Snyggaste japsarna med bästa möjligheter att plocka ut effekt?

DalleRacing
4 november 2010 · 1 738 Inlägg

Mogel skrev:

940RDALLE skrev:

Bullet--- skrev:

ja, tyvärr, finns ett antal retro japsar som man skulle vilja ha men dem är inte speciellt billiga eller lätta att få tag på, en Toyota Sprinter Trueno (ae86) GT-Apex hade inte varit fel. big_smile

Oh fy fan, en ae86 Jag skulle kunna sälja mig själv för att få en sån! Det är nog drömbilen för min del

Bättre att köpa en Nissan s12a istället så får man turbo original...

Har nog alldrig sett en sådan :S ska goggla direkt wink

Volvo 940 16v Turbo "Angry Betty" (1993)
Mogel KUNG
4 november 2010 · 441 Inlägg

940RDALLE skrev:

Mogel skrev:

940RDALLE skrev:

Oh fy fan, en ae86 Jag skulle kunna sälja mig själv för att få en sån! Det är nog drömbilen för min del

Bättre att köpa en Nissan s12a istället så får man turbo original...

Har nog alldrig sett en sådan :S ska goggla direkt wink

Kan ju kolla min... wink

wallingstam
4 november 2010 · 474 Inlägg

Om man bygger en motor på en S14 som man BÖR, håller det då att kräma ut runt 450 hk?

Kommentera & Rösta ! ©
Nissan 300zx "SuperFineZ" (1990)
NickeR32
4 november 2010 · 870 Inlägg

wallingstam skrev:
Om man bygger en motor på en S14 som man BÖR, håller det då att kräma ut runt 450 hk?

Kolla på Whacker här på garaget!

wallingstam
4 november 2010 · 474 Inlägg

undrar inte hur mkt han får mecka då?!

Kommentera & Rösta ! ©
Nissan 300zx "SuperFineZ" (1990)
DalleRacing
4 november 2010 · 1 738 Inlägg

Mogel skrev:

940RDALLE skrev:

Mogel skrev:

Bättre att köpa en Nissan s12a istället så får man turbo original...

Har nog alldrig sett en sådan :S ska goggla direkt wink

Kan ju kolla min... wink

Du är en lycklig ägare till en liknande ae86 iaf! Men det är lite mycket celica över den samt att den liknar ae86 levin mer än sprintern wink

Jag håller mig nog till den riktiga trueno modellern! Men din är inte dum heller wink

MVH

Volvo 940 16v Turbo "Angry Betty" (1993)
camaro67 Meister
4 november 2010 · 6 763 Inlägg

wallingstam skrev:
Om man bygger en motor på en S14 som man BÖR, håller det då att kräma ut runt 450 hk?

Beror på vad du menar med bör men ja håller om man gör rätt

Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
TeedasT 100% ninja
5 november 2010 · 342 Inlägg

Du kan inte bygga en motor som du krämar mycket mer effekt ur än orginal å tro att du inte behöver skruva, alla bilar behövs skruvas med, även orginal.

Fear Nothing Risk Everything. I know violence isn't the right answer, i got it wrong on purpose.
shogun
5 november 2010 · 2 117 Inlägg

Superläcker. Inte billig direkt men snacka om att vara ensam om en sådan här hemma big_smile

Volvo_Mannen skrev:
En Skyline "Hakosuka" med nyare skyline motor såklart.
http://jstyle2.files.wordpress.com/2008 … uka-04.jpg

Nissan 200SX "Shogun" (1989)
Newguy
14 november 2010 · 98 Inlägg

TeedasT skrev:
Du kan inte bygga en motor som du krämar mycket mer effekt ur än orginal å tro att du inte behöver skruva, alla bilar behövs skruvas med, även orginal.

Asså, jag bara undrar varför ingen har fattat denna frågan ännu?

Frågade en Nissan Silvia S14 ägare från.. nånstans i Skåne tror jag..? hur mycket effekt man kunde krama ur motorn för att kunna få den relativt driftsäker.. Innan Nissan ägaren ens hann svara så va där en kille som direkt började nonchalant försöka "dissa" mig och säga att alla motorer kräver meckande o.s.v..

Nissan ägaren skrattade och svarade snabbt "En Porsche 996 turbo har en liggande 6 cylindrig 3,6 liters motor på 420hk.. finns de 996'or som kör 550hk på original motor med endast utbytta turbo aggregat och lite andra små saker och dom kronglar aldrig"


Om du tänker bygga en motor på dom billigaste delarna, inte bry sig värst mycket om smörjning och kylning så klarar motorn att rulla ut ur garaget innan de är dags att renoverar den.. Lägger du en tjock slant på de delar som ofta går sönder.. ventiler, vev, stakar, kolvar, kompression, bultar etc etc.. Så kan du ha bilen relativt driftsäker och du kommer inte behöva spendera mycket tid i garaget..

De handlar om hur mycket kärlek du ger bilen..

Wilsgaard
14 november 2010 · 560 Inlägg

Skyline R32 GT-R !

myran Foto/Bilnörd
14 november 2010 · 1 541 Inlägg

Vad som helst och stoppa i en 2jz. Är väl den motorn som är överlägset bäst när det gäller stora effektuttag Om det ska vara japanskt.

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712
Volvo_Mannen Volvoskadad
14 november 2010 · 6 017 Inlägg

myran skrev:
Vad som helst och stoppa i en 2jz. Är väl den motorn som är överlägset bäst när det gäller stora effektuttag Om det ska vara japanskt.

http://img231.imageshack.us/img231/460/1199615752638bj8cz2.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Jonas
Emilius Avstängd
15 november 2010 · 1 714 Inlägg

Supra hit och Supra dit, 2JZ swap bla bla,
är det ingen som har nån aning om att det finns bilar annat än dem som är med i the fast and the furious? tongue

Har ni glömt Toyota Aristo/Lexus GS? 4dr sedan med 2JZ, går som en supra, lite fränare än en supra.

Senast redigerat av Emilius (15 november 2010)

luunggan
15 november 2010 · 956 Inlägg

Newguy skrev:
Om du tänker bygga en motor på dom billigaste delarna, inte bry sig värst mycket om smörjning och kylning så klarar motorn att rulla ut ur garaget innan de är dags att renoverar den.. Lägger du en tjock slant på de delar som ofta går sönder.. ventiler, vev, stakar, kolvar, kompression, bultar etc etc.. Så kan du ha bilen relativt driftsäker och du kommer inte behöva spendera mycket tid i garaget..

De handlar om hur mycket kärlek du ger bilen..

Vart kan man köpa hållbarare kompression då? Min Har pajat hmm

hur kan man jämnföra en volvo 740 mned en sierra helt olika bilar. de är som att jämnföra en katt och ett lejon i styrka ju:S
//snoddas
Emilius Avstängd
15 november 2010 · 1 714 Inlägg

luunggan skrev:

Newguy skrev:
Om du tänker bygga en motor på dom billigaste delarna, inte bry sig värst mycket om smörjning och kylning så klarar motorn att rulla ut ur garaget innan de är dags att renoverar den.. Lägger du en tjock slant på de delar som ofta går sönder.. ventiler, vev, stakar, kolvar, kompression, bultar etc etc.. Så kan du ha bilen relativt driftsäker och du kommer inte behöva spendera mycket tid i garaget..

De handlar om hur mycket kärlek du ger bilen..

Vart kan man köpa hållbarare kompression då? Min Har pajat hmm

lol Jag vill också veta detta!

Känns verkligen som folk har kunskapen att plocka ut mer hästar ur en redan snabb sportbil på det här forumet

Zeppo
15 november 2010 · 59 Inlägg

Har inte kört massa olika japanska bilar men utgår från min s14.

Finns grymt mycket delar och andra roliga saker till s14, går fint som tusan har nu runt 400hk i den pinar på fint , ljudet från motorn, dess utseende allt är en grym kombination som får ballen att resa sig varje gång man åker i den.

(kolla i bilsport Nr 23  5/11 - 18/11  2009 där har du en köpguide om s14 . )

Nissan 200sx s14a "Streets of sweden" (1998)
myran Foto/Bilnörd
15 november 2010 · 1 541 Inlägg

Emilius skrev:
Supra hit och Supra dit, 2JZ swap bla bla,
är det ingen som har nån aning om att det finns bilar annat än dem som är med i the fast and the furious? tongue

Har ni glömt Toyota Aristo/Lexus GS? 4dr sedan med 2JZ, går som en supra, lite fränare än en supra.

Ariston har 2jz dok bara ståls med automat men går ju åtgärda. går ju stoppa dit en v154 (mk3/mk4 NA lådan) som är billig och stabil. (om man nu inte vill kasta ut 35-40k på en v160 (6pet twinturbo lådan).

Lexusen har väl stålts med automat och 5pet har jag för mig? osäker här.

Dok är både ariston och lexusen stora tunga klumpar.  Betydligt tyngre än den redan tunga supran.

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712
ACF Bil tosing
15 november 2010 · 117 Inlägg

Slår ett slag för min egen lilla favorit, Nissan 300 TT.
Visst bra mkt tyngre än en 200 men motorn tål mkt utan allt för stort jobb.
Med oem turbo kan du kräma ur mer än 350 hk (rwhp), med andra turbos och orörd botten bra mkt mer tillsammans med en seriös mappning.

NeoSWE
15 november 2010 · 62 Inlägg

Supran är väldigt lättrimmad, att den är tung känns inte som nåt större problem med 400hp i den. Ja e helnöjd me min, sen tål de mkt "stryk" (lådan mm).

Toyota Supra TT MKIV "Snowflake" (1994)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang