Xog skrev: Camaron har vi typ inte byggt något på alls i princip men vi hade en vega innan som byggdes om rejält, från stegar till 4-länk och till en bur med betydligt mer förarskydd
Jag är så kluven angående fortsättningen på bygget. Inte mycket som behöver läggas till för att den ska gå som 7.50 är väl typ bara funny car bågen över föraren som kommer saknas. Men kommer aldrig ner till dom tiderna med denna motor. 8.50 duger gått och väl.
Bara tänka igenom när du sätter rören i cupen så att du lätt kan sömma i om du behöver. Sjukt snyggt bygge är det men det känns som det kommer bli väldigt tungt
Xog skrev: Bara tänka igenom när du sätter rören i cupen så att du lätt kan sömma i om du behöver. Sjukt snyggt bygge är det men det känns som det kommer bli väldigt tungt
Tungt och tungt Hade jag velat bygga lättast möjligast hade jag byggt i chrommolly. Kan faktiskt inte tänkte mig något annat sätt att bygga på utan att tumma på styrkan.
Gissar att bilen färdig kommer väga runt 1200 kg. Det är vikten den hade innan jag satte kapen i den den här gången. Kommer köra på plexirutor och lexan till framrutan. De finns så mkt annat man kan hämta hem vikt på än att tumma på några rörbitar
Har kontaktat Loffy på SBF om att få chassit godkänt. Ska göra lite svetsningar enligt hans önskemål och skicka till honom för att visa kvalitén på mina svetsar. Detta är ett första steg mot att få de godkänt nån gång i framtiden Ska bli kul!
Här går de inte många knop. Men har snart gjort klart mina svetsprover. Har fastnat i ett moment då man ska skarva 2 rör med en innerhylsa. Men hittar ingen hylsa med rätt diameter.
Här är de svetsarna jag gjort än så länge (jag får de visst att låta som världens projekt )
Här är de olika momenten som ska lämnas prov på. Sedan hoppas jag få anvisningarna till att bygga 7.50 chassi och i slutändan även få det certifierat till 7.50