Ford sierra gt -92 slutväxel går trögt?skivbromsar vanlit?

iamawesome
9 november 2010 · 174 Inlägg

Var iväg å köpte mej en sierra igår som ja tänkte ha som vintersladdis.. Drog in den på jobbet ida för att  smörja upp bromsarna eftersom den stått ett tag, fram gick de skitfint men när ja skulle börja bak så kändes de som att bromsarna låg på som fan, gick att snurra på hjulen men tungt som fan.. Tog isär bromsarna och försökte snurra utan oken på  de gick fortfarande lika tungt... NÅGOT FEL PÅ SLUTVÄXELN???jag körde den ju ca 1 mil för att ställa ner den och jag kunde inte höra något oljud.. kan den va skrot lr vet någon va de kan va för fel???

Andra frågan, hur vanligt är de med skivbromsar bak på en sierra, har 2 polare som har exakt samma bil som mej, mörkgrön sierra gt:P men dom har trummor bak??:S


mvh masen

dawwe ...has left the building...
9 november 2010 · 4 474 Inlägg

Fords bakaxlar är ju inte ett under av hållbarhet...Börja med att fylla på olja i bakaxeln. Så länge det inte viner/krasar så skulle inte ja bry mig, det är ju en Ford:)

Edit: Om handbromsen verkar via backar så skulle jag misstänka dessa, dvs att de kärvar

Senast redigerat av dawwe (9 november 2010)

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang