Eftersnack: Halmstad Springmeet 2011.

S_Henjer
17 april 2011 · 1 150 Inlägg

Jag får tacka alla för en riktigt bra träff! Kul att så mycket folk och bilar kom. Lite synd att inte solen tittade fram, men vi får väl vara glada för att regnet höll sig borta. Då det var som mest bilar var det mellan 150 och 160 bilar, jag räknade alla en gång och då var det 152 st.

Detta är en av de första träffarna jag styr upp, men jag själv och de jag pratat med tycker det blev bra!

Vad det gäller race i hamnen så var det sagt 20.00, men när jag kom dit var det redan i full gång, vilket var suveränt. Bra flyt osv. Men sen hände nåt, det blev kaos. Vi var då några som försökte styra upp det, men mycket bilar och MÅNGA som ville hjälpa till gjorde det svårt. Dock kom det igång igen senare!

Som sagt, tack för en trevlig kväll. Hoppas alla kom hem välbevarade och med bilarna i ett stycke.

/S_Henjer

P.S. Har någon några bilder/filmer får ni gärna göra en blogg och länka dit. Är det bara någon enstaka bild kan ni ladda upp direkt i tråden. D.S.

Senast redigerat av S_Henjer (17 april 2011)

I take my life with a pinch of salt
a slice of lemon
and a shot tequila..
S_Henjer
17 april 2011 · 1 150 Inlägg

En sak till, ett stort tack till Daphi för hjälpen i hamnen.

I take my life with a pinch of salt
a slice of lemon
and a shot tequila..
Bitter_
17 april 2011 · 219 Inlägg

Kanon träff bra gjort Hejner fler sånna i sommar. Ska få bukt med mina filmer. Med tanke på Batteri brist så blev det bara några stycken var av två bra med kameran på häktad på bilar..

Ford Sierra M50 projekt (sfro)
Spacer.se - Sveriges största spacertillverkare
Ford Sierra "M104 TURBO" (1988)
Ford Capri RS3100 "Grupp H" (1973)
MadeByMe Tjofs Media/MaxxStreet
17 april 2011 · 2 362 Inlägg

Enligt reglerna får vi inte ta upp snack om streetrace. Så du känner till!

Solen tittade visst fram innan den gick ner över horisonten, den var stor som fan och orange! big_smile

+ Kom en hel del bilar.
+ Ingen Regn
+ Tyckte det var värt att åka ner på.

- Fick ingen info som senare aktiviteter.
- Folk som åkte runt som idioter på parkeringen
- Hamnen, funkade tyvärr inte så jätte bra, inte med så mycket bilar.
- Tiden, kl 17 är för tidigt enligt mig. kl 19 hade varit en bättre tid, blir tyvärr mycket dö tid och då drar folk sig.

Mina bilder kommer upp senare under söndagen. smile

MaxxStreet - För gatbilar och drifting
Tjofs Media - Foto/Video/Grafik
Audi A3 "Hertzificerad S3 Replica" (2004)
Volkswagen Golf "Hebbe" (2014)
Audi A4 B7 2.0 tfsi Quattro "Deadpool" (2006)
Crew_Crille
17 april 2011 · 57 Inlägg

Tack för en bra kväll! det va första gången för mig men inte den sista! synd att det blev kaos bara, hade gärna kört mer än två repor!
Men jag vill tacka "helsingborgarna" för att ni styrde upp rejsen!

S_Henjer
17 april 2011 · 1 150 Inlägg

MadeByMe skrev:
Enligt reglerna får vi inte ta upp snack om streetrace. Så du känner till!

Solen tittade visst fram innan den gick ner över horisonten, den var stor som fan och orange! big_smile

+ Kom en hel del bilar.
+ Ingen Regn
+ Tyckte det var värt att åka ner på.

- Fick ingen info som senare aktiviteter.
- Folk som åkte runt som idioter på parkeringen
- Hamnen, funkade tyvärr inte så jätte bra, inte med så mycket bilar.
- Tiden, kl 17 är för tidigt enligt mig. kl 19 hade varit en bättre tid, blir tyvärr mycket dö tid och då drar folk sig.

Mina bilder kommer upp senare under söndagen. smile

Okej, visste inte det med racet, trodde det bara var "planeringen" av det som inte var tillåtet. I övrigt så håller jag med dig på de flesta punkterna. Men det tar jag med mig till nästa tillfälle!

Ska bli kul att se dina bilder:)

I take my life with a pinch of salt
a slice of lemon
and a shot tequila..
insuget
17 april 2011 · 3 Inlägg

Var bara vid arenan en halvtimme eller liknande, gick runt o kollade lite. Sen blev det lite käk innan man drog till hamnen, kom dit 20.10 ungefär, då kördes det lite och verkade bra upp styrt med walkietalkies etc. Men dröjde inte länge innan det blev kaos som ni sa. Även det blev lite bätte mot slutet när mycket folk hade dragit sig så kunde det varit bättre.

Till nästa gång så borde de som ska köra köra runt på vägen bakom biltema där det endast var parkerade bilar denna gång. Eftersom det tydligen gick att köra runt så skulle det bli bättre flyt. Får man bara sagt till folket att komma den vägen så är "race vägen" fri mycket oftare och hade blivit lite fart i det hela.
Och de som leker av sig, hade varit bättre om ni var längre bort där ni inte stoppar trafiken totalt där det ska köras.
Annars var det trevligt och skoj det händer lite i halmstad, brukar vara lite för sällan i vanliga fall tycker jag. Så ge det några gånger till så kan det säkert bli riktigt bra smile

Hoaken
17 april 2011 · 1 163 Inlägg

Var riktigt trevligt:) mycket folk smile, racet i hamnen blev sådär ett tag men ordnade upp sig efter ett tag:) , annars det jag saknade mest var väll att försöka skapa lite karavan genom stan! men få bli nästa gång:) sedan jobbade jag på halmstad arena så tog även med en fotograf upp å tog lite helhetsbilder över hela parkeringen, ska försöka få tag i dom bilderna så laddar ja upp härsmile

Mvh håkan

Made by myself, always going to thank my Dad, Brother, Mother and all my Friends for all Support to my projects!
dj_padde
17 april 2011 · 1 813 Inlägg

´Riktigt skoj . tyvärr får ju racet fixas till. tyvärr e folk så ivriga å kör överallt. vi kom bakvägen när vi kom dit där skulle alla ha kört. nästa gång får adressen te bakvägen sägas te alla på träffen så alla tar den vägen. å lek med bilarna kunde ju varit där folk inte racade.. annars grymt skoj att det händer något i Halmstad oxå smile hur mkt böter fick han föresten med den stora gula Dodge Ramen ? såg han genade lite på cykel banan tongue

Åk före du så väntar jag på dig där..!
Audi A4 (2006)
m-svernvik
17 april 2011 · 472 Inlägg

Roligt att det kom såpass många bilar och att regnet höll sig borta. Men sedan försvann bara alla bilar och ingen information om vad som hände o vart man skulle åka hmm

Volvo V70R AWD "Tvåan" (1998)
Volvo V70 (2012)
ekelund88
17 april 2011 · 2 656 Inlägg

dålig info hörde ingenting om nånting! bra ordnat i hamnen till helsinborgarna stack sen blev det bara kaos alla stog överallt och pratade så ingen komfram publiken stog mitt ivägen racen släptes mot mötande osv

Marcus_89 Biltokig elektriker
17 april 2011 · 3 352 Inlägg

Det var helt okej smile Dock tycker jag att kl 17 var lite tidigt då det blev en del dötid tills hamnen. Kom till hamnen strax innan 20 och då flöt det på fint. Men sen spårade det ur totalt, vilket var tråkigt. Men bara att lösa tills nästa gång smile

Ser fram emot fler träffar i sommar! smile

Bolet_boy
17 april 2011 · 227 Inlägg

Tycker de va en trevlig träff med mycke folk, fina bilar, lite race å det räcker för mig big_smile
Kul att någon tar tag i saker å ser till att sånt här händer (Y)

Ser fram emot vad sommarn har att erbjuda! wink

Vissa faller för grupptryck, andra för laddtryck
BMW 318is (1990)
BMW 116D "F20" (2012)
Busted Kan man backa ner för en uppförsbacke?
17 april 2011 · 136 Inlägg

STORT TACK till Hejner som styrde upp en helt underbar dag! Drog dock hem efter Arenan. Fler sånna här träffar så blir jag lycklig!

BMW 740d "Individual" (2010)
patrikfaremo
17 april 2011 ·

Bra Att det hände lite mer än det gamliga vanliga roligt att det kom så mycket bilar så s_henjer keeep up The good work

S_Henjer
17 april 2011 · 1 150 Inlägg

Kul att hör att det gillas. All "kritik" kommer tas med till kommande träffar, dock var det inte lätt att styra upp saker och ting i hamnen igårwink Men även det bygger ju på planering.

Men som sagt, kul att så många det. Det öppnar ju bara fler dörrar så att säga.

I take my life with a pinch of salt
a slice of lemon
and a shot tequila..
Woojen
17 april 2011 · 1 101 Inlägg

Finns där ngn som tog bilder?

Det omöjliga tar bara lite längre tid att utföra...
www.nogs.se
200a Projektet
Nissan Skyline r33 GT-R "Skajjan" (1995)
Subaru Impreza "ost" (2000)
Honda Civic EG "Turbo Civic" (1992)
amaanda
17 april 2011 · 51 Inlägg
BMW e36 323 Coupé "kNasboll nr 2" (1997)
malaguti_fabbe Exporterad Colombian
17 april 2011 · 812 Inlägg

Jag vill också tacka dig S_Henjer, för att du livar upp vår stad!

Ang hamnen så krävs det, som sagt, mer planering...
Som dj_padde säger, så borde nån visa alla som kör ner bakvägen. Det är verkligen hopplöst när det rullar ner bilar med 100m mellanrum sad

Ordentliga kommunikationsmedel och att folk följer "funktionärernas" anvisningar är det som behövs smile

Marcus_89 Biltokig elektriker
17 april 2011 · 3 352 Inlägg

Ja, precis smile

Ja, tack S_Henjer för att du styrde upp detta smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang