2095
Sök

Skyline R33 GTS-T Rörramschassi - Uppdatering 2017-02-05 - Bromssystem, styrsystem

Nissan Skyline R33 GTS-T, rörramschassi 25.4B

772 244 Visningar
Uppdaterades senast 14 september 2018
1 397 Inlägg
8 april 2011
Trådstartare
Ja big_smile Svarvning av svänghjul + omarbete av koppling + inköp, frakt, tull och moms på koppling = 2500 kr big_smile Gäller att man känner rätt människor, hehe

1 079 Inlägg
8 april 2011
lill3bror skrev:
Ja big_smile Svarvning av svänghjul + omarbete av koppling + inköp, frakt, tull och moms på koppling = 2500 kr big_smile Gäller att man känner rätt människor, hehe

2500kr är kaffepengar när det gäller skylines. Riktigt roligt projekt du har iaf, följer tråden

Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.

Bayerische Motoren Werke
271 Inlägg
8 april 2011
Fan nu har du 2 veckor på dig, skynda! big_smile haha

Always Bet On Black
125 Inlägg
9 april 2011
lill3bror skrev:

Kan inget annat än att hålla med big_smile.. Kommer blir så jäkla coolt detta, Alla tummar upp för ett kanon projekt!!!  Mvh David

Mr. David Z
Saab 9-5 Aero 2.3T
Fifty Procent of Something is better than Hundred Procent of Nothing

1 397 Inlägg
9 april 2011
Trådstartare
Var i garaget med tjejen igår, hon kunde mer än mig smile hon satte tillbaka passagerardörren, framskärmarna och fronten smile Tack baby smile

1 079 Inlägg
9 april 2011
lill3bror skrev:
Var i garaget med tjejen igår, hon kunde mer än mig smile hon satte tillbaka passagerardörren, framskärmarna och fronten smile Tack baby smile

Hehe låter fint, vad gjorde du då? wink såg till att pilsnern inte blev varm och avslagen?
Ser skitbra ut det här. kan säga att känslan att vrida på nyckeln efter en vinter på pallbockar i garaget är oslagbar.

Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.

1 397 Inlägg
9 april 2011
Trådstartare
smile Så jag längtar.. imorgon ska bilen rullas in i garaget bredvid, då golvet i mitt garage är för ojämnt för att kunna ställa upp den på pallbockar. Sen ska växellådan i big_smile sen är de väl bara?! ja.. vrid om? smile Avgassystemet ska byggas oxå, om de finns tid big_smile

Skyline User
187 Inlägg
9 april 2011
Jag har med funderat på en tilton hur svårt var det att få den att passa ihop med svänghjulet, urtrampningslager och lådan?

1 397 Inlägg
9 april 2011
Trådstartare
ja du.. man måste göra väldigt mycket smile jag gjorde de inte själv, utan jag fick hjälp av garagepolaren som byggt om tilton i flera år.. det behövs väldigt många avancerade maskiner. Om du vill kan jag fråga han vad han tar för att fixa en till dig oxå?

Skyline User
187 Inlägg
9 april 2011
Det vore kanon! smile Om du vill kan du skicka pm så slipper vi förstöra din tråd.

1 105 Inlägg
10 april 2011
Har du tänkt att ha ditt luftfilter där nere vid motorfästet eller ska du dra rör nån annan stans? Har själv lite funderingar på att sätta mitt filter framför v-framdäck men är osäker på om det är en så smart lösning.
Senast redigerat av Johan_e2 (10 april 2011)

Rice, Rice Baby!
Projekt Skyline R33 RB25det renovering/uppgradering
--> Projekt-tråden <--

1 397 Inlägg
13 april 2011
Trådstartare
Johan_e2 skrev:
Har du tänkt att ha ditt luftfilter där nere vid motorfästet eller ska du dra rör nån annan stans? Har själv lite funderingar på att sätta mitt filter framför v-framdäck men är osäker på om det är en så smart lösning.

Jag har nu fäst upp filtret. Har tyvärr ingen kamera att fota med längre =/ Jag skulle nog inte rekomendera att sätta filtret framför framdäcket då det är en väldigt utsatt position.

Ska försöka hitta en kamera att fota med snart big_smile

Det som har hänt nu är att bromsarna är luftade och fungerande. Har även fått i baksätet smile

1 397 Inlägg
14 april 2011
Trådstartare
Vill ha mitt urtrampningslager nu!!!! big_smile sen jävlar blir de åka av big_smile

Calibra-
14 april 2011
lill3bror skrev:
Vill ha mitt urtrampningslager nu!!!! big_smile sen jävlar blir de åka av big_smile

Ihh spännande! När kommer den då?

1 397 Inlägg
15 april 2011
Trådstartare
Förhoppningsvis idag lr imorgon smile

Bayerische Motoren Werke
271 Inlägg
16 april 2011
Du blir klar till senare va? wink

1 397 Inlägg
18 april 2011
Trådstartare
Många timmar garage i helgen blev de smile (tack älskling för att du står ut med mig).. Men i söndags startade hon äntligen!! big_smile Fan så gött att höra henne klösa igång!

Har film och foton, men med min uppkoppling hemma (mobilt bredband) så lär jag aldrig få upp skiten på nätet. Men ska göra mitt bästa big_smile

Punktsvetsade även en ny downpipe igår kväll. Så kommer fortsätta med att svetsa klart de idag. Kommer även ta ut henne på en åktur idag big_smile

Är supernöjd och sjukt glad för all hjälp jag får av alla, speciellt knotan_nrkpg

246 Inlägg
18 april 2011
lill3bror skrev:
Många timmar garage i helgen blev de smile (tack älskling för att du står ut med mig).. Men i söndags startade hon äntligen!! big_smile Fan så gött att höra henne klösa igång!

Har film och foton, men med min uppkoppling hemma (mobilt bredband) så lär jag aldrig få upp skiten på nätet. Men ska göra mitt bästa big_smile

Punktsvetsade även en ny downpipe igår kväll. Så kommer fortsätta med att svetsa klart de idag. Kommer även ta ut henne på en åktur idag big_smile

Är supernöjd och sjukt glad för all hjälp jag får av alla, speciellt knotan_nrkpg

(tack älskling för att du står ut med mig) Är det oxå bilen eller som står ut med att du skruva på na??

Saab 95 2,3T -99 Nordic Steg 3

1 513 Inlägg
18 april 2011
The_Bunny skrev:
lill3bror skrev:

(tack älskling för att du står ut med mig) Är det oxå bilen eller som står ut med att du skruva på na??

haha 1-0 sköj för dig den e igång igen
Senast redigerat av evo_krolle (18 april 2011)

1 397 Inlägg
19 april 2011
Trådstartare
haha big_smile alltid lika rolig fredrik wink

Sök