Peter_Eriksson skrev:
Big_JN skrev:
Grym tråd och grym bil!

Har du sett denna?

http://vimeo.com/30486068

Tackar!

Nej, denna hade jag inte sett. Grymt fin golf, önskar man hade sån finish på alla grejer.. men då skulle jag bli ruinerad och inte bli klar förrän typ 2015 tongue

Glöm inte rösta! big_smile big_smile big_smile

Nä Det e jävla grym finish på den, grym motor med en Seat Ibiza F2 ABF 2,0 16V som bas med 267Hk N/A

PS

Röst redan lagd! wink

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
8 februari 2012
Trådstartare
Big_JN skrev:
Nä Det e jävla grym finish på den, grym motor med en Seat Ibiza F2 ABF 2,0 16V som bas med 267Hk N/A

PS

Röst redan lagd! wink

Ja, det är ju ingen tråkig motor.. jag satsar mot 200hk N/A, ingen turbo, ingen kompressor.. får se hur långt man når nu i steg II. Tack för rösten smile

2 126 Inlägg
8 februari 2012
Peter_Eriksson skrev:
Big_JN skrev:

PS

Röst redan lagd! wink

Ja, det är ju ingen tråkig motor.. jag satsar mot 200hk N/A, ingen turbo, ingen kompressor.. får se hur långt man når nu i steg II. Tack för rösten smile

Var så lite så wink

200Hk Räcker långt i en liten och lätt bil, ska ju gå och få ner kraften i marken också smile
N/A med gott insugsljud e grymt...

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
8 februari 2012
Trådstartare
Big_JN skrev:
Var så lite så wink

200Hk Räcker långt i en liten och lätt bil, ska ju gå och få ner kraften i marken också smile
N/A med gott insugsljud e grymt...

Jo det gör det absolut! Nu har jag iofs ingen aning om vad som krävs för att nå dit.. Men med 2 liter, mappbart sprut, portad topp 288 graders kam med 11,7mm lyft, 11,5:1 i kompressionsförhållande, separata 42mm spjäll, 384cc spridare, 044 pump osv osv, så borde jag komma en bit på vägen iaf.

Jag ska ju även fixa lite aerodynamiska grejer, såsom bygga om frontspoiler, försöka få till sidokjolar, diffuser bak samt ombyggd takvinge.

Ja, det kommer bröla på fint med separata spjäll smile

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
8 februari 2012
Trådstartare
Har förresten beställt två kolfiberark på 50x110cm som ska bli dörrsidor. Jävligt tacksamt att göra egna dörrsidor till golf 1 då de är helt platta, bara några hål som ska tas upp smile

Kolfiber till att gjuta diffuser bak ska också beställas. Kanske slår till på lite extra material så att man kan göra vinge bak i kolfiber också smile

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
13 februari 2012
Trådstartare
Nu har jag fått både spjällhus och trattar, fan va grymt det ser ut, trodde inte trattarna skulle va så stora 8-) Bara lite puts på grejerna så blir det übertjusigt, om man får säga det själv.

le pics

http://i737.photobucket.com/albums/xx17/Mrpete82/IMG_0072.jpg

Jag har inte jättesmå händer big_smile
http://i737.photobucket.com/albums/xx17/Mrpete82/IMG_0071.jpg

luftgekühlt für alle
3 068 Inlägg
13 februari 2012
Trådstartare
Ja för fan, haha

helt sjukt att jag hittade dessa trattar så billigt och att de är så fina! Köpte dem från ungern genom ebay smile

Nu ska man bara lyckas snickra ihop ett insug så man kan få fast det på toppen.

Putteliten skrev:
En hel blåsorkester jue! Kommer bli. Hur grymt som helst det där!

Sök