3370
Sök

Corvette C5/C6 Broms kit

908 Inlägg
24 december 2010
Trådstartare
Corvette C5/C6

Någon som vet vart man kan få tag på Röda bromsok,Bromsskivor (Slitsade/borrade) och belägg till ett vettigt pris till denna modell? prisklass runt 10 - 15 000:-

har hittat "GM C6 Z06 broms kit till C5" men det ligger på över 30 papp.
Emil

127 Inlägg
24 december 2010
tja, pma mig så kan ja fixa lite sidor. mvh

2 419 Inlägg
24 december 2010
Emiiilz skrev:
Corvette C5/C6

Någon som vet vart man kan få tag på Röda bromsok,Bromsskivor (Slitsade/borrade) och belägg till ett vettigt pris till denna modell? prisklass runt 10 - 15 000:-

Emil

Bromsoks färg finns på biltema! sen kan jag borra hål ifall du vill kan även fixa slitsningen för en jävligt billig peng! PM vid intresse!

908 Inlägg
24 december 2010
Trådstartare
strandberg31 skrev:
Emiiilz skrev:
Corvette C5/C6

Emil

Bromsoks färg finns på biltema! sen kan jag borra hål ifall du vill kan även fixa slitsningen för en jävligt billig peng! PM vid intresse!

Haha inge B saker här inte wink

2 419 Inlägg
24 december 2010
Emiiilz skrev:
strandberg31 skrev:
Emiiilz skrev:
Corvette C5/C6

Emil

jag är seriös är du?

908 Inlägg
24 december 2010
Trådstartare
strandberg31 skrev:
Emiiilz skrev:
strandberg31 skrev:

jag är seriös är du?

100%

Det är grannen som ska ha tag på detta wink

2 419 Inlägg
24 december 2010
Emiiilz skrev:
strandberg31 skrev:
Emiiilz skrev:

jag är seriös är du?

100%

Det är grannen som ska ha tag på detta wink

Tänk om han inte vill ha de då? wink

...has left the building...
4 474 Inlägg
24 december 2010
Skall man "borra" skivor så gäller det att man är noggrann så borrhålen hamnar rätt. Borrade skivor kan få sprickor kring borrhålen, så mitt råd är att det räcker att slitsa dem. För den nämnda summan kan du få kit från K-sport tex.

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

908 Inlägg
25 december 2010
Trådstartare
Strandberg31: Det är han som har sagt åt mig och leta efter detta wink
Dawwe: Ska inte borra eller slitsa nånting. Sånt ska vara färdigt från början.

220 Inlägg
29 december 2010
Skall ni ha det på en vette, Camaro eller vad?
Skit i borrat om inte bromskylning finns och täta skivbyten är planerat, har sett borrade skivor som spruckit rejält efter lite hårdkörning.

C6 Z06 ok och skivor behöver 18" fälgar även om jag vet om att det går att skohorna dit prylarna på åtminstone C5 Z06 framfälgar (17").

Lite exempel inom budgeten du beskrev:

*Original C5 Z06 (samma som vanliga C5 fast röda wink)
http://content.mamotorworks.com/img300/fr2921.jpg
$490 på http://www.mamotorworks.com/corvette-2-114-2921.html

http://www.parts123.com/parts123/yb.dll?parta~showpic~Z5Z5Z50000050c~Z5Z5Z5AARKN~
*Exempel på slitsade framskivor, Powerslot för $240 på http://www.parts123.com/parts123/yb.dll … 50000050C#
Sen finns det ju flytande skivor, andra märken mm.

*Original bakskivor $55/styck, jag kör på bana med original och rejsbelägg och de funkar kanon, finns egentligen ingen anledning att gå värre om man inte bytar bakre oken osv till större.

exemplet gav $840, sen tillkommer frakt, tull osv
Finns ju även Wilwood satser som passar från 17" och uppåt, från 18" är det betydligt lättare att hitta bra bromsgrejer från fler tillverkare men då drar kostnaderna iväg en smula. "Sky is the limit", som kanske bekant. cool

Om det är till en Corvette så skulle jag nog också vilja rekommendera att kolla vilka bromsprylar (och väghållning m.m.) som är framtagna för Corvette och som används av vetteåkare.

Mange_C5
Livet är 50/50
Antingen så går det, eller så går det inte!

Sök